Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #1 Skrevet 18. januar 2014 Kan alle baser festes i gamle biler? Anonymous poster hash: 43528...ae2
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #2 Skrevet 18. januar 2014 Om du ikke har isofix kan den festes med sele. Man må jo ikke ha, men er utrolig lettvint, og du er trygg på at setet er festet riktig. Anonymous poster hash: 355ce...c9a
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #3 Skrevet 18. januar 2014 Du få beltebase til di fleste stolene (skal ikke påstå noe som helst). Det er bedre med base, siden den stolen blir tatt ut av bilen såpass ofte, er jo litt idiot sikkert med base Anonymous poster hash: 22ce4...a38
Gjest cd0da Skrevet 18. januar 2014 #4 Skrevet 18. januar 2014 Anbefaler base. Er mindre risiko for feilsikring og 10 ganger lettere å få stolen med seg fra bilen og sette den i. Vi hadde Britax sete med beltebase for vi hadde ikke isofix da ungen var baby
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #5 Skrevet 18. januar 2014 Alle biler fra 2006 har isofix, mange har det lenge før det og. Hvis du ikke har isofix, tror jeg kanskje bilen er så gammel at jeg ikke ville fraktet barna mine i den. Anonymous poster hash: 6831b...a1e
DramaMama Skrevet 18. januar 2014 #6 Skrevet 18. januar 2014 Alle biler fra 2006 har isofix, mange har det lenge før det og. Hvis du ikke har isofix, tror jeg kanskje bilen er så gammel at jeg ikke ville fraktet barna mine i den. Anonymous poster hash: 6831b...a1e Haha, er det mulig... HI - mange baser kan festes med belter, og f.eks. Maxi Cosi har kombibase. Og om en bil har isofix eller ikke sier ingenting om sikkerheten i bilen forøvrig.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #7 Skrevet 18. januar 2014 Alle biler fra 2006 har isofix, mange har det lenge før det og. Hvis du ikke har isofix, tror jeg kanskje bilen er så gammel at jeg ikke ville fraktet barna mine i den. Anonymous poster hash: 6831b...a1e Tåpelig utsagn!! Vi kjører en vw-stasjonsvogn, 2000 modell.. Og det går helt fint. Til HI: Ja, du bør ha base Vi har heller ikke isofix, men vi har bestilt base og bilstol ( Har ikke isofix) Anonymous poster hash: 49d2e...4fb
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #8 Skrevet 18. januar 2014 Alle biler fra 2006 har isofix, mange har det lenge før det og. Hvis du ikke har isofix, tror jeg kanskje bilen er så gammel at jeg ikke ville fraktet barna mine i den. Anonymous poster hash: 6831b...a1e Haha, er det mulig... HI - mange baser kan festes med belter, og f.eks. Maxi Cosi har kombibase. Og om en bil har isofix eller ikke sier ingenting om sikkerheten i bilen forøvrig. Hvis bilen er mer enn ti år gammel, vil jeg si at sikkerheten er betydelig dårligere enn i en nyere bil Anonymous poster hash: 6831b...a1e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #9 Skrevet 18. januar 2014 Alle biler fra 2006 har isofix, mange har det lenge før det og. Hvis du ikke har isofix, tror jeg kanskje bilen er så gammel at jeg ikke ville fraktet barna mine i den. Anonymous poster hash: 6831b...a1e Så du mener at jeg skal kjøpe meg ny bil også fordi jeg skal ha barn?? Herre min hatt. Selvom bilen min er gammel (97 modell toyota) så er den helt sikker å kjøre. Nettopp hatt den på full sjekk og eu kontroll og det er ingenting i veien med bilen. Anonymous poster hash: 43528...ae2
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #10 Skrevet 18. januar 2014 Alle biler fra 2006 har isofix, mange har det lenge før det og. Hvis du ikke har isofix, tror jeg kanskje bilen er så gammel at jeg ikke ville fraktet barna mine i den. Anonymous poster hash: 6831b...a1e Så du mener at jeg skal kjøpe meg ny bil også fordi jeg skal ha barn?? Herre min hatt. Selvom bilen min er gammel (97 modell toyota) så er den helt sikker å kjøre. Nettopp hatt den på full sjekk og eu kontroll og det er ingenting i veien med bilen. Anonymous poster hash: 43528...ae2 Da foreslår jeg at du ser på kollisjonstester fra 97 og sammenligner dem med tilsvarende tester fra 2010 feks. Biler fra 97 er en dødsfelle og den periodiske kjøretøykontrollen sier ingenting om hvor kollisjonssikker en bil er. Anonymous poster hash: 6831b...a1e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #11 Skrevet 18. januar 2014 Alle biler fra 2006 har isofix, mange har det lenge før det og. Hvis du ikke har isofix, tror jeg kanskje bilen er så gammel at jeg ikke ville fraktet barna mine i den. Anonymous poster hash: 6831b...a1e Så du mener at jeg skal kjøpe meg ny bil også fordi jeg skal ha barn?? Herre min hatt. Selvom bilen min er gammel (97 modell toyota) så er den helt sikker å kjøre. Nettopp hatt den på full sjekk og eu kontroll og det er ingenting i veien med bilen. Anonymous poster hash: 43528...ae2 Da foreslår jeg at du ser på kollisjonstester fra 97 og sammenligner dem med tilsvarende tester fra 2010 feks. Biler fra 97 er en dødsfelle og den periodiske kjøretøykontrollen sier ingenting om hvor kollisjonssikker en bil er. Anonymous poster hash: 6831b...a1e Det er din mening. Men det var ikke om jeg skulle ha meg ny bil jeg lurte på. Vi har alle sitti i gamle biler som barn og overlevd, har vi ikke? Anonymous poster hash: 43528...ae2
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #12 Skrevet 18. januar 2014 Alle biler fra 2006 har isofix, mange har det lenge før det og. Hvis du ikke har isofix, tror jeg kanskje bilen er så gammel at jeg ikke ville fraktet barna mine i den. Anonymous poster hash: 6831b...a1e Så du mener at jeg skal kjøpe meg ny bil også fordi jeg skal ha barn?? Herre min hatt. Selvom bilen min er gammel (97 modell toyota) så er den helt sikker å kjøre. Nettopp hatt den på full sjekk og eu kontroll og det er ingenting i veien med bilen. Anonymous poster hash: 43528...ae2 Da foreslår jeg at du ser på kollisjonstester fra 97 og sammenligner dem med tilsvarende tester fra 2010 feks. Biler fra 97 er en dødsfelle og den periodiske kjøretøykontrollen sier ingenting om hvor kollisjonssikker en bil er. Anonymous poster hash: 6831b...a1e Det er din mening. Men det var ikke om jeg skulle ha meg ny bil jeg lurte på. Vi har alle sitti i gamle biler som barn og overlevd, har vi ikke? Anonymous poster hash: 43528...ae2 Jo, med mindre trafikk og lavere hastighet på veiene. Anonymous poster hash: 6831b...a1e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #13 Skrevet 18. januar 2014 Alle biler fra 2006 har isofix, mange har det lenge før det og. Hvis du ikke har isofix, tror jeg kanskje bilen er så gammel at jeg ikke ville fraktet barna mine i den.Anonymous poster hash: 6831b...a1e Så du mener at jeg skal kjøpe meg ny bil også fordi jeg skal ha barn?? Herre min hatt. Selvom bilen min er gammel (97 modell toyota) så er den helt sikker å kjøre. Nettopp hatt den på full sjekk og eu kontroll og det er ingenting i veien med bilen. Anonymous poster hash: 43528...ae2 Da foreslår jeg at du ser på kollisjonstester fra 97 og sammenligner dem med tilsvarende tester fra 2010 feks. Biler fra 97 er en dødsfelle og den periodiske kjøretøykontrollen sier ingenting om hvor kollisjonssikker en bil er.Anonymous poster hash: 6831b...a1e Det er din mening. Men det var ikke om jeg skulle ha meg ny bil jeg lurte på. Vi har alle sitti i gamle biler som barn og overlevd, har vi ikke? Anonymous poster hash: 43528...ae2 Man overlever så lenge man ikke kolliderer i hvertfall. Med trafikken i dag, særlig alle disse utenlandske vogntogene så er risikoen betydelig større enn den var feks på 70 og 80 tallet. Anonymous poster hash: 0ee4f...832
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #14 Skrevet 18. januar 2014 Alle biler fra 2006 har isofix, mange har det lenge før det og. Hvis du ikke har isofix, tror jeg kanskje bilen er så gammel at jeg ikke ville fraktet barna mine i den. Anonymous poster hash: 6831b...a1e Så du mener at jeg skal kjøpe meg ny bil også fordi jeg skal ha barn?? Herre min hatt. Selvom bilen min er gammel (97 modell toyota) så er den helt sikker å kjøre. Nettopp hatt den på full sjekk og eu kontroll og det er ingenting i veien med bilen. Anonymous poster hash: 43528...ae2 Da foreslår jeg at du ser på kollisjonstester fra 97 og sammenligner dem med tilsvarende tester fra 2010 feks. Biler fra 97 er en dødsfelle og den periodiske kjøretøykontrollen sier ingenting om hvor kollisjonssikker en bil er. Anonymous poster hash: 6831b...a1e Det er din mening. Men det var ikke om jeg skulle ha meg ny bil jeg lurte på. Vi har alle sitti i gamle biler som barn og overlevd, har vi ikke? Anonymous poster hash: 43528...ae2 Jo, med mindre trafikk og lavere hastighet på veiene. Anonymous poster hash: 6831b...a1e Ja men da får jeg kjøre sakte og være uhyre oppmerksom da når jeg er ute å kjører med dødsfella mi. Anonymous poster hash: 43528...ae2
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #15 Skrevet 18. januar 2014 Alle biler fra 2006 har isofix, mange har det lenge før det og. Hvis du ikke har isofix, tror jeg kanskje bilen er så gammel at jeg ikke ville fraktet barna mine i den. Anonymous poster hash: 6831b...a1e Så du mener at jeg skal kjøpe meg ny bil også fordi jeg skal ha barn?? Herre min hatt. Selvom bilen min er gammel (97 modell toyota) så er den helt sikker å kjøre. Nettopp hatt den på full sjekk og eu kontroll og det er ingenting i veien med bilen. Anonymous poster hash: 43528...ae2 Da foreslår jeg at du ser på kollisjonstester fra 97 og sammenligner dem med tilsvarende tester fra 2010 feks. Biler fra 97 er en dødsfelle og den periodiske kjøretøykontrollen sier ingenting om hvor kollisjonssikker en bil er. Anonymous poster hash: 6831b...a1e Det er din mening. Men det var ikke om jeg skulle ha meg ny bil jeg lurte på. Vi har alle sitti i gamle biler som barn og overlevd, har vi ikke? Anonymous poster hash: 43528...ae2 Jo, med mindre trafikk og lavere hastighet på veiene. Anonymous poster hash: 6831b...a1e Ja men da får jeg kjøre sakte og være uhyre oppmerksom da når jeg er ute å kjører med dødsfella mi. Anonymous poster hash: 43528...ae2 Det hjelper lite hvis et vogntog med dårlige dekk kommer mot deg på norsk vinterføre. Anonymous poster hash: 6831b...a1e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #16 Skrevet 18. januar 2014 Er greit nok at hi sier hun har gammel bil, men var jo ikke det som var spm her om hi vil ha den, så må hun få lov til det, er hennes liv og barn Anonymous poster hash: 22ce4...a38
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #17 Skrevet 18. januar 2014 Alle biler fra 2006 har isofix, mange har det lenge før det og. Hvis du ikke har isofix, tror jeg kanskje bilen er så gammel at jeg ikke ville fraktet barna mine i den. Anonymous poster hash: 6831b...a1e Så du mener at jeg skal kjøpe meg ny bil også fordi jeg skal ha barn?? Herre min hatt. Selvom bilen min er gammel (97 modell toyota) så er den helt sikker å kjøre. Nettopp hatt den på full sjekk og eu kontroll og det er ingenting i veien med bilen. Anonymous poster hash: 43528...ae2 Da foreslår jeg at du ser på kollisjonstester fra 97 og sammenligner dem med tilsvarende tester fra 2010 feks. Biler fra 97 er en dødsfelle og den periodiske kjøretøykontrollen sier ingenting om hvor kollisjonssikker en bil er. Anonymous poster hash: 6831b...a1e Det er din mening. Men det var ikke om jeg skulle ha meg ny bil jeg lurte på. Vi har alle sitti i gamle biler som barn og overlevd, har vi ikke? Anonymous poster hash: 43528...ae2 Jo, med mindre trafikk og lavere hastighet på veiene. Anonymous poster hash: 6831b...a1e Ja men da får jeg kjøre sakte og være uhyre oppmerksom da når jeg er ute å kjører med dødsfella mi. Anonymous poster hash: 43528...ae2 Det hjelper lite hvis et vogntog med dårlige dekk kommer mot deg på norsk vinterføre. Anonymous poster hash: 6831b...a1e Nei men hvis det skjer så tror jeg ikke det har stort å si om du har en ny eller gammel bil. Er ikke mange biler som kommer godt ut av en kræsj med et vogntog uansett Anonymous poster hash: 43528...ae2
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #18 Skrevet 18. januar 2014 Alle biler fra 2006 har isofix, mange har det lenge før det og. Hvis du ikke har isofix, tror jeg kanskje bilen er så gammel at jeg ikke ville fraktet barna mine i den.Anonymous poster hash: 6831b...a1e Så du mener at jeg skal kjøpe meg ny bil også fordi jeg skal ha barn?? Herre min hatt. Selvom bilen min er gammel (97 modell toyota) så er den helt sikker å kjøre. Nettopp hatt den på full sjekk og eu kontroll og det er ingenting i veien med bilen. Anonymous poster hash: 43528...ae2 Da foreslår jeg at du ser på kollisjonstester fra 97 og sammenligner dem med tilsvarende tester fra 2010 feks. Biler fra 97 er en dødsfelle og den periodiske kjøretøykontrollen sier ingenting om hvor kollisjonssikker en bil er.Anonymous poster hash: 6831b...a1e Det er din mening. Men det var ikke om jeg skulle ha meg ny bil jeg lurte på. Vi har alle sitti i gamle biler som barn og overlevd, har vi ikke? Anonymous poster hash: 43528...ae2 Jo, med mindre trafikk og lavere hastighet på veiene. Anonymous poster hash: 6831b...a1e Ja men da får jeg kjøre sakte og være uhyre oppmerksom da når jeg er ute å kjører med dødsfella mi.Anonymous poster hash: 43528...ae2 Det hjelper lite hvis et vogntog med dårlige dekk kommer mot deg på norsk vinterføre.Anonymous poster hash: 6831b...a1e Nei men hvis det skjer så tror jeg ikke det har stort å si om du har en ny eller gammel bil. Er ikke mange biler som kommer godt ut av en kræsj med et vogntog uansettAnonymous poster hash: 43528...ae2 Nye biler har helt klart bedre sikkerhet enn gamle. Man får hva man betaler... Men det er fortsatt ikke hva som hi spørr om... Anonymous poster hash: 22ce4...a38
DramaMama Skrevet 18. januar 2014 #19 Skrevet 18. januar 2014 Alle biler fra 2006 har isofix, mange har det lenge før det og. Hvis du ikke har isofix, tror jeg kanskje bilen er så gammel at jeg ikke ville fraktet barna mine i den. Anonymous poster hash: 6831b...a1e Haha, er det mulig... HI - mange baser kan festes med belter, og f.eks. Maxi Cosi har kombibase. Og om en bil har isofix eller ikke sier ingenting om sikkerheten i bilen forøvrig. Hvis bilen er mer enn ti år gammel, vil jeg si at sikkerheten er betydelig dårligere enn i en nyere bil Anonymous poster hash: 6831b...a1e Min 2003-modell BMW scorer høyt på sikkerhetstester, den har airbag i alle kriker og kroker, og den har dessuten ISOfix (som da var ekstrautstyr). Jeg tviler på at en tilsvarende bil i 2006-modell er så fordømt mye sikrere.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #20 Skrevet 18. januar 2014 Alle biler fra 2006 har isofix, mange har det lenge før det og. Hvis du ikke har isofix, tror jeg kanskje bilen er så gammel at jeg ikke ville fraktet barna mine i den.Anonymous poster hash: 6831b...a1e Haha, er det mulig...HI - mange baser kan festes med belter, og f.eks. Maxi Cosi har kombibase. Og om en bil har isofix eller ikke sier ingenting om sikkerheten i bilen forøvrig. Hvis bilen er mer enn ti år gammel, vil jeg si at sikkerheten er betydelig dårligere enn i en nyere bil Anonymous poster hash: 6831b...a1e Min 2003-modell BMW scorer høyt på sikkerhetstester, den har airbag i alle kriker og kroker, og den har dessuten ISOfix (som da var ekstrautstyr). Jeg tviler på at en tilsvarende bil i 2006-modell er så fordømt mye sikrere. Alle biler har blitt bedre siden 2003, men mulig BMW ikke klarer og holde følge med andre merker da, noe som er rart... Dessuten en 97 mod Toyota, og en 2003 mod bmw er langt i mellom dem... Anonymous poster hash: 22ce4...a38
DramaMama Skrevet 18. januar 2014 #21 Skrevet 18. januar 2014 Alle biler fra 2006 har isofix, mange har det lenge før det og. Hvis du ikke har isofix, tror jeg kanskje bilen er så gammel at jeg ikke ville fraktet barna mine i den.Anonymous poster hash: 6831b...a1e Haha, er det mulig...HI - mange baser kan festes med belter, og f.eks. Maxi Cosi har kombibase. Og om en bil har isofix eller ikke sier ingenting om sikkerheten i bilen forøvrig. Hvis bilen er mer enn ti år gammel, vil jeg si at sikkerheten er betydelig dårligere enn i en nyere bil Anonymous poster hash: 6831b...a1e Min 2003-modell BMW scorer høyt på sikkerhetstester, den har airbag i alle kriker og kroker, og den har dessuten ISOfix (som da var ekstrautstyr). Jeg tviler på at en tilsvarende bil i 2006-modell er så fordømt mye sikrere.Alle biler har blitt bedre siden 2003, men mulig BMW ikke klarer og holde følge med andre merker da, noe som er rart... Dessuten en 97 mod Toyota, og en 2003 mod bmw er langt i mellom dem... Anonymous poster hash: 22ce4...a38 Såklart blir bilene bedre og bedre, men er det vesentlig forskjell på sikkerheten med 3 års mellomrom? Neppe. Det er større ulikheter i design. Klart det er forskjell på de bilene du nevner, men nå var påstanden til innleggeren jeg svarte at det er kun 2006 og nyere som er gode nok, derav min sammenligning av 2003 vs 2006. Jeg har aldri nevnt noen Toyota.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #22 Skrevet 18. januar 2014 Alle biler fra 2006 har isofix, mange har det lenge før det og. Hvis du ikke har isofix, tror jeg kanskje bilen er så gammel at jeg ikke ville fraktet barna mine i den. Anonymous poster hash: 6831b...a1e Haha, er det mulig... HI - mange baser kan festes med belter, og f.eks. Maxi Cosi har kombibase. Og om en bil har isofix eller ikke sier ingenting om sikkerheten i bilen forøvrig. Hvis bilen er mer enn ti år gammel, vil jeg si at sikkerheten er betydelig dårligere enn i en nyere bil Anonymous poster hash: 6831b...a1e Og igjen, så er det livsfarlig å kjøre bil. Spiller ingen rolle om det er en 1997-modell, eller 2014-modell. Farlig er det uansett. Ta bussen eller gå!! Anonymous poster hash: fbfe6...70c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå