Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #1 Skrevet 17. januar 2014 Hurra! Skummelt også. Hjelp! Hva har vi gjort??? Gården er på Vestlandet. Det er en plass vi vil bo på, og vi har planlagt dette lenge,men plutselig eier vi en gård og alt ansvaret som følger med velter innover meg. Noen som eier gård her? Har kjøpt gård? Gården er av en størrelse som tilsier at en av oss kan drive gården mens en jobber utenfor. Tør likevel ikke satse helt på det og vi har vel kommet til at begge skal jobbe utenfor i tillegg til gprdsdriften. Kommer vel til å jobbe oss halvt ihjel Nytt kapittel i livet gitt! Anonymous poster hash: fec38...bff
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. januar 2014 #2 Skrevet 17. januar 2014 Wow, så spennende- gratulerer! Hvor på Vestlandet er dette sånn ca, sør eller nord? Hva slags type gård? Kjenner at jeg misunner deg littegrann.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #3 Skrevet 17. januar 2014 Grattis! Har selv vokst opp på gård og det er en kjempefin oppvekst for barn! Hva skal dere drive med? Anonymous poster hash: 38b1f...eb1
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #4 Skrevet 17. januar 2014 Så spennende! Gratulerer!! Trenger du en budeie så si fra! Hva skal dere drive med? Dyr, landbruk? Å, kjenner jeg er litt misunnelig på et slikt eventyr! Heldige deg og lykke til! Anonymous poster hash: 2eec6...6b9
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #5 Skrevet 17. januar 2014 Forresten, etter å ha lest en annen tråd her inne vil jeg moderere ordet 'misunnelig', for jeg mis-unner jo ikke HI noe, det er et uttrykk for 'heldige deg, jeg også vil!' Hva skal man bruke i stedet?? Anonymous poster hash: 2eec6...6b9
BellaSuz Skrevet 17. januar 2014 #6 Skrevet 17. januar 2014 (endret) Forresten, etter å ha lest en annen tråd her inne vil jeg moderere ordet 'misunnelig', for jeg mis-unner jo ikke HI noe, det er et uttrykk for 'heldige deg, jeg også vil!' Hva skal man bruke i stedet?? Anonymous poster hash: 2eec6...6b9 Du er litt sjalu på HI kanskje? 😉 Endret 17. januar 2014 av BellaSuz
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #7 Skrevet 17. januar 2014 Gratulerer! Det er iallfall bare å belage seg på masse arbeid i årene som kommer og innse og finne seg i at det er umulig å skulle gjøre alt man planlegger og tenker hadde vært fint å få gjort.. Men vi har dyr da, skal dere ikke ha det blir det jo litt annerledes og trenger ikke gå med så mye tid hvis dere ikke vil. Investeringer i millionklassen den første tiden..for oss iallfall, og lite tid til noe utenom. Men jeg har troen på at det skal gå seg til etterhvert. Vi bor på verdens fineste sted, barna stortrives med stor lekeplass og med dyrene. Anonymous poster hash: 41d5f...b7c
klishe89 Skrevet 17. januar 2014 #9 Skrevet 17. januar 2014 Gratulerer Det høres ut som en drøm Jeg er misunnelig
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #11 Skrevet 17. januar 2014 Gratulerer, og ja, dere kommer til å omtrent jobbet dere i hjel om dere skal drive skikkelig. Meld dere inn i Bondelaget, Avløserlaget og Forsøksringen på stedet. Dem kommer dere til å få bruk for. Hva skal dere produsere og hvem skal dere levere til? Anonymous poster hash: 2ddbb...3bb
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #12 Skrevet 17. januar 2014 Skulle ønske jeg fant en mann som ville det samme! Masse hardt arbeid foran dere, men dere har valgt en livsstil som dere tydelig ønsker, og da tror jeg det går bra. Gratulerer og masse lykke til! Anonymous poster hash: d2983...9d5
Mamalarma Skrevet 17. januar 2014 #13 Skrevet 17. januar 2014 Gratulerer og lykke til. Kjekt å følge drømmen sin
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #16 Skrevet 18. januar 2014 Takk alle sammen! Dette er noe vi har drømt om lenge, og planlagt, men det er likevel et uvirkelig at vi virkelig skal realisere drømmen nå. Vi skal drive med sau. Vi har er tipp topp helt splunke nytt fjøs, så driften skal gå ganske greit, men har ingen illusjoner om at det ikke blir mye jobb. I tillegg skal vi ha hobbydyr (hestene mine, hønene og hundene våre). Eiendommen ligger i ei koselig lita bygd med kort vei til jevnaldrende, så jeg tror ungene kommer til å trives kjempegodt! Og vi flytter nærmere familien, så det er bra. Gleder meg! Og gruer meg bittelitt....skummelt å flytte, bytte jobb, bli kjent med nye folk osv osv HI Anonymous poster hash: fec38...bff
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #17 Skrevet 18. januar 2014 Vi har kjøpt en gård der det nylig er gjort store investeringer, så håper å unngå det. Men permen som inneholder skjema, ordninger, nyttig info, aktuelle forskrifter osv er allerede blitt ganske tykk , MYE å sette seg inn i!! Heldigvis har både jeg og mannen utdanninger som er i landbruk/produksjonsretning, så vi visste jo litt om hva som ventet. Takk og liv for veldig gode nettsider. Ja det blir mye jobb. Men samtidig er driften lagt opp enkelt og vi håper å få en god del hjelp av tidligere bonde under lamming ol HI Anonymous poster hash: fec38...bff
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #18 Skrevet 18. januar 2014 Jeg misunner deg ikke. Vokste opp på gård og vet hvor mye arbeid det er. Men det høres ut som du er forberedt på det. En annen ting er å flytte til ei lita bygd, ikke alltid lett for nye og få innpass. Prøv p være imøtekommende fra begynnelsen av. Mine foreldre hadde nok med gårdsdriften i begynnelsen og endre opp helt uten venner... Ensomt liv med mye arbeid. Men lykke til! Hvis dette er drømmen deres går det sikkert bra Anonymous poster hash: ad4f8...925
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #19 Skrevet 18. januar 2014 Jeg misunner deg ikke. Vokste opp på gård og vet hvor mye arbeid det er. Men det høres ut som du er forberedt på det. En annen ting er å flytte til ei lita bygd, ikke alltid lett for nye og få innpass. Prøv p være imøtekommende fra begynnelsen av. Mine foreldre hadde nok med gårdsdriften i begynnelsen og endre opp helt uten venner... Ensomt liv med mye arbeid. Men lykke til! Hvis dette er drømmen deres går det sikkert bra Anonymous poster hash: ad4f8...925 Hadde foreldrene dine kyr? Det er i såfall en litt annen type produksjon, og en god del mer arbeidskrevende. Men ja, det blir en del jobb. Samtidig kan jeg legge til at den travleste tiden er rundt lammingen (ca 3 uker i året). Sauene er på fjellet hele sommeren og resten av året er det f^oring. Drikkevann og slikt er automatisert heldigvis. Men vi har begge jobbet mye på gård, så ja, vi vet det er mye jobb, men vi har ikke kjøpt et av de mest arbeidsintensive brukene, det skal sies . Håper ikke ungene mine blir skremt slik som du ble . Anonymous poster hash: fec38...bff
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #20 Skrevet 18. januar 2014 Har også vokst opp på gård og kunne aldri tenkt meg å hverken bo der eller drive den. Du har aldri fri. Når det er pent vær, må man slå gress. Det lukter møkk mer enn halve året og det er traktordur fra morgen til kveld. Livet på landet er alt annet en fredelig. Beundrer dere som hopper i det og kjøper gård. Norge trenger slike som dere. Lykke til! Anonymous poster hash: c060e...b73
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #21 Skrevet 18. januar 2014 Jeg misunner deg ikke. Vokste opp på gård og vet hvor mye arbeid det er. Men det høres ut som du er forberedt på det. En annen ting er å flytte til ei lita bygd, ikke alltid lett for nye og få innpass. Prøv p være imøtekommende fra begynnelsen av. Mine foreldre hadde nok med gårdsdriften i begynnelsen og endre opp helt uten venner... Ensomt liv med mye arbeid. Men lykke til! Hvis dette er drømmen deres går det sikkert bra Anonymous poster hash: ad4f8...925 Hadde foreldrene dine kyr? Det er i såfall en litt annen type produksjon, og en god del mer arbeidskrevende. Men ja, det blir en del jobb. Samtidig kan jeg legge til at den travleste tiden er rundt lammingen (ca 3 uker i året). Sauene er på fjellet hele sommeren og resten av året er det f^oring. Drikkevann og slikt er automatisert heldigvis. Men vi har begge jobbet mye på gård, så ja, vi vet det er mye jobb, men vi har ikke kjøpt et av de mest arbeidsintensive brukene, det skal sies . Håper ikke ungene mine blir skremt slik som du ble . Anonymous poster hash: fec38...bff Ja de hadde kyr, så det er jo litt ulikt fra sauer i og med at de måtte melke to ganger daglig i tillegg til alt det andre. Håper dere vil trives! Flott for barn å få vokse opp sammen med dyr Anonymous poster hash: ad4f8...925
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå