mamma95 Skrevet 17. januar 2014 #1 Skrevet 17. januar 2014 Jeg fikk baby for en uke siden, hadde termin 30.desember så derfor var vi hjemme til jul og da ble jeg her da det funker dårlig å reise til Oslo igjen på overtid.. Har ikke noe familie i Oslo så vi ville ikke sitte der alene i julen heller.. Uansett om det hadde vært det letteste:) Fikk ikke før 10.januar da så det hadde jo gått fint men ingen sjangse å ta:) Pappaen har nå reist tilbake til Oslo for å jobbe, han begynte på to ukers permisjonen før fødselen siden vi gikk så langt på overtid.. Hvor lenge ville dere ventet før dere reiste ned igjen? Jeg skal ha med meg noen til å hjelpe meg på reisen. Har funnet ut at det er best og ta fly, uansett om det er styr med vognen og koffertene da jeg må ha med alt mitt og alt til babyen, så tar det kortere tid enn buss og tog.. Flyturen tar en time. Tog må vi kjøre i to timer først og så ta tog i seks, og buss tar 10 timer så det er ikke så aktuelt med en så liten.Noen som har reist i fly med en baby på 2-3 uker? Har tenkt å vente en uke til ihvertfall.. Liker ikke at jeg må reise med han når han er så liten, men vi vil jo ned å være en familie.. Er jo mange minusgrader i Oslo nå også, hvordan er det å være ute med baby da,uansett om han ligger i vogn?.. Får man taxi med den minste bilstolen i Oslo? Har kjøpt prampack til vognen, da vi kommer til å reise en del iløpet av året. Regner med den passer til emmaljunga edge duo? evnt at man må framontere den litt..
Lille krøll Skrevet 17. januar 2014 #2 Skrevet 17. januar 2014 Går helt fint. Få noen til å hjelpe deg inn og levere alt i incheck så har du omtrent bare baby med deg. Selv bruker jeg en sekk isteden for stelleveska da det er lettere å bære. Du kan forhåndsbestille en taxi med babystol for 50kr ekstra. Kle babyn i ull og ha et ekstra pledd til å legge over den. Om du må vente ute i kulden så legger du pleddet som et telt over så den ikke puster kald luft. Husk å amme på vei opp og ned. Da slipper man ofte vondt i ører og babyn sovner ofte. Enda den sover så hadde jeg lagt den til på vei ned og. De suger litt og de jevner trykket ut seg. Kos deg på tur
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #3 Skrevet 17. januar 2014 Jeg hadde min med på fly da han var litt under 3 uker, det gikk helt fint. Fine råd som allerede er nevnt, ta med litt bleier, kluter osv så klarer du deg nok:) Anonymous poster hash: 8514a...c00
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #4 Skrevet 17. januar 2014 Tok fly da min var under 2 uker, gikk veldig fint. En flytur på 5 timer. Anonymous poster hash: 4a9e1...a08
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #5 Skrevet 17. januar 2014 Bare et spørsmål. .. Hvorfor hadde mannen din permisjon før babyen kom til? Her begynte ikke mannen sin før den dagen h*n kom til... Anonymous poster hash: 504e8...476
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #6 Skrevet 18. januar 2014 Anbefaler bæresjal, da har du hendene fri til å løfte ned bagasje og sånt! Også vil jeg nevne at man ikke må legge over teppe som dekker vogna helt, kan rett og slett bli for lite luft til babyen! Det går fint å trille baby i minusgrader, lufta rundt ansiktet er aldri så kald som på utsiden av vogna, det kan skille mange grader faktisk. Amming opp og ned i lufta er et superbra tips! God tur! Anonymous poster hash: 83a1e...fb0
illi85 Skrevet 18. januar 2014 #7 Skrevet 18. januar 2014 Jeg har reist flere ganger med jenta mi, jeg anbefaler bæresjal/ bæresele slik at du har hendene fri! Har ikke fått lov til å amme henne av flyvertinnene da det er fare for å skade nakke/ rygg til barnet ved bråbremsing. Baby må sitte/ ligge på kneet med ansiktet vent fremover. Vet ikke om det er noen nye regler? Har gitt henne smokk istedenfor. Baby har ikke reagert på trykk. Sovnet av flyduren og sovet hele veien.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #8 Skrevet 18. januar 2014 Bare et spørsmål. .. Hvorfor hadde mannen din permisjon før babyen kom til? Her begynte ikke mannen sin før den dagen h*n kom til... Anonymous poster hash: 504e8...476 Sånn gjorde vi det og, permisjon fra den dagen fødselen startet Er jo ETTER fødsel man trenger å være to Har aldri hørt om noen som tar den FØR fødsel heller, trodde det var sånn at alle tok den fra fødsel jeg... Anonymous poster hash: cb88a...bcc
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #9 Skrevet 18. januar 2014 Ang permisjonen så skriver hun jo at hun gikk over tiden og fødte et annet sted enn der hun bor. Vil tro det var for at mannen skulle få vært med og at han da måtte bruke av permisjonen siden han jobber i en annen by. Anonymous poster hash: 8514a...c00
mamma95 Skrevet 18. januar 2014 Forfatter #10 Skrevet 18. januar 2014 Ang permisjonen så skriver hun jo at hun gikk over tiden og fødte et annet sted enn der hun bor. Vil tro det var for at mannen skulle få vært med og at han da måtte bruke av permisjonen siden han jobber i en annen by. Anonymous poster hash: 8514a...c00 Ja, akkurat det.. Han skulle egentlig begynne på jobb igjen 6.januar men hadde han dratt tilbake til Oslo er ikke det sikkert han hadde fått med seg fødselen, og jeg ville veldig ha han med på den, og nå i ettertid så skjønner jeg at jeg hadde ikke klart det uten han så angrer ikke.. Uansett om det hadde vært fint å ha han to uker fra fødselen ja... Men vi klarer oss en uke til så drar vi nedover:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå