Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #1 Skrevet 17. januar 2014 Jeg var fosterbarn fra jeg var 13-19 år, på slutten fikk jeg så "mye" som 100kr i uka i lommepenger. Ellers alt dekket untatt klær. Hva fikk de egentlig for å ha meg? Anonymous poster hash: bab85...1e7
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #2 Skrevet 17. januar 2014 Det er ingen fast sum som alle får. Det er mye som spiller inn når lønn skal settes. Mine foreldre var frikjøpt det første året fosterbroren min bodde hos oss. Etterhvert gikk de tilbak til jobben og da var det barnebidrag de fikk. Anonymous poster hash: 2422b...ef6
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #3 Skrevet 17. januar 2014 #2 her: mente barnetrygd (ikke barnebidrag) Anonymous poster hash: 2422b...ef6
Gjest Julia1984 Skrevet 17. januar 2014 #4 Skrevet 17. januar 2014 Jeg var fosterbarn fra jeg var 13-19 år, på slutten fikk jeg så "mye" som 100kr i uka i lommepenger. Ellers alt dekket untatt klær. Hva fikk de egentlig for å ha meg? Anonymous poster hash: bab85...1e7 Måtte du dekke egne klær med 100 kr i uka? Hvordan gikk det? Alle type klær? Ytterklær, sko, treningsklær etc???
Katapult Skrevet 17. januar 2014 #5 Skrevet 17. januar 2014 De fleste "taper" på å være fosterfamilie. Hat man familiehjem eller forsterka fosterhjem er det større sannsynlighet for å gå i pluss. Hva man får er ofte i forhold til fosterbarnets situasjon, samt den instanse man er fosterfamilie gjennom. Med andre ord er det stor forskjell. Det er i hvertfall slik jeg har forstått det. Hilsen biobarn i familie som har hatt fosterbarn i 12 år.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #6 Skrevet 17. januar 2014 Fosterhjem gjennom bufetat er dårlig betalt, får elendig oppfølging, og er et utakknemlig oppdrag på alle måter. Gjennom private bedrifter kan det å være fosterhjem tilsvare en normal inntekt, totalt med lønn og utgiftsdekning... Anonymous poster hash: efc98...614
Katapult Skrevet 17. januar 2014 #7 Skrevet 17. januar 2014 Bufetat kan være lukrativt hvis det er snakk om forsterka eller familiehjem. Vi har hatt barn/ungdom gjennom bufetat, der hovedomsorgsperson har hatt god årslønn.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #8 Skrevet 17. januar 2014 Ja måtte spare og betale alle klær selv. Ok men snakker vi faktisk månedslønner??? Så mye?? Herregud... Hi Anonymous poster hash: bab85...1e7
Frk B. Skrevet 17. januar 2014 #9 Skrevet 17. januar 2014 Min mor veit jeg fikk rundt 450 000 for en gutt på 17-19 år. han var et vanskelig barn, men vi hadde hatt han fra han var 12 år til 14 år først (på avlastning), mamma kverulerte seg til den lønna husker jeg. Men som flere sier kan det variere mye.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #10 Skrevet 17. januar 2014 Ja måtte spare og betale alle klær selv. Ok men snakker vi faktisk månedslønner??? Så mye?? Herregud... Hi Anonymous poster hash: bab85...1e7 Kan jo være en virkelig slitsom jobb å være fosterforeldre, så selvfølgelig bør de som tar jobben seriøst få betalt for det. Tenåringen min får heller ikke barnetrygden, selv om hun mener det er hennes lommepenger Anonymous poster hash: ca498...37f
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #11 Skrevet 18. januar 2014 Vi er forsterforeldre. Man får en utgiftsdekning + lønn i mnd. Utgiftsdekningen er på ca 6000 kroner, og lønna er på ca 5000 i mnd. Lønna må man skatte av. Summene varrierer litt i forhold til alder på barnet. Vi er også frikjøpt for 1 år, dvs at jeg er hjemme med fosterbarnet vårt nå det første året hun bor hos oss. Da betaler barnevernet lønna mi; dvs jeg får det samme i lønn fra de som jeg hadde fått på jobben min. Etter det første året skal jeg tilbake på jobb, og vi vil da få utgiftdekningen + lønna i mnd - ca 10.000,- Dette skal gå til å dekke alle utgifter for fosterbarnet. Alt av klær og sko, utstyr som f.eks sykkel eller pulk, ferier, fritidsaktiviteter og ellers alt som koster penger for barnet. Man blir ikke rik av å være fosterforeldre, men det går fint rundt. Og det er givende og spennende, og vi har fått verdens herligste jente i hus Anonymous poster hash: f51ba...1ef
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #12 Skrevet 18. januar 2014 http://www.bufdir.no/fosterhjem/betaling/ Anonymous poster hash: 2c7a7...9ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå