Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #1 Skrevet 18. januar 2014 Jada, nå er det helg igjen, og jeg higer som alltid etter et rent og ryddig hus, så jeg kan slappe av seinere, men jeg har et problem. Mannen min "ser" ikke det jeg ser. Altså jeg ser jo at det er skittent og rotete selvsagt, trur han ser det også men han føler ikke han trenger å gjøre noe med det. Husvask er noe vi har diskutert og til tider krangla om helt siden dag en vi blei samboere, oh yes varsellampa burde ha blinka rødt! Han påstår han liker å ha det ryddig og reint rundt seg og det tviler jeg ikke noe på bare det er noen andre som gjør det! Så jeg er altså blitt hushjelp i tillegg til alt annet jeg allerede er. Jeg har både vært saklig og usaklig i mine diskusjoner om det her, og jeg skal ikke gjøre meg til noe offer, men jeg jobber faktisk mer enn han, jeg har ikke brukt det som argument mot han enda da jeg synes det er litt lavmål men jeg kjenner jo at det er urettferdig at jeg jobber på jobben min flere timer i uka enn han i tillegg til at jeg har ansvar for hus og mat og alt det som hører med. Jeg finner meg ikke i det selvsagt og hver gang jeg starter med den store husvasken i helgen (mens han sitter på ipaden sin og spiller candy crush) klikker jeg litt. GOSJ! Skal nevnes at han har mange andre gode kvaliteter altså, det er bare så teit og frustrerende at jeg må bli sint og sur og kjefte før jeg får hjelp her i huset og det gjelder mann såvel som barn. Hvordan skal jeg oppdra dem? Barna er ikke mine forresten, de er hans så de tar nok lettere etter far enn meg og synes det er helt greit å sitte i sofaen, mens jeg svetter og skurer gulv rundt beina dems Jaggu godt å få det ut. Sorry peeps Anonymous poster hash: c77fa...080
aanonym Skrevet 18. januar 2014 #2 Skrevet 18. januar 2014 Dere har rett og slett forskjellige begreper om hva "rent og ryddig" er. Ergo, dere snakker forbi hverandre.
soleia Skrevet 18. januar 2014 #3 Skrevet 18. januar 2014 (endret) No har me relativt avslappa forhold til nivået på ryddigheit og husvask, men me har ofte litt "dugnad" på laurdagane der mannen støvsugar og eg vaskar golv. Ungane må rydde på romma og leikar som sleng rundt om for at det ikkje skal forsvinne i støvsugaren. Veit ikkje heilt korleis du skal klare å få piska mannen i arbeid, men det er iallefall litt kjekkare når alle held på samtidig. No er me nett ferdige og skal ha laurdagsgraut Så er ein kanskje alltid ikkje einige i kor mykje som trengs å gjerast til ei kvar tid, og då kan dette gnisse. Eine synes den andre er for rotete, medan denne synes partnaren er for pirkete, så der må ein jo finne eit felles nivå å bli einige om. Evt må den mest pirkete kanskje vere førebudd på å ta litt meir på enkelte område den andre ikkje synes er naudsynt. Endret 18. januar 2014 av soleia
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #4 Skrevet 18. januar 2014 Dere er så skjønne!Jeg er fullstendig klar over at vi ikke er enig i hva som er rotete og hva som er for rotete osv. Og det gjør meg ingenting at jeg må ta i et tak ekstra for å ha det sånn som jeg ønsker, det gjør jeg jo fra før av. Frustrasjonen min ligger i bunn og grunn i at når jeg rydder og vasker kanskje til og med ber om hjelp så svarer han "snart" ned i ipaden sin, og det skjer OFTE! Og så får jeg heller ikke hjelp snart. Snart er jo et veldig dårlig begrep. Hva faen er snart? Jeg tenker at siste utvei er et ultimatum, for å gjøre husarbeid mens resten slækker på sofaen er veldig demotiverende. Enten får alle hjelpe til når jeg sier ifra at NÅ ER DET HUSVASK. Eller så får de rett og slett gå ut i tre timer så jeg får være i fred,. Anonymous poster hash: c77fa...080
Superdolly Skrevet 18. januar 2014 #5 Skrevet 18. januar 2014 Jeg er av den brutale typen, så jeg hadde satset på enten streik eller regning. I tilfelle streik ville jeg ha kuttet ut absolutt alt som rammet mannen (og eventuelt hans barn, litt avhengig av situasjonen) og kun fikset for meg selv. Aldri vasket annet enn mine egne klær. Laget middag kun til meg selv. Ikke ryddet opp hans rot, men muligens strukket meg til å måke det sammen oppi senga hans eller ved siden av den. Alternativt kunne jeg fint ha satt meg inn i hva jeg måtte ha betalt for en vaskehjelp og skrevet regning til mannen. Telt alle timer jeg brukte på husarbeidet og delt det på to, så fikk han betale seg ut av sin halvdel. Og han hadde ikke fått rabatt. Jeg kunne også, dersom jeg ble sint nok, vært tilbøyelig til å gjemme laderen til iPaden et sted han aldri ville ha funnet på å lete. For eksempel inni vaskemaskina.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #6 Skrevet 18. januar 2014 Ultimatumet kom. Valget falt på at hele gjengen må ut i tre timer hver lørdag formiddag når jeg drar fram vaskebøtta. JUHUU Anonymous poster hash: c77fa...080
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå