Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #1 Skrevet 17. januar 2014 Det er jo litt idiotisk, men jeg har sneven av sosial angst, og i morgen skal jeg sitte å srlge billetter i forbindelse med fotballturneringen til sønnen min. Jeg VET jeg kommer til å slite når je tar i mot penger å må regne i hodet hvor mye de skal ha tilbake osv. Det kan være de enkleste regnestykker på barneskolenivå, men jeg blur sånn når andre står og stirrer på meg. Tenker ikke helt klart. Jeg kommer garantert til å drite meg ut! Hva gjør jeg hvis nervøsiteten tar overhånd da, og jeg står fast på et enkelt regnestykke? Kan jo ikke akkurat dra frem kalkulatoren heller. Anonymous poster hash: 5c2ea...6c0
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #3 Skrevet 17. januar 2014 Nei, desverre. Tror ikke jeg hadde fått meg til å spørre heller. Vil helst ikke si grunnen. Anonymous poster hash: 5c2ea...6c0
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #4 Skrevet 17. januar 2014 Ta med kalkulator. Ha en jukselapp med hva folk skal ha igjen ved kjøp av en, to, tre billetter ved 100lapp, 200lapp og 300lapp. Anonymous poster hash: 93640...3e6
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #5 Skrevet 17. januar 2014 Jeg jobber i butikk og et triks jeg har brukt mye (før vi fikk kasse som regnet ut hva kunden skal ha tilbake), er at jeg holder pengene kunden har betalt med i den ene hånda, så teller jeg oppover fra det de skal betale til jeg kommer til det beløpet jeg står med i hånda. Feks hvis kunden skal betale 13 kr og betaler med en 50-lapp, så tar jeg to kr og teller til 15 + en femmer blir 20, så en 20 til 40 og en 10 til 50, mye lettere enn å regne ut hvor mye de skal ha tilbake, sånn direkte. Da er det bare å telle, ikke regne Anonymous poster hash: 2c2a8...52d
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #7 Skrevet 17. januar 2014 Og så kan du kamuflere det hvis det stopper helt opp for deg. Er det masse lyder omkring kan du si "oj, det er livat her i dag, nå stoppet hodet mitt helt opp, gitt - kan du hjelpe meg her?" Prøv å si det med å le litt og se på den som står foran deg. Ofte blir den overrasket, men de fleste hjelper gjerne. Så takker du bare og later som ingenting. Jeg er kjapp i hoderegning og har vært borti personer som jeg har mistenkt å være i din situasjon. Da har jeg bare sagt vennlig hva jeg skal ha igjen mens jeg gjerne kommer med en kommentar a la "forstår godt at det stopper opp innimellom, for jeg la selv igjen hodet og mitt på jobb i går ". Eller jeg forteller at jeg har jobbet med kunder selv og vet hvordan det er når det bare plutselig stopper opp. Jeg følte meg tidligere veldig usikker i situasjoner hvor folk kunne "se" meg og måtte henvende seg til meg. Eneste måten å komme over det er å gjøre akkurat det man gruer seg på. Du kan også prøve å slå av en liten prat, spør om de har barn som skal delta, hvilket lag eller annet de spiller på, så får du litt tid til å tenke deg om. Ingen tenker noe spesielt om deg hvis du må stoppe opp og tenke litt, så bare trekk pusten godt i magen, pust ut og ro deg ned igjen når du kjenner du spenner deg. Tenk på morgendagen som god trening - dette greier du! Anonymous poster hash: 19875...aef
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #8 Skrevet 17. januar 2014 Sånn er jeg og, blir helt stresset av penger og folk som venter. Jeg har en kalkulator vedsiden av som jeg kjapt bruker.. Anonymous poster hash: c8f88...bc6
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #9 Skrevet 17. januar 2014 Kalkulator er lov!! Anonymous poster hash: 83a06...a5d
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #10 Skrevet 17. januar 2014 Takker så mye for svar! Jeg tror det skal gå greit hvis det er hele tall. Håper jeg. Men, jeg vet ikke hvor mye billettene koster enda. Jeg har kalkulator på tlf, men det blur jo helt kleint å måtte styre med det. Huff, blir helt svett bare ved tanken på dette. Anonymous poster hash: 5c2ea...6c0
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #11 Skrevet 17. januar 2014 Jeg har det også slik, når det kommer til tall så blir jeg så redd for å drite meg ut at det svartner helt, klarer ikke tenke. Så vil selv helst også slippe å måtte drive med slike ting. Jeg har jobbet i butikk og har ved et par anledninger måtte stå med bare pengeskrin og regne i hodet. Jeg har brukt metoden til hun over her og det har reddet meg. Jeg virkelig hater det, men det funker fint å regne på den måten - Lykke til! Anonymous poster hash: 66979...d91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå