Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #1 Skrevet 18. januar 2014 Hvor mye er barnehagen deres ute om dagene? I våres barnehage er det ute fra 10 til 11 også er de inne resten av dagen! Jeg syns det er for gale at de er så mye inne! Vi bor i Bergen så det er heller ikke veldig kaldt ute. De ansatte skylder på været men ungene har jo nok av klær så tror de hadde likt å få være mer ute om dagene. Hjelper det å klage? Anonymous poster hash: 02b96...92c
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #2 Skrevet 18. januar 2014 Min går ikke i barnehage enda(han er 20 mnd), men skal begynne i august. Da håper jeg de er ute i allefall 2-3 timer om dagen på andre dager enn turdager, om været tillater det. 1 time var litt lite syns jeg. Vært mye vind og dritvær her de siste 6 mnd og da ville jeg ikke tvunget ungene ut om de blåser bort;P Anonymous poster hash: 61449...85b
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #3 Skrevet 18. januar 2014 Er det under -20 er de uke maks 30 min. Nå om dagene ligger det på mellom -15 og -17. Da er ungene ute 1 time på formiddagen og noen timer på ettermiddagen. Anonymous poster hash: eaded...53d
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #4 Skrevet 18. januar 2014 Min går ikke i barnehage enda(han er 20 mnd), men skal begynne i august. Da håper jeg de er ute i allefall 2-3 timer om dagen på andre dager enn turdager, om været tillater det. 1 time var litt lite syns jeg. Vært mye vind og dritvær her de siste 6 mnd og da ville jeg ikke tvunget ungene ut om de blåser bort;P Anonymous poster hash: 61449...85b Nei de dagene det har blåst veldig skjønner jeg veldig godt. Men her har det nå i siste vært bra vær å likevel er de ikke mer ute. Ikke rart ungene er så hyper å løper og skriker inne når de er så lite ute! De får jo ikke ut energien da. Anonymous poster hash: 02b96...92c
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #5 Skrevet 18. januar 2014 Er det under -20 er de uke maks 30 min. Nå om dagene ligger det på mellom -15 og -17. Da er ungene ute 1 time på formiddagen og noen timer på ettermiddagen. Anonymous poster hash: eaded...53d Her det ca -5 grader så ser ikke problemet med å være ute to ganger for dagen. Anonymous poster hash: 02b96...92c
Bustetroll Skrevet 18. januar 2014 #6 Skrevet 18. januar 2014 fra 10-11.30 Enten er de ute å leker, ellers så går de på tur med vogn. Det er bare 1'åringer.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #7 Skrevet 18. januar 2014 Glemte å si at han går på avdelinger med kun 2 åringer. Anonymous poster hash: 02b96...92c
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #8 Skrevet 18. januar 2014 Er det under -20 er de uke maks 30 min. Nå om dagene ligger det på mellom -15 og -17. Da er ungene ute 1 time på formiddagen og noen timer på ettermiddagen. Anonymous poster hash: eaded...53d Her det ca -5 grader så ser ikke problemet med å være ute to ganger for dagen. Anonymous poster hash: 02b96...92c Helt enig! Du burde ta det opp med ped.leder. Å være ute 1 time før lunsj og noen timer før henting burde ikke være noe problem. Anonymous poster hash: eaded...53d
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #9 Skrevet 18. januar 2014 Er det under -20 er de uke maks 30 min. Nå om dagene ligger det på mellom -15 og -17. Da er ungene ute 1 time på formiddagen og noen timer på ettermiddagen. Anonymous poster hash: eaded...53d Her det ca -5 grader så ser ikke problemet med å være ute to ganger for dagen. Anonymous poster hash: 02b96...92c Helt enig! Du burde ta det opp med ped.leder. Å være ute 1 time før lunsj og noen timer før henting burde ikke være noe problem. Anonymous poster hash: eaded...53d Nei var sånn det var i sommer månendene å det var veldig greit. Men nå skylder de som sagt på været. Ja får vel det opp for synst det er for gale at gutten min skal være så mye inne iløpet av en dag. Anonymous poster hash: 02b96...92c
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #10 Skrevet 18. januar 2014 Hos oss har barnehagen løfte til foreldre om at barna skal være ute minimum 2 timer om dagen. Har et barn bed astma og de tar han inn etter 30 min hvis det er -10 eller lavere temperatur ute. Eldste er ute to timer hver dag. I kuldeperioden for et år siden hvor det var 25-30 kalde hver dag, så var yngste inne hele dagen og eldste ute en time hver dag. Anonymous poster hash: 4f716...d49
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #11 Skrevet 18. januar 2014 Vi er ute 1,5 time nå på vinteren. Stort sett fra 10-11.30. I sommerhalvåret er vi ute mye mer, men da er alt mye enklere med tanke på bl.a. påkledning. Vi kommer oss rett og slett ikke ut på ettermiddagen nå i vinterhalvåret. Vi er færre på jobb (tdligvaktene og tidligmellomvaktene går hjem), så da er vi 2 voksne igjen på 14 barn - sier seg selv at det blir vanskelig å komme seg ut da. 14 barn som skal ha hjelp med all påkledning og kun 2 voksne som skal hjelpe til. Dessuten må 1 voksen gå ut når noen barn begynner og bli ferdig påkledd (de blir jo varme av å sitte og vente på at resten skal bli ferdig) - så da er man 1 voksne igjen med kanskje 7-8 unger som skal kles på.. Midt oppi alt dette begynner foreldre å komme for å hente, og man skal ha tid til å veksle noen ord med de, samt at man skal rydde etter måltidet inne på avdelingen.. også er kanskje klærne til barna bløte etter at vi var ute på formiddagen.. De fleste har bare en lue og et par votter - som da er våte etter formiddagsøkta ute.. Og tro meg; vi har prøvd! Vi har mast om at foreldre må ta med ekstra klær så vi kommer oss ut, men det hjelper ikke når det kun er halvparten som har det med.. Jeg gleder meg til våren! Da er det mye enklere å komme seg mere ut Mindre klær og påkledningen tar mye mindre tid! Anonymous poster hash: 9085e...ec7
Tante Gustava Skrevet 18. januar 2014 #12 Skrevet 18. januar 2014 Nå som det er ca -7 grader så går de stort sett ut etter lunsj kl 11.30 og er ute resten av dagen. Av og til går de ut før lunsj og går bare inn for å spise og så ut igjen. Denne høsten/vinteren har de vært inne kun 3 ganger når jeg har hentet de kl 16. Her er det bare store barn, dvs over 3 år.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #13 Skrevet 18. januar 2014 De er ute hele dagen bortsett fra soving, nå på vinteren spiser de også inne og har en liten stund med eventyrlesing og diverse "kunstverksted" hvor de tegner og lager ting før de går ut og leker i snøen er friluftsbarnehage og ungene elsker det Temperaturen ligger foreløpig på mellom 0 og 10 minus. Anonymous poster hash: ad45f...bc6
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #14 Skrevet 18. januar 2014 På barnet sitt avdeling er de 11 barn. Anonymous poster hash: 02b96...92c
It's all about me Skrevet 18. januar 2014 #15 Skrevet 18. januar 2014 Er det fint vær er de ute i mange timer. Tar gjerne lunsjen ute for å utnytte kosen Er det dårlig vær er de nok bare ute en times tid for deb friske luften sin skyld. Er det kaldt (ca -15 +/-), masse is eller skikkelig våt slaps finner de heller på noe gøy inne. Er så glad for at barnehagen ser an hver dag og ikke er ute for enhver pris. For samme hvor mye og bra klær de har er det visse tilfeller at inne er best :-)
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #16 Skrevet 18. januar 2014 Om de er ute før lunsj eller ikke kommer helt ann på det pedagogiske omlegget for den dagen. Etter lunsj klokken 12:00 er de ute til frukt klokken 15:00. Etter det leker de inne til de blir hentet. Hvis det er ekstremt kaldt, type over 20 minus er de fortsatt ute, men ikke så lenge. Anonymous poster hash: a2af0...81f
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #17 Skrevet 18. januar 2014 Er det fint vær er de ute i mange timer. Tar gjerne lunsjen ute for å utnytte kosen Er det dårlig vær er de nok bare ute en times tid for deb friske luften sin skyld. Er det kaldt (ca -15 +/-), masse is eller skikkelig våt slaps finner de heller på noe gøy inne. Er så glad for at barnehagen ser an hver dag og ikke er ute for enhver pris. For samme hvor mye og bra klær de har er det visse tilfeller at inne er best :-) Jeg mener ikke heller at de skal være ute for en hver pris,men når de helt siden oktober kun har vært ute en gang om dagen så sier det seg selv at de ikke kan skylde på været hver dag. Anonymous poster hash: 02b96...92c
camillla Skrevet 18. januar 2014 #18 Skrevet 18. januar 2014 Barnehagen der min går er de nesten mere ute enn inne.. Er friluftsbarnehage!
camillla Skrevet 18. januar 2014 #19 Skrevet 18. januar 2014 1åringene er nok bare ute ca 1time om dagen på vinter.. Men ellers er 2-6 MYE ute.
magica fra tryll Skrevet 18. januar 2014 #20 Skrevet 18. januar 2014 I vår barnehage er største mer ute enn minste. Synes kanskje de på liten avdeling kunne vært mer ute, men ser frem til at han bytter etter sommeren. Han er en typisk uteunge med masse energi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå