Gå til innhold

Barnehagepris!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnehageprisen har økt med 150 kroner i mnd. Trodde ikke det jeg så da jeg fikk regningen... Er ikke det veldig mye? Hva med dere?

Anonymous poster hash: e4e47...023

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har økt her også. Fikk beskjed for en god stund siden at om statsbudsjettet ble godtatt så ville maksprisen øke. Betaler nå 2700,- i mnd.

Anonymous poster hash: 4e645...7bc
Skrevet

Her har den økt med ca en hundrelapp. Hva er problemet med det? Det er da ikke akkurat mye.

Skrevet

Her har den bare økt med 50 kr,men syns ikke det er mye å øke prisen med 150 kr heller.Ser  heller ikke problemet med det.

Når jeg først så oppslag i barnehagen om at prisen ble økt så kjente jeg at jeg ble redd.

Har ikke så mye penger å så for meg at de gjerne økte mye i pris,men måtte nesten le når jeg så at beløpet bare var 50 kr mer!

Alt under 500 kr syns jeg er helt greit å øke prisen med.

Anonymous poster hash: 93bc8...83d
Skrevet

Hvorfor øker det med 50 for noen og 150 for andre? Stor forskjell!

Skrevet

Her er vår 60% plass økt med 50 kr.

Skrevet

Vi har hatt barn i barnehage i 5,5 år og har ikke opplevd prisoppgang i det hele tatt og det tror jeg er omtrent den eneste tingen vi betaler for jevnlig som har kostet det samme så lenge. En prisoppgang på 150 kr syns jeg er helt greit. (Tror det er det det har økt med hos oss også)

Anonymous poster hash: 8cba9...abc
Skrevet

Hvorfor øker det med 50 for noen og 150 for andre? Stor forskjell!

Våres går i foreldre-eid barnehage da,kanskje det har noe å si?

Jeg aner ikke altså jeg bare gjetter nå.

Skrevet

Er dette virkelig noe å klage på? Barnehageprisene i Norge er virkelig ikke høye, og tar man konsumprisindeksen med i betraktningen har de gått betydelig ned de siste 20 årene.

Anonymous poster hash: d777b...3b0

Skrevet

Det er ikke så unaturlig at bhgprisene øker. Jeg går opp litt i lønn hvert år, er vel naturlig at det går opp litt på utgiftssiden.

Anonymous poster hash: 03bbb...e43

Skrevet

Er dette virkelig noe å klage på? Barnehageprisene i Norge er virkelig ikke høye, og tar man konsumprisindeksen med i betraktningen har de gått betydelig ned de siste 20 årene. Anonymous poster hash: d777b...3b0

Når vår eldste gikk i barnehage for tjue år siden så betalte vi 3850,- i måneden. Og da var vi unge studerende foreldre. Prisen på bhg er mao veldig mye billigere nå, noe som selvsagt er bra.

Vår barnehage har økt med 150 kroner.

Skrevet

Litt stigning er naturlig. Fortsatt billig med barnehage. Betalte mer for plassen til eldstemann for 10-13 år sia. Uansett får man fradrag i tillegg så i praksis betaler man småpenger. I feks England koster en barnehageplass en formue.

Anonymous poster hash: fb6cd...b99

Skrevet

er det ikke maten?

Anonymous poster hash: f59ff...382
Skrevet

er det ikke maten?

Da er det hvertfall rart at våres barnehage bare øker med 40 kr når alle måltid i barnehagen er innkludert.

Skrevet

Her hvor vi bor (Bærum kommune), har prisen for full barnehageplass steget med 75kr mnd (fra 2330 - 2405 kr). Jeg synes ikke det er så avskrekkende økning, men må innrømme at jeg absolutt ikke har fått med meg at den skulle øke og ble litt overrasket over fakturaen...

Ser det er forskjeller på hvor mye det har økt hos dere andre - hva betaler dere for en full barnehageplass der dere bor da? 

Det er ikke inkludert måltider i prisen her forresten.

Skrevet

er det ikke maten?

Da er det hvertfall rart at våres barnehage bare øker med 40 kr når alle måltid i barnehagen er innkludert.

50 skulle det stå

Skrevet (endret)

Her hvor vi bor (Bærum kommune), har prisen for full barnehageplass steget med 75kr mnd (fra 2330 - 2405 kr). Jeg synes ikke det er så avskrekkende økning, men må innrømme at jeg absolutt ikke har fått med meg at den skulle øke og ble litt overrasket over fakturaen...

Ser det er forskjeller på hvor mye det har økt hos dere andre - hva betaler dere for en full barnehageplass der dere bor da? 

Det er ikke inkludert måltider i prisen her forresten.

Vi betalte 2700 kr før økningen.

Å her er alle måltid innkludert

Endret av me_87
Skrevet

Er glad jeg er alene og har fri barnehage og siste året i bhg:=) Synes SFO er dyrt da, betaler nesten 2800 kr per måned!!!!!!!!

Anonymous poster hash: 737bc...8d5
Skrevet

I Moss har den økt med 30kr. Heldigvis ikke mer,sier jeg bare...

Anonymous poster hash: 49f81...d7b

Gjest Julia1984
Skrevet

Barnehageplass i Norge er BILLIG!!!! Vet dere egentlig hva en barnehageplass koster? Mange tusen.

Vi er heldige som kun må betale en liten del selv

Skrevet

Slutt å klag. Staten betaler over 7000kr for å hjelpe dere å betale. I Usa f eks må de betale alt selv . Latterlig å reagere på 150kr....

Anonymous poster hash: ad291...7de

Skrevet

Er glad jeg er alene og har fri barnehage og siste året i bhg:=) Synes SFO er dyrt da, betaler nesten 2800 kr per måned!!!!!!!!

Jeg er også alene,men må betale fullpris likevel... Hvorfor får du friplass?

Skrevet

Jeg er også alene,men må betale fullpris likevel... Hvorfor får du friplass?

Jeg er også alene men betaler full pris. Men er jo så heldig å få dekket 61% av dette, stønad til barnetilsyn, av NAV. Men tror noen får  dekket mer (av kommunen) hvis man har lav inntekt.

Anonymous poster hash: 4519e...a4c

Skrevet

Nå betaler vi 2405 kr + 690 kr i kostpenger. Klager så absolutt ikke på prisen når en ser hvor mye en får for pengene.

Anonymous poster hash: 457cf...02c

Skrevet

Jeg synes ikke det er så mye jeg..

Vår pris har steget med 100-150 kr, husker ikke helt..

Svigers fortalte at da deres to største gikk i barnehage (for 25-30 år siden) betalte de den nette sum på rundt 7000 kr for to barn.

AAAAMEEEEEN

Anonymous poster hash: 73611...509

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...