Gå til innhold

Dere som har barn som har tatt mandlene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel var barnet og hvordan gikk det i dagene som fulgte?

Og opplevde noen av dere at barnet fikk blødninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet var 3 år. Fikk satt inn dren på begge ører, tok polypper og mandler samtidig. Han gråt ikke det hele tatt på sykehuset, ikke når han fikk narkose og ikke når han våknet. Fikk med medisiner som skulle taes veldig punktlig og som stort sett holdt ham godt smertelindret. Han var i veldig fin form de neste dagene, og ville nok helst vært ute og lekt masse. Det eneste vi merket var at han gråt en del og hadde en del vondt på natten de første 2-3 dagene. Synes det gikk overraskende fint, og han hadde ingen blødninger. Er evig takknemlig for at han fikk tatt operasjonen. Han gikk fra å være syk hver 3-4 uke, ha 7-8 ørebetennelser hver vinter, fra å snorke som et uvær, høre dårlig og spise lite til å bli en friskus som spiser masse, snorker ingenting og hører veldig godt. ;) Han har ikke vært syk siden operasjonen og den var ifjor sommer.

Anonymous poster hash: 149c6...65f
Skrevet

Datteren vår satt inn frem på begge sider og fjernet falske mandler november 2013, og alt gikk veldig bra :)

I følge legene vil hun ha en del smerter etter mandlene er tatt også vet jeg om to eller tre som har fått blødninger og blitt helgen av ambulanse. Legen på sykehuset sa det ikke var ofte barn finn blødninger, så håper vi smiler det ;)

Hi

Skrevet

Ingen flere med erfaring rundt dette?

Skrevet

Hvor gammel var barnet og hvordan gikk det i dagene som fulgte?

Og opplevde noen av dere at barnet fikk blødninger?

Min sønn tok mandlene da han var rundt halvannet år (han er nå 9), og selve operasjonen var helt ukomplisert, selv om han nok var litt sår og måtte ha litt ekstra "dilling" de neste dagene. Så skulle min far ta han med på besøk til sine foreldre da guttungen begynte å bli seg selv igjen, og de presterte å gi han havreflarn (!) uten at jeg visste om det eller at min far reagerte på det (han har fått høre det i ettertid, for å si det sånn). Det endte med at gutten min fikk styrtblødninger morgenen etter, ble hentet i ambulanse og det var like før han måtte ha blodoverføring. En skikkelig skremmende opplevelse, det skal jeg love dere, men altså - ikke meningen å skremme noen, men det er faktisk viktig å følge instruksene man får om å holde seg til føde som er passelig for en nyoperert hals!

Jeg selv også hadde styrtblødninger etter min mandeloperasjon da jeg var 7 år (det er jo nå 20 år siden da), men jeg "brant" ikke bort mandlene slik som de gjør i dag, på den tiden var det nok vanligere å skjære de ut og sy igjen. 

Ville uansett ikke bekymret meg, men tatt alle forhåndsregler og fulgt nøye med:):)

Lykke til med eventuell operasjon:)

Skrevet

Vår datter fjernet mandlene og falsk mandel da hun var 2,5 år. Slapp form og minimalt med matinntak den første uken. Deretter var hun i storform og har knapt vært syk siden. Dette er 6 år siden nå. Vår sønn fjernet det samme da han var 4 år og var i god form nesten umiddelbart etter operasjonen. Han har heller ikke vært syk etterpå.

Skrevet

Ok, tusen takk for svar :)

Vi skal følge legens råd etter operasjonen, uten tvil :)

Jeg spurte om de brukte kniv eller brandt, og han sa de gjorde litt av begge deler...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...