Gå til innhold

Hvis de fant ut at MME var like sunt/bra som

Anbefalte innlegg

Skrevet

morsmelk. Ville du likevel ammet eller hadde du gitt flaske?

Anonymous poster hash: 2c774...a03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammet.

Jeg har hatt flaskebarn. Det er dyrt, det er styrete og det krever mer planlegging.

Anonymous poster hash: a6626...1ce
Skrevet

Hadde jeg visst på forhånd hvordan ammingen kom til å bli med mitt barn, så hadde jeg gitt mme hvis det var like bra. For mer styr enn det var med den ammingen kunne det ikke blitt uansett. :P

Anonymous poster hash: 1830d...3fb
Skrevet

Det kan aldri bli like bra!!

Anonymous poster hash: da8c0...9e8

Skrevet

Ammet pga av kos og fordi det er det som er naturlig..

Anonymous poster hash: 4612c...f77

Skrevet

Ammet. Jeg er veldig begeistret for det naturlige:)

Skrevet

Ville ammet uansett pga enkelhet .,

Skrevet

For å ikke snakke om at det er billigere og mindre stress.

Anonymous poster hash: 4612c...f77

Skrevet

Hadde Ammet. Synes det er mye mindre stress, det er gratis og det er det som er naturlig. Det er også mye kos i å amme.

Skrevet

Ammet. Enkelt, naturlig og billig.

Anonymous poster hash: 06508...ed0

Skrevet

Vel.. jeg er en av de som allrede har bestemt meg for å ikke amme.... alenemamma med tvillinger.... så flasker og mme er allrede kjøpt inn :-)

Anonymous poster hash: 639a9...fb3
Skrevet

Usikker. Det er ikkje spesielt koselig å amme offentlig, og det er ikkje særlig kos å vere den einaste som kan mate babyen når eldste vil ha mammaen sin. I tillegg hadde det vore kjekt å kunne vere vekke frå henne utan å vere konstant bekymra for at ho plutselig skal trenge mat.

Men kl 7-8 (for ikkje å snakke om på den tida ho trengte mat kl 3-4) er det greit å kunne løfte ho ut av vogga og slenge fram puppen utan å stå opp. Og det er greit å sleppe styret med flasker og det å ha med vatn+pulver og ei plan for korleis ein skal få varma flaska.

Skrevet

Ammet. Er så lettvint.

Anonymous poster hash: f6f2d...e3a

Skrevet

Tror i grunn at mme gir mer enn bra nok mtp næring, og når det kommer til antistoffer så tror jeg at barn født i Norge med all vaksinering og renhet i både vann og luft ikke får noen problemer med sykdom.

Men hvis jeg hadde kunnet hadde jeg ammet! Prøvde iherdig i en mnd, men 31 dager med hyl fra baby og blod og betennelse fra puppene mine var nok til å kaste inn håndkle! NAN er dyrt, flasker vasker og koker ikke seg selv, og vann er ikke alltid riktig temperert...

Anonymous poster hash: 4e0e5...240

Skrevet

Mme.. Amming har alltid vært uaktuelt.

Anonymous poster hash: b1706...5f3

Gjest Løvemusene
Skrevet

Amming. Så greit å alltid ha matpakken med, ferdigvarmet :)

Skrevet

Begge deler (gitt at melkeproduksjonen ikke ble påvirket nevneverdig). 

• Amming er himla praktisk, greit på reise og på natta, funker også som trøst og kos.
  • MME hadde gitt meg mulighet til å få alenetid! 

Anonymous poster hash: 1c350...64c
Skrevet

Ville selvfølgelig ammet. Det er enklere, det er mer kos, og det er naturlig. Selv om de hadde funnet ut at det var like bra i dag, kan de om ti år finne ut noe nytt og da hadde man sittet der og unnskyldt seg med at: jammen vi visste ikke dette dengang.

Skrevet

MME trenger ikke å være stressende om natten. Ha en flaske med kokt vann under dynen og den har kroppstemperatur ved nattmating. Pulver kan man måle opp på forhånd i doseringsbeger og la stå på nattbordet. Det tar da ti sekunder å lage maten klar.

Anonymous poster hash: f54e7...4ab

Skrevet

Forøvrig er det også kos å mate med flaske. Jeg skjønner ikke hvordan det kan ignoreres. Ingenting kan beskrive blikkontakten med barnet mens det får mat.

Anonymous poster hash: f54e7...4ab

Skrevet

Herregud, altså:hvis de fant ut at MME var like sunt som morsmelk. Hvor stupid er der mulig å bli. Det naturlige er alltid best. Jeg gidder ikke å svare på noe så dumt. Leter du etter grunner til ikke amme, eller hva er greia?

Anonymous poster hash: d31d0...c34

Skrevet

Herregud, altså:hvis de fant ut at MME var like sunt som morsmelk. Hvor stupid er der mulig å bli. Det naturlige er alltid best. Jeg gidder ikke å svare på noe så dumt. Leter du etter grunner til ikke amme, eller hva er greia? Anonymous poster hash: d31d0...c34

Slapp av med deg a !!!!!!!

Anonymous poster hash: 12f58...fa0

Skrevet

Ammet. MME ain't got nothing on mother nature.

Skrevet

Ville fortsatt ammet, koste meg mye til tross for en del problemer i starten. :) og det er jo så enkelt, deilig å slippe flaskestyr :)

Skrevet

Uten tvil MME. Da hadde slutta å prøve å psyke meg opp til å prøve å legge nummer to til bryst, og hatt ein bekymring mindre mens vi venta på han..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...