Gå til innhold

Tidlig ultralyd, spm angående kjønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei veninne var nå på UL i uke 13. De sa det så ut som en gutt, men det kunne være klitrois siden det var så tidlig?? Jeg mener han må ha sagt kjønnsleppene??? De kan jo fort se ut som pung, men en klitrois kan vel umulig være så stor at det blir vanskelig å se forskjell på klitoris og penis eller??? Jeg er ganske bastant på det, men det er da det er så greit med dere, før jeg er FOR sikker i min sak :-) Ler litt av meg selv, for det er jo egentlig ikke den STØRSTE problemstillingen :-)

Anonymous poster hash: 1f72b...29f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Penis og klitoris kan forveksles så tidlig ja

Anonymous poster hash: 09e18...54e

Skrevet

Riktig det anonym over sier. Min sønn var jente på første ul han hehe

Anonymous poster hash: 5e28a...34e

Skrevet

Min sønn var jente i uke 15. 

Kjønn ser man tidlig ja. Men det er 50/50, VANLIGVIS ser man ikke det før uke 18 ca, DA er det MYE MYE mer sikkert. Man bør ikke stole på kjønn i uke 13............ 
Men mener legen det er gutt, blir det som oftes gutt.

Anonymous poster hash: d10d2...037
Skrevet

http://baby2see.com/gender/external_genitals.html

De kan se det på vinkelen ift urinrøret om det er gutt eller jente. Han jeg var til alle tre gangene er overlege på nasjonalt senter for fostermedisin. Hadde rett på alle barna. (Har begge kjønn).

Anonymous poster hash: de6e0...1db

Skrevet

jo, kjønnene er faktisk så like da. trenger ikke være klitoris som er stor, kan også være penis som er liten. men det er veldig likt. fikk beskjed om kanskje jente i uke 12. var gutt på ordinær. ut kom gutt :-)

Anonymous poster hash: e7e58...8b3

Skrevet

De kan se det på vinkelen ift urinrøret om det er gutt eller jente. Han jeg var til alle tre gangene er overlege på nasjonalt senter for fostermedisin. Hadde rett på alle barna. (Har begge kjønn).

Overlege ved nasjonalt senter for fostermedisin sa feil kjønn til meg i uke 17, så det er nok ingen garanti :-)

Anonymous poster hash: bbda6...548

Skrevet

De kan se det på vinkelen ift urinrøret om det er gutt eller jente. Han jeg var til alle tre gangene er overlege på nasjonalt senter for fostermedisin. Hadde rett på alle barna. (Har begge kjønn).Anonymous poster hash: de6e0...1db

Overlege ved nasjonalt senter for fostermedisin sa feil kjønn til meg i uke 17, så det er nok ingen garanti :-) Anonymous poster hash: bbda6...548

det er aldri helt sikkert før barnet er ute av mors mage.

Skrevet

Ok Tusen takk for svar :-) Var så sikker i min sak, at det måtte være kjønnsleppene han må ha sagt :-) men der tok eg feil gitt ! Lærte noe nytt nå da ;-) hi

Anonymous poster hash: 1f72b...29f

Skrevet

Ingen garanti har man før ungen er ute... Vi fikk vite i uke 12 at det er gutt, og det stemmer

Anonymous poster hash: 54a22...496

Skrevet

Hos meg var det omvendt ;) min datter var først en sønn :)

Jeg spurte til om md om det ikke var litt vel tidlig, og hun svarte: nå er jeg tross alt en fødselslege, og ei jente har ikke en sånn (pekte på "penis"). Så om dette ikke er en gutt, så får du ringe meg.

Så da jeg kom på ordinær ul i uke 18 og den nye legen spurte med om jeg ville vite hva det var, ble jeg ganske så overrasket sa det faktisk var ei jente! Skulle ringt henne da DATTEREN min kom til verden, mn turde ikke ;)

Skrevet

Fekk vite eldste var gutt på UL under ffødsel.Då eg fortalte vi hadde fått vite jente i veke 19 og 26 såg legen litt ekstra og kom fram til at det kanskje kunne vere kjønnslepper og ikkje testiklar han såg. Ut kom ei jente :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...