Gå til innhold

Inne tid for 12 åringene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør for å se om det er vi som er helt urimelig, føler ikke selv at vi er det, men 12 åringen ble nå kjempe sur og furter fordi vi sa nei til å gå ut for 10 minutter siden, klokka er jo straks 22. Det var vist også grusomt urettferdig at 14 åringen fikk lov å være ute, 14 åringen har inne tid klokka 23. Synes det er forskjell på en som nettopp har fylt 12 og en på 14 som skal komfirmeres om bare noen få måneder. 

Anonymous poster hash: a033f...3b4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En 12-åring har ingenting ute å gjøre så sent. Synes 23 var sent for en 14-åring også jeg ...

Skrevet

12 åringen må inn kl 21, 14åringen kl 22.

Anonymous poster hash: b24c9...672

Skrevet

23 er muligens litt sent for en på 14, men er ikke så enkelt når alle kameratene har inne tid da. 

Skrevet

Skjønner virkelig ikke hva en 14 åring skal reke ute etter frem til 23. Den synes jeg faktisk er drøy!! Lykke til med åra fremover!

Anonymous poster hash: 20ff9...6ba

Gjest Julia1984
Skrevet

Oj....kl 23 for en 14-åring?? Regner med at det ikke er ukedagene?

Men synes heller ikke en 14-åring har noe å gjøre ute frem til 23. Er de hos venner bør de over atte eller hentes skal de være så lenge sammen med venner. Hvis de bare er "ute" synes jeg 23 var altfor sent

Skrevet

Her er det forskjell på å være inne et sted med voksne til stede og å henge rundt. 14-åringen må komme hjem 21.30 hvis de ikke har noe sted å være, men i dag henter jeg henne 23.30 når hun er hos kjæresten.

Skrevet

Når det gjelder 14 åringen har vi tatt en avgjørelse utifra hvordan vår 14 åring er, hva som praktiseres i vennekretsen hans og hvor vi bor. Så ser ikke problemet. Det er så klart kun helg og ferie han er ute så sent, i uke dagene må han være inne 21

Var 12 åringen jeg tenkte på nå, og ser at vi er ikke helt urimelige som sier nei til å gå ut så sent. 

Skrevet

Her måtte hun som 12 åring være hjemme kl 20 i helgene (mm det var noe spesielt hun var på). Nå er hun 14 år og får være ute til kl 21.30/seinest kl 22, men det er bare om hun er hos noen. Hun får ikke vandre ute uten mål og mening og "henge rundt" på kveldene uansett... Jeg er den strenge og kjipe mora, kan jeg tenke meg mange mener, men dattera mi klager ikke... Heldigvis er hun og vennene som regel hjemme hos hverandre istedenfor å fly ute..

Anonymous poster hash: e9b0b...398
Skrevet

Min 12-åring la seg klokken 22 han.... Han var ekstra sliten i dag da, vanligvis legger han seg mellom 22 og 22.30 i helgene. Han har aldri, hverken sommer eller vinter, vært ute klokken 22 om kvelden.

Anonymous poster hash: 1235c...9a4
Skrevet

Jeg hadde innetid kl.21.30 frem til jeg var russ, tror jeg. 12-åringer har ikke noe ut å gjøre på kveldstid medmindre det er noe spesielt som kino eller liknende.

Skrevet

23 er for sent for en på 14. Og en 12 åring burde være inne 20.30.

Anonymous poster hash: aae89...176

Skrevet

Hvem treffer de ute så sent? Neppe de positive ungdommene i hvert fall. Synes det høres lite sannsynlig ut at "alle andre" får lov.

Skrevet

Oi. Her må 16 åringen være hjemme til kl 23 når vi ikke vet hvor han er og en 12 åring hadde max fått vært ute til kl 21 om det ikke var noe helt spesielt som skjedde.

16 åringen hadde heller ikke fått lov til å gå ut kl 22.

Får nesten daglig høre at vi er de strengeste foreldrene, men det lever vi godt med. Heller det enn å leve med at noe skjer sent på natt som vi ikke har kontroll på.

Tenker dere går noen harde år i møte om diskusjonen går på så sene klokkeslett allerede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...