Nullstress;) Skrevet 19. januar 2014 #1 Skrevet 19. januar 2014 tips til fine/morsomme sanger?? alt fra dagens sanger til sanger mamma sang for seg da du var liten
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #2 Skrevet 19. januar 2014 Vi sang ofte "Fager kveldssong" på senga da jeg var lita Anonymous poster hash: 49cbf...380
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #4 Skrevet 19. januar 2014 Den må jeg Google Takk Litt trøtt her... Fager Kveldssol.... ikke -song. Enkel sang, tror faktisk det egentlig er en salme, men stod i min barndoms sangbok Fløy en lite blåfugl er jo også fin, da. Så koselig at du lager sangbok til barna dine Anonymous poster hash: 49cbf...380
Nullstress;) Skrevet 19. januar 2014 Forfatter #5 Skrevet 19. januar 2014 Blåfugl har jeg Begge foreldrene mine er døde. Og i sommer fant jeg et brev som mamma skrev til meg da hun var syk. Fant også et dikt hun hadde skrevet om min første skoledag. Det gjorde så godt å finne noe slikt, at jeg måtte gjøre noe jeg også. Så lager litt krims og krams til barna man vet jo aldri. Gir meg en god følelse <3 Høres sikkert helt utrolig teit ut, men nå har jeg mistet så og si hele familien min at det er liksom et litt naturlig tema for meg...
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #6 Skrevet 19. januar 2014 Forstår deg godt, jeg.... Mine er ikke døde, men jeg har ikke/kan ikke ha kontakt med dem. Egentlig så elsker jeg familie, følelsen av å høre til, noen som har kjent deg hele livet, noen man hører sammen med uansett. Det er trist når familie blir borte - uansett om det er død eller andre årsaker. Jeg håper jeg får barn selv, og da har jeg tenkt å gjøre det samme som deg. Det og å fortelle litt om familiehistorien, skrive ned hva jeg husker av mine besteforeldre og min oldemor, hva jeg vet om generasjoner tidligere. Små ting som farger den man etter hvert blir, men som bare blir borte om man ikke forteller dem videre på en måte som huskes. Jeg har også tenkt å lage en "Glemmebok".... ha en bok liggende lett tilgjengelig og skrive ned småting som barna sier eller gjør, eller andre ting som skjer i hverdagen. Ikke en dagbok man må skrive i daglig, men en man kan skrive ned slike småsøte og pussige ting man ikke vil huske om ti og 20 år. Så en slik bok en gang og synes det var en så god ide. Hvis jeg er så heldig å få barn, da. Det spøker for det, dessverre. Men så utrolig koselig at du fant brevet fra din mamma Må ha vært både en sår og god følelse på en gang, kan jeg tenke meg. Og så at hun har skrevet dikt også Det du lager nå vil være en uvurderlig gave til dine barn - selv om du skulle blir 95 år Anonymous poster hash: 49cbf...380
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #7 Skrevet 19. januar 2014 Uff det høres trist ut, klemmer til deg:) Fint det du gjør, da:) Men hvordan lager man en bok lurer jeg på?? Anonymous poster hash: c7eee...f41
Dini Skrevet 19. januar 2014 #8 Skrevet 19. januar 2014 Forstår deg godt, jeg.... Mine er ikke døde, men jeg har ikke/kan ikke ha kontakt med dem. Egentlig så elsker jeg familie, følelsen av å høre til, noen som har kjent deg hele livet, noen man hører sammen med uansett. Det er trist når familie blir borte - uansett om det er død eller andre årsaker. Jeg håper jeg får barn selv, og da har jeg tenkt å gjøre det samme som deg. Det og å fortelle litt om familiehistorien, skrive ned hva jeg husker av mine besteforeldre og min oldemor, hva jeg vet om generasjoner tidligere. Små ting som farger den man etter hvert blir, men som bare blir borte om man ikke forteller dem videre på en måte som huskes. Jeg har også tenkt å lage en "Glemmebok".... ha en bok liggende lett tilgjengelig og skrive ned småting som barna sier eller gjør, eller andre ting som skjer i hverdagen. Ikke en dagbok man må skrive i daglig, men en man kan skrive ned slike småsøte og pussige ting man ikke vil huske om ti og 20 år. Så en slik bok en gang og synes det var en så god ide. Hvis jeg er så heldig å få barn, da. Det spøker for det, dessverre. Men så utrolig koselig at du fant brevet fra din mamma Må ha vært både en sår og god følelse på en gang, kan jeg tenke meg. Og så at hun har skrevet dikt også Det du lager nå vil være en uvurderlig gave til dine barn - selv om du skulle blir 95 år Anonymous poster hash: 49cbf...380 Hørtes nesten ut som du har fått "glemmebok"-idéen fra bloggen min bare der kaller jeg det "huskebok" Regner ikke med det er derfra da Hva med å sjekke ut: http://www.barnesanger.no ? Der har de sikkert noe som treffer deg ganske bra. Om ikke syns jeg selv denne er ganske søt: http://www.barnesanger.no/so-ro-lille-mann.html
Iiiiik Skrevet 19. januar 2014 #9 Skrevet 19. januar 2014 Koselig ide! Har tenkt på deg etter den gangen det var snakk om død for en liten stund siden og du fortalte hvor mange du har mistet. Det gjør selvfølgelig mye med deg. Hvilke sanger som er aktuelle er jo avhengig av alder. Da mine var små likte de: Oppe på fjellet, der bor det tre trolle Hva sier den kua som går i enga So ro, Lille mann
soleia Skrevet 19. januar 2014 #10 Skrevet 19. januar 2014 Etter at eg sang "so-ro lillemann" første gang ved leggetid, så måtte eg fortsette med den kvar kveld (men den har vel ikkje fleire vers enn ett? stod noko om to første versa i linken over. Vil gjerne vite dersom det er fleire) Linken til Westroze hadde mange gode sangar. Mannen syng alltid "Fager kveldssol" når han legg ungane, den har både eg og han fått som kveldssong då me var små. Eg syng og "ingen er så trygg i fare", "Da lykke liten kom til verden", "blåmann, blåmann bukken min", "den fyrste song", "eg foldar mine hender små" og så har eg ein kveldssong som oldemor mi, bestemor og mor mi har brukt som kveldssang, så den synes eg at eg må føre vidare. Har aldri funne den i noko sangbok. "olle-bolle" var ei redning under bilturar då eldste var liten. Blei mange rundar med den når han byrja å bli lei, og så måtte han få seie "BØ" Den har etter kvart fått fleire variantar som ikkje står i sangbøkene. Vi syng ein del i vår familie, og finn ein del inspirasjon i "den store barnesangboka" Ungane fekk skikkeleg sansen for Thorbjørn Egner, etter at me høyrde lydbøker på veg til dyreparken i år, så vi syng ein del av dei sangane, feks "dyrene i Afrika" er morsom.
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 19. januar 2014 #11 Skrevet 19. januar 2014 Så koselig ide! "Den store barnesangboka" er et godt tips for mange fine sanger. Ellers synger vi f.eks: - Lille Petter edderkopp - Lille pusekatt - Kua mi, jeg takker deg - Vi har ei tulle - Du har to øyne som du kan se med - Kjære Gud jeg har det godt - Ingen er så trygg i fare - Kjære lille pike (godnattsang i "Reisen til julestjernen") - Snart er det mørkt i stall og i låve (godnattsang fra "Amalies jul") - Hode, skulder, kne og tå - Per Olsen hadde en bondegård - Nå er våren kommet - Det snør, det snør, tiddelibom - M-Æ- sa en liten grønn frosk (den ler de av fra de er ganske små faktisk )
skinnfilla Skrevet 19. januar 2014 #12 Skrevet 19. januar 2014 Mine elsker Elisabeth og Elinborg av vamp. Den er helt nydelig
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #13 Skrevet 19. januar 2014 Blåmann, blåmann Den fyrste songen Lykkeliten Anonymous poster hash: a2302...1b2
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #14 Skrevet 19. januar 2014 Mamma er svensk og hun sang alltid "Vaggvisan", Cornelis W., for meg. Jeg synger den til datteren min og så synger vi "Vargvisan" fra Ronja Røverdatter og ""Pilutta-visa" fra Madicken. Ellers så synger vi Knutsen & Ludviksen ("Ku i tunellen" er en favoritt), "Den glade familie" av Egner, sanger fra Hakkebakkeskogen og sanger som allerede er nevnt i tråden. Anonymous poster hash: 6f268...e42
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #15 Skrevet 19. januar 2014 Apekatten bonga bonga,lille Petter edderkopp spinn bare spinn,lillegutt kan tromme,jeg er en liten undulat,trollgubben lurvelegg,tyggegummi kongen bopel,jomfru jomfru skjære, Anonymous poster hash: 5ca06...e78
Nullstress;) Skrevet 19. januar 2014 Forfatter #16 Skrevet 19. januar 2014 Tusen takk for mange gode forslag. Jeg har allerede veldig mange av de, men det er også mange her jeg absolutt skal finne frem og skive av Jeg har en perm hvor jeg skriver inn sanger jeg syntes er fine eller morsomme. Noen har jeg skrevet for hånd, andre er kopierte ark som jeg har limt inn. Så bok og bok Liker tanken på at barna mine har alle sangene vi pleide og synge, (selv om vi ikke alltid synger alle!) Datteren min elsker at jeg synger for henne når hun badet, sa da kan jeg fort sitte der en god stund Det å miste så mange gjør mye med deg. Jeg blir litt i overkant opptatt av å lage minner til barna mine. Dette med "glemmebok" eller "huskebok" har jeg også tenkt på. Men jeg tenkte jeg skulle kjøpe en stor blank bok til begge og skrive litt om dager som betydde noe. Som avslutninger i bhg, på skole. Om de har bært på sykehuset, ferier, og ikke minst gullkorn. Jeg må komme i gag med disse bøkene, for sønnen min er allerede ti år! Så har vært noen episoder alt godt jeg hsr en sinnsyk hukommelse!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #17 Skrevet 19. januar 2014 Hørtes nesten ut som du har fått "glemmebok"-idéen fra bloggen min bare der kaller jeg det "huskebok" Regner ikke med det er derfra da Hva med å sjekke ut: http://www.barnesanger.no ? Der har de sikkert noe som treffer deg ganske bra. Om ikke syns jeg selv denne er ganske søt: http://www.barnesanger.no/so-ro-lille-mann.html He-he... nei, har ikke fått ideen fra bloggen din Må være snart 20 år siden jeg så en slik "Glemmebok" - dvs en helt blank bok som man kunne fylle inn slike små hverdagsting i. Syntes det var en kjempegod ide # 6 Anonymous poster hash: 49cbf...380
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #18 Skrevet 19. januar 2014 "Sulla meg litt" er veldig fin synes jeg Anonymous poster hash: e0869...c2e
amandine Skrevet 19. januar 2014 #19 Skrevet 19. januar 2014 Vinden rider høyt på sky er en utrolig fin sang om både liv og død og alt. Det er en av vuggesangfavorittene mine:-)
Nullstress;) Skrevet 19. januar 2014 Forfatter #20 Skrevet 19. januar 2014 Takk Har legende skrevet av flere av forslagene her Kom gjerne med flere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå