Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #1 Skrevet 18. januar 2014 - dersom før det ikke er sfo tilbud - hvorfor sluttet det da? Hvor lenge alene hjemme etter skolen? Anonymous poster hash: 9d656...aab
Nullstress;) Skrevet 18. januar 2014 #2 Skrevet 18. januar 2014 Han sluttet 20% i april i 4.klasse. Han syntes det beg å bli kjedelig, så vi startet med tilvenning på å fra rett hjemme etter skolen og da være alene til vi kom hjem. Noe som fKtisk var mellom 40min og 2 timer.
kosti Skrevet 18. januar 2014 #3 Skrevet 18. januar 2014 Eldstemi sluttet i slutten av 2.klasse. Hun var lei og var og av den veslevoksne så ville være alene hjemme og storkoste seg med det. Har gått kjempefint. Når hun har sommerferie da kan det bli lange dager og hun har syns det har vert litt dumt å være alene, men det har gått fint. Hun har muligheten til å ringe til masse familiemedlemmer som kan hente henne og hun kan være hos noen timer. Det har skjedd en gang, det viser for min del at da går det greit og at hun skjelden kjeder seg. Har og en venninne på samme alder som hun er med som ikke går på, sfo og det gjør dagene greie. Hun har da mulighet for å ringe oss på mobil. Minste går i SFO og hun håpet jeg at jeg fikk tatt ut i 2. Pga at jeg har håp om permisjon, men skal jeg ikke det, så kommer hun og til å slutte etter slutten av 2. eller 3. Ser helste føre meg slutten av 3 eller 4. Hvis hun ikke endrer seg så mye. Hun er ikke så veslevoksen og liker ikke å være alene hjemme, det kan endre seg med årå. Men hun får gå så lenge hun vil i sfo, så lenge tilbudet varerr og hun vil. Jeg vil ikke hun skal grue/være redd for å komme hjem for vi ikke er komt.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #4 Skrevet 18. januar 2014 Min gutt gikk på SFO ut 3 klasse. Rolig og fin gutt som klarer seg godt hjemme noen timer alene Går nå i 4 klasse. Ikke noe tull med ham. Anonymous poster hash: 845d7...278
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #5 Skrevet 18. januar 2014 Her har jeg inntrykk av at de aller fleste går på aktivitetsskolen (SFO i Oslo) ut 4. kl. De har så mange gode tilbud og aktiviteter der, at det nok er mye kulere å være der enn hjemme: basket, trylling, sirkusskole, musikk, fotball, bordtennis etc etc. Egne aktiviteter som bare er for 4. kl. Anonymous poster hash: 26154...89e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #7 Skrevet 18. januar 2014 Hun slutter nå om litt over en mnd. Går i 3 klasse. Nå vil hun ikke gå der lengre, så da får hun gå hjem etter skolen Anonymous poster hash: 4e482...865
moota m storebror&lillebror Skrevet 18. januar 2014 #8 Skrevet 18. januar 2014 Storesøster sluttet i 1.klasse. Hun likte seg ikke så godt og jeg jobbet ikke så da var det ikke behov for det.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #9 Skrevet 18. januar 2014 Sluttet etter andre klasse. Anonymous poster hash: 353bc...266
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 18. januar 2014 #10 Skrevet 18. januar 2014 Er barna deres hjemme alene om morgenen også? Står opp selv og går til skolen selv?
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #11 Skrevet 18. januar 2014 Er barna deres hjemme alene om morgenen også? Står opp selv og går til skolen selv? Det er jo ikke alle som har behov for sfo på morgenen. Vi bruker fortsatt sfo (har en gutt i 1.klasse), men han har kun en dag hvor han er på sfo før skolen og den dagen begynner han til 2.time kl.9.15. Det er fordi jeg begynner sent på jobb. Jeg tenker at hvis han begynner til 2.time når han slutter med sfo, så vil han også være gammel nok til å klare å gå til skolen når han skal, han vil jo fortsatt kunne stå opp med oss. Anonymous poster hash: 48493...65b
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #12 Skrevet 18. januar 2014 Er barna deres hjemme alene om morgenen også? Står opp selv og går til skolen selv?Vi har ikke behov for morgen SFO. Noen ganger vil ungene gå tidlig på skolen selv om de ikke trenger det. De ansatte på SFO kan bli litt sure da, men de kan ikke nekte ungene å komme en halvtime for tidlig på skolen så lenge de ikke går inn. Anonymous poster hash: 353bc...266
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #13 Skrevet 18. januar 2014 Sluttet på SFO til jul i 2. klasse. Masse flotte aktiviteter på vår SFO, men ikke så mange som bruker den. Lange skoledager har nok en del av "skylden". Når skoledagen er over kl 14.30, og mange som tar buss ikke er hjemme før 15 tiden, så blir det ikke lange stunden hjemme alene. Det sier jo litt når kun 12 av 34 1. klassinger bruker SFO. Vår jente er stille og rolig av seg, og synes det er supert å være hjemme en stund alene før resten av gjengen kommer hjem Hun leser og koser seg. Finner aldri på noe tull. Anonymous poster hash: 270dd...524 Anonymous poster hash: 270dd...524
Iiiiik Skrevet 18. januar 2014 #14 Skrevet 18. januar 2014 Min eldste sluttet etter vinterferien i 4. klasse. Da hadde hun egentlig ønsket å slutte en stund, men særlig pga ferier var jeg skeptisk til å la henne være hjemme. Nå har jeg en i 3. klasse som lurer på når han kan slutte selv om ingen i klassen hans har sluttet ennå. Vi bruker ikke SFO på morgenen, skolen begynner 08.15 her, så da er de bare ute eller no' til skolen begynner. På ettermiddagen kunne de nok fint vært hjemme hele gjengen, også førsteklassingen, men det er noe med de feriene. Og sjansen til lek med andre, det blir det jo ikke noe av når alle andre er på SFO.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #15 Skrevet 18. januar 2014 Her er sfo så populært at jeg regner med at barna går ut 4 trinn. Masse aktiviteter, turer og utrolig engasjerte voksne. 90% av 4 klassingene går på sfo. Anonymous poster hash: 28ba8...617
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #16 Skrevet 18. januar 2014 Sluttet etter 2 klasse. Jeg hadde permisjon når han gikk i 3 klasse. Ikke så mye aktiviteter på Sfo her og i 4 klasse er det 5 av 55 som fortsatt går på Sfop Anonymous poster hash: 1be7b...275
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #17 Skrevet 18. januar 2014 3. Klassingen slutter nå 1. februar. Han vil rett og slett ikke være der selv om de har et kjempe fint tilbud til barna. Han må da gå til skolen selv og være alene hjemme til jeg kommer hjem i 16.30 tiden. Noen ganger kan det hende storebror som jobber kommer hjem tidlig. Anonymous poster hash: 9ad35...2dc
Serepta Skrevet 19. januar 2014 #18 Skrevet 19. januar 2014 Til jul i 2 klasse. Er hjemme fra alt mellom 2 og 3. Vi kommer hjem ca 16:15.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #19 Skrevet 19. januar 2014 Til bul i 2. klasse. Elendig tilbud og han trivdes ikke, pga mye støy og roping, ikke bare fra barna... Han syes det er litt dumt om morgenen nå mens det enda er mørkt ute, men vi fikser den biten. Er kun snakk om 0-1 gang pr uke. Han erhjemme alene i maks 40 min før det kommer noen hjem. Det synes han er helt ok. En av grunnene til at han har mobil. Anonymous poster hash: 783fd...fb9
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #20 Skrevet 19. januar 2014 Han gikk ut 4.klasse (det gjorde de fleste på trinnet) Masse aktiviteter,gymdager,turdager,bakedager,tur til badeland,bowling,kino ++) så var det en tur på 3 dager like før de sluttet.Den snakker han om enda,går nå i 7. Nr.2 går nå i 3.,tipper hun går ut 4.hun også. De stortrives på SFO (Begge har alltid hadd 50%plass) Anonymous poster hash: e3d4c...890
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #21 Skrevet 19. januar 2014 #19 her. Dersom tilbudet hadde vært bedre og mulighetene for å bruke plassen hadde vært annerledes, da hadde han kanskje fortsatt vært der. Pga jobbene vår har vi ikke behov for full plass. Ei venninne har 60% til sin sønn og kan bruke plassen som hun vil inntil et visst antall timer. Det hadde vi også hatt behov for. Regelmessig brukte vi ikke plassen ila uken i det hele tatt. Anonymous poster hash: 783fd...fb9
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #22 Skrevet 19. januar 2014 Hun eldste sluttet midt i førsteklasse. Da orket ikke jeg mer. De har null kontroll på sfo her, å ofte ble hun sendt hjem, ikke sendt hjem, de viste ikke hvor hun var osv. Og det gjelder ikke bare mitt barn. Vi bor så nær skolen og vi har desverre endel leker i hagen, så ofte finner jeg mange barn som skal gå på sfo i hagen vår. Ringer sfo og spør om de har alle. Jada det har de. Når jeg spør om de og de personene er der så jada..... Litt rart siden de leker i hagen min sier jeg da. Hagen min ser du ikke fra sfo, det er en bitteliten skog mellom. Tar 2 min å gå, men jeg syns ikke sfo da har kontroll. Myr og tjn er det også i skogen. Siste begynte aldri på sfo. Det har gått helt smertefritt. Postmannen har måtte hjelpe til med å låse opp dørs en dag den var vanskelig. Vi har mange pensjonister i nabolaget og flere som jobber til sjøs slik at det skal godt gjørs at ikke en er hjemme her på dagtid, om de trenger hjelp. Ene nabodama får besøk innimellom om hun er ute og jobber i hagen. Ungene syns det er så stas å hjelpe henne, og da kjeder de seg mindre. Hadde nok ikke gjort dette om vi ikke hadde bodd der vi hadde bodd og i det nabolaget vi bor. Anonymous poster hash: 124b9...84e
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #23 Skrevet 19. januar 2014 Sluttet i 2 klasse, før skoleslutt. Jeg Kom hjem fem og det var lang tid å vente for dem, de hadde bestemor i leiligheten ved siden av , de var ca halve tiden der og gjorde lekser spiste middag . Nå for tiden er jeg hjemme i firetiden og de går i femte og gjør lekser og annet til jeg kommer hjem. Anonymous poster hash: 87e32...a88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå