Tauriel Skrevet 18. januar 2014 #76 Skrevet 18. januar 2014 Hi ikke la han se barnet, dokumenter all kontakt han tar med deg og gi det til politiet og ikke svar han siden du har besøksforbud (det kan oppheves hvis du svarer ved kontakt) Fikk den beskjeden fra politiet da jeg fikk besøksforbud mot faren til jentungen Hvis du vil så kan du sende meg brev så kan vi prate der, har vært igjennom "papirmølla" til politiet og driver og nekter far her samvær jeg dømmer ingen som har vært i en slik situasjon --- Men ikke hvil deg for mye på det med foreldreretten, går far rettens vei så får han samvær. Derfor dokumenter, dokumenter og atter dokumenter all kontakt og hendelser, og anmeld når han gjør noe alvorlig Har dokumentert alt, og politiet har fått alt. Jeg bekymrer meg veldig lite ang det, fordi jeg er nesten helt sikker på at han ikke vil prøve seg. Jeg kjenner han, og han er ikke villig til å legge fra seg verken rus eller alkohol for noen. Han reiser jo 3000 km unna for å leve på billig sprit. Samvær vil han nok ikke søke om, før han evt er rusfri. Og den dagen venter jeg spent på Det som er problemet med slike er at man rett og slett vet aldri hva de finner på Så greit og vær forberedt i fall de slår om. For den del neste gang han dukker opp igjen, så finner han ut at nei nå skal jeg ha samvær og kjører sak.
Surmjølk og skallebank Skrevet 18. januar 2014 #77 Skrevet 18. januar 2014 Jeg foreslår at du er litt ydmyk hi. Du virker veldig egoistisk. Du bør holde deg og barnet langt unna han, det er det ingen tvil om, men du bør ikke være så stålsikker i din sak Anonymous poster hash: 56ad1...fe2 Jeg er enig i at bustetroll fremstår som veldig lite ydmyk. I tillegg fremstår hun som veldig ung og lite mottagelig for innspill av noe slag. Du kommer til å få deg en kalddusj bustetroll, du kan ikke fortsette å nekte han å se sin datter. Og han vil få gjennomslag for delt foreldrerett og vanlig samvær om han drar deg for retten. Om du liker det eller ikke. Syns du burde slutte å rope etter oppmerksomhet på nett bustetroll og slutte å legge ut om detaljer fra livet til datteren din og deg på nett. Hvordan er mors alder relevant på noen som helst måte? Spar deg for dårlig hersketeknikk a, vær så snill.
Bustetroll Skrevet 18. januar 2014 #78 Skrevet 18. januar 2014 Hi ikke la han se barnet, dokumenter all kontakt han tar med deg og gi det til politiet og ikke svar han siden du har besøksforbud (det kan oppheves hvis du svarer ved kontakt) Fikk den beskjeden fra politiet da jeg fikk besøksforbud mot faren til jentungen Hvis du vil så kan du sende meg brev så kan vi prate der, har vært igjennom "papirmølla" til politiet og driver og nekter far her samvær jeg dømmer ingen som har vært i en slik situasjon --- Men ikke hvil deg for mye på det med foreldreretten, går far rettens vei så får han samvær. Derfor dokumenter, dokumenter og atter dokumenter all kontakt og hendelser, og anmeld når han gjør noe alvorlig Har dokumentert alt, og politiet har fått alt. Jeg bekymrer meg veldig lite ang det, fordi jeg er nesten helt sikker på at han ikke vil prøve seg. Jeg kjenner han, og han er ikke villig til å legge fra seg verken rus eller alkohol for noen. Han reiser jo 3000 km unna for å leve på billig sprit. Samvær vil han nok ikke søke om, før han evt er rusfri. Og den dagen venter jeg spent på Det som er problemet med slike er at man rett og slett vet aldri hva de finner på Så greit og vær forberedt i fall de slår om. For den del neste gang han dukker opp igjen, så finner han ut at nei nå skal jeg ha samvær og kjører sak. Tja, det er langt inn i fremtiden isåfall, hehe. Men jo, man vet jo aldri. Men som nevnt, han har verken bosted eller jobb, og inne han får i alle fall bosted, så vil han jo ikke kunne ha noe samvær likevel.
Iiiiik Skrevet 18. januar 2014 #79 Skrevet 18. januar 2014 Bustetroll - jeg råder deg nå til å melde deg ut av diskusjonen. Du er sikkert yngre enn biltyven, men vis deg mer moden enn henne denne gangen og unnlat å svare henne. Jeg tror forsåvidt ikke hun er verken slem eller troende til å oppsøke deg utenfor nettet, men diskusjonen kan anspore andre sprø tittere. I følge barneloven har barn rett til samvær med begge foreldre. Hvis den ene eller begge fungerer dårlig, foregår samværet med tilsyn, men samvær får man uansett.
skjotta Skrevet 18. januar 2014 #80 Skrevet 18. januar 2014 (endret) Jeg vet at jeg har full foreldrerett. Det er det ingen tvil om :-) og jeg er klar over alt du sier. Uten at jeg er 100% sikker, så er jeg ganske sikker på at far kan be om delt foreldrerett om han vil og det kan ikke nektes han uten at det dom i en sak.. Det er sikkert riktig. Det eneste jeg har sagt, er at NÅ som ting er som de er, er det jeg som bestemmer om han får se henne eller ikke. Hvis han velger å ta meg til retten å prøve og kreve noe, så får han værsågod å prøve, men han vil neppe komme så langt, og han vil ikke få vanlig samvær nei. Han har ikke en gang et sted å bo.. Han er psykisk ustabil, rusmisbruker og alkoholiker. At han kanskje ville fått samvær med tilsyn en dag i mnd eller noe er realistisk, men ikke samvær. Kanskje en gang i fremtiden hvis han faktisk tar hånd om livet sitt. dersom han går til sak og får delt foreldrerett er samvære den minste komplikasjonen du vil treffe på. Da må plutselig du, som har barnet boende hos deg, ha hans tillatelse til alle store avgjørelser og du må informere ham om det meste. Du vil ikke kunne få pass til jenta uten hans samtykke, melde lpp til ppt dersom det behovet skulle dukke opp. du sier du vil ha synspunkter, men når du får forslag fra folk med erfaring og kunnskap så blåser du det vekk med at du har full kontroll. .. jeg er ikke overbevist, men det er du som får kalddusj, ikke jeg. Dumme mannfolk er de minst forutsigbare, og dersom du nekter ham all form for samvære nå, mens du har full kontroll, risikerer du at han en dag bestemmer seg for å ta fra deg den kontrollen. Endret 18. januar 2014 av skjotta
Sint naken biltyv Skrevet 18. januar 2014 #81 Skrevet 18. januar 2014 Bustetroll - jeg råder deg nå til å melde deg ut av diskusjonen. Du er sikkert yngre enn biltyven, men vis deg mer moden enn henne denne gangen og unnlat å svare henne. Jeg tror forsåvidt ikke hun er verken slem eller troende til å oppsøke deg utenfor nettet, men diskusjonen kan anspore andre sprø tittere. I følge barneloven har barn rett til samvær med begge foreldre. Hvis den ene eller begge fungerer dårlig, foregår samværet med tilsyn, men samvær får man uansett. Kunne faktisk aldri falle meg inn å søke opp noen hverken her inne, på facebook eller andre steder for å si et eneste stygt ord. MEN det er det mange andre som kunne funnet på og bustetroll kommer med alt for mye informasjon om seg selv og sin situasjon til at det er greit. Hvem vet om feks en eller annen galning tenker at dette må meldes til bv eller bustetroll burde trakasseres eller enda verre, hva om noen sladrer til eksen som blir rasende. Han er jo troendes til å finne på mye rart tydeligvis....
Sint naken biltyv Skrevet 18. januar 2014 #82 Skrevet 18. januar 2014 Jeg foreslår at du er litt ydmyk hi. Du virker veldig egoistisk. Du bør holde deg og barnet langt unna han, det er det ingen tvil om, men du bør ikke være så stålsikker i din sak Anonymous poster hash: 56ad1...fe2 Jeg er enig i at bustetroll fremstår som veldig lite ydmyk. I tillegg fremstår hun som veldig ung og lite mottagelig for innspill av noe slag. Du kommer til å få deg en kalddusj bustetroll, du kan ikke fortsette å nekte han å se sin datter. Og han vil få gjennomslag for delt foreldrerett og vanlig samvær om han drar deg for retten. Om du liker det eller ikke. Syns du burde slutte å rope etter oppmerksomhet på nett bustetroll og slutte å legge ut om detaljer fra livet til datteren din og deg på nett. Hvordan er mors alder relevant på noen som helst måte? Spar deg for dårlig hersketeknikk a, vær så snill.En moden forelder med god selvtillit ville ikke lagt ut om alt dette på nett. Det er i mange situasjoner greit å ha noen år på baken. Det merker man at bustetroll ikke har.
Sint naken biltyv Skrevet 18. januar 2014 #83 Skrevet 18. januar 2014 Mitt eneste råd er å fortsette å dokumentere... dersom han faktisk bestemmer seg for å gå til sak for å få samvære kan du ende opp med å få en kalddusj angående hva du kan og ikke kan nekte barnefar.... Den skjønte jeg ikke helt ? Jeg har 100% foreldrerett og foreldreansvar.. Ut av det jeg vet, er det nå jeg som bestemmer 100% om han skal få se henne eller ikke. Han kan selvfølgelig få lov å ta meg til retten for å kreve sitt.. Men det tør han nok ikke, for det vil bare slå tilbake på han selv.. min erfaring er at manipulerende menn somregel er gode til å snakke for seg og menn som din ex ofte er hevngjerrige. Dersom han tar deg for retten for å få foreldreansvar/samvære, må du være klar til å sloss og ha ditt på det rene.Hehe, Jeg kan fortelle deg såpass, at min ex, ikke er en av dem. Jeg skjønner veldig godt hvor du vil. men akkurat min er ikke av "den" typen. Han er av typen som de fleste som jobber i det offentlige kjenner til. Så han blir gjennomskuet ganske raskt. Pluss at han aldri ville prøvd seg på noe slik i det hele tatt. fordi det ville gått utover han selv til syvende og sist. (dvs fengselsopphold)Er du så dum at du virkelig tror at du kan nekte barnefar å se bsrnet sitt? Det er ikke sånn det fungerer. Håper for din skyld han aldri går til sak. Da kan du fort tape. Anbefaler deg å snakke med en barnerettsadvokat. Uansett hva far har gjort mot deg har barnet rett til/krav på å se sitt barn. Han vil 100 prosent sikkert få gjennomslag for å treffe barnet av rette og om du ikke samarbeider vil du i verste fall kunne miste omsorgen. Du trenger en liten realitetssjekk Du er kanskje ikke helt oppdatert på norsk rettssystem, eller? Kanskje det er du som trenger en liten realitetssjekk? Fedre er rettsløse i Norge. Selvfølgelig vil ikke en rusmisbruker med rulleblad vinne hovedomsorgen for barnet sitt bare fordi mor (med all rett) nekter å samarbeide, og selvfølgelig skal HI stå på sitt og nekte barnefar samvær når han ikke er skikket til å ta seg av et barn, det er ingen som kan komme på døren og ta fra henne omsorgsretten fordi hun prøver å beskytte barnet sitt!Jeg er veldig oppdatert da min aller beste venn er en av norges mest profilerte barnerettsadvokater. Det er slik i dag at den som er mest villig (og troverdig) til å sørge for at barnet får ha kontakt med begge foreldre som retten skal gi hovedomsorg for barnet. Skal be min venn finne fram paragrafene på dette. Det er også slik at mor kan få bøter om hun nekter samvær eller ikke møter i retten hvis far har fått samvær i en dom. Barn blir dessverre ikke beskyttet mot å måtte besøke en far som har mishandlet mor, begått overgep eller mishandlet (osv) sitt barn. Du er rimelig naiv hvis du tror det. Håper for bustetroll sin del at eksen dør av en overdose eller detter å slår hodet sitt så han blir grønnsak eller noe i den dur. Unner hverken hun eller barnet å gå gjennom det helvetet en eventuell dom der far samvær vil bli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå