Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #1 Skrevet 17. januar 2014 De fleste vet kanskje hvem jeg er, men signerer likevel som anonym nå.Min ex, sendte meg en mail istad, der han spør om å få treffe datteren sin en siste gang før han reiser.Han har ikke sett henne siden jeg kastet han ut i midten av Juli. Vi hadde kontakt (mest krangling, trakassering og terrorisering fra hans side) frem til 10. November. Fra midten av August til 3.Nov bodde han i utlandet, der han også har leilighet. (Han er født og oppvokst i Norge, men har en far fra et annet land. Faren hans betaler alt for han mens han er der nede, han jobber ikke der heller)Han kom tilbake, påstod han hadde skrevet ny kontrakt med jobb osv.Jeg søkte om besøksforbud da han kom tilbake, fordi han ikke gav opp å plage livet av meg,og jeg var redd da hans kulle være i samme land igjen. Jeg fikk det innvilget, men det har enda ikke blitt forkynt for han, da han ikke har noe registrert bosted her i Norge. Jeg antar at tiden han har vært her, fra Nov til nå, har han bare bodd hos noen kriminelle venner, drevet med rus og levd slik han pleier.. Jeg er ganske klar på valget mitt, å ikke la han få se henne.. Fordi, at han reiser tilbake, det beviser bare hvor lite datteren hans betyr for han, og at han gir 100% faen i sitt eget barn. Han kunne blitt i Norge, fortsatt i jobben (de har gitt han MANGE sjanser), skaffet seg leilighet, skjerpet seg, skaffet seg et skikkelig liv, hatt kontakt med datteren sin, og kanskje etterhvert litt samvær. Men han velger å stikke av, tilbake til pappa, tilbake til en leilighet betalt av pappa, leve av pappa sine penger, og leve på billig sprit i utlandet. Jeg gjør det riktige ikkesant? Han stikker av, og viser på nytt at alkohol og rus betyr mest for han, fremfor å prøve å få seg et liv med datteren sin. Jeg syntes ikke han fortjener å se henne i 5 min engang.. Hadde han derimot blitt her, og selv tatt initiativ til å treffe henne (da via familie pga besøksforbud) og bevist at han prøvde, så hadde jeg kanskje latt han treffe henne i en halvtime. Men ikke når han drar.Jeg må bare høre andre meninger. Har blitt sjokkert over svar her inne når "HI" er 100% sikker i sin avgjørelse, så jeg må jo sjekke. Anonymous poster hash: 5a19b...46b
Berta_78 Skrevet 17. januar 2014 #2 Skrevet 17. januar 2014 100% riktig. Han må satse han også. Og så lenge det er rus inne i bildet, bør han holdes unna henne av sikkerhetshensyn.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. januar 2014 #3 Skrevet 17. januar 2014 JA, du gjør det riktige. Jeg har lest trådene dine og det du har skrevet om dette, og du bør definitivt holde denne mannen unna både deg selv og datteren din. Hun trenger en oppegående mor, og bør beskyttes fra en far som helt åpenbart ikke tenker på hennes beste. Besøksforbudet vil jog også være ugyldig om du lar ham komme i nærheten av deg, så det bør du ikke gjøre.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #4 Skrevet 17. januar 2014 JA, du gjør det riktige. Jeg har lest trådene dine og det du har skrevet om dette, og du bør definitivt holde denne mannen unna både deg selv og datteren din. Hun trenger en oppegående mor, og bør beskyttes fra en far som helt åpenbart ikke tenker på hennes beste. Besøksforbudet vil jog også være ugyldig om du lar ham komme i nærheten av deg, så det bør du ikke gjøre. Besøksforbudet er ikke forkynt enda, så det har ikke begynt å gjelde i det hele tatt. De har vel ikke "funnet" han enda.. Men jeg vil jo ikke treffe han uansett. Han skal ikke få belønnet latskapen sin ved å få treffe henne. Skal han få treffe henne, får han jobbe for det, og VIRKELIG ønske å ha henne i livet sitt. Og det gjør han jo det motsatte av.. Anonymous poster hash: 5a19b...46b
Nebbdyret Skrevet 17. januar 2014 #5 Skrevet 17. januar 2014 Med tanke på han 1 Er meir enn gjennomsnittleg interessert i rus/alkohol 2 Henger med kriminelle 3 Dattera di har ikkje sett han på 6 mnd er min konklusjon: HAN var valgt å ikkje sjå dattera si gjennom valga han tek/ har tatt.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #6 Skrevet 17. januar 2014 JA, du gjør det riktige. Jeg har lest trådene dine og det du har skrevet om dette, og du bør definitivt holde denne mannen unna både deg selv og datteren din. Hun trenger en oppegående mor, og bør beskyttes fra en far som helt åpenbart ikke tenker på hennes beste. Besøksforbudet vil jog også være ugyldig om du lar ham komme i nærheten av deg, så det bør du ikke gjøre. Besøksforbudet er ikke forkynt enda, så det har ikke begynt å gjelde i det hele tatt. De har vel ikke "funnet" han enda.. Men jeg vil jo ikke treffe han uansett. Han skal ikke få belønnet latskapen sin ved å få treffe henne. Skal han få treffe henne, får han jobbe for det, og VIRKELIG ønske å ha henne i livet sitt. Og det gjør han jo det motsatte av.. Anonymous poster hash: 5a19b...46b Men da vet du jo svaret selv. Anonymous poster hash: 9d30b...bed
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #7 Skrevet 17. januar 2014 Med tanke på han 1 Er meir enn gjennomsnittleg interessert i rus/alkohol 2 Henger med kriminelle 3 Dattera di har ikkje sett han på 6 mnd er min konklusjon: HAN var valgt å ikkje sjå dattera si gjennom valga han tek/ har tatt. Helt riktig Anonymous poster hash: 5a19b...46b
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #8 Skrevet 17. januar 2014 JA, du gjør det riktige. Jeg har lest trådene dine og det du har skrevet om dette, og du bør definitivt holde denne mannen unna både deg selv og datteren din. Hun trenger en oppegående mor, og bør beskyttes fra en far som helt åpenbart ikke tenker på hennes beste. Besøksforbudet vil jog også være ugyldig om du lar ham komme i nærheten av deg, så det bør du ikke gjøre. Besøksforbudet er ikke forkynt enda, så det har ikke begynt å gjelde i det hele tatt. De har vel ikke "funnet" han enda.. Men jeg vil jo ikke treffe han uansett. Han skal ikke få belønnet latskapen sin ved å få treffe henne. Skal han få treffe henne, får han jobbe for det, og VIRKELIG ønske å ha henne i livet sitt. Og det gjør han jo det motsatte av.. Anonymous poster hash: 5a19b...46b Men da vet du jo svaret selv. Anonymous poster hash: 9d30b...bed Ja jeg vet egentlig det, men har som sagt sett sjokkerende svar her inne før. Der "HI" har vært sikker i sin sak og alle svarene har vært helt mot hennes forventning, hehe. Som f.eks at alle dere nå skulle skrevet: "Jamen tenk at han skal reise da, kanskje hvis han får se henne så får han motivasjon til å skjerpe seg" osv. Noe i den duren. Men heldigvis ingen sånne svar enda, hehe Anonymous poster hash: 5a19b...46b
Sint naken biltyv Skrevet 17. januar 2014 #9 Skrevet 17. januar 2014 Jeg syns det er utrolig at du i det hele tatt spør. Blir bare oppgitt og skremt for hver tråd fra deg om dette.. Utrolig at du får ha barn i det hele tatt!!
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #10 Skrevet 17. januar 2014 Kjære deg, jeg har lest det meste av saken din, og fulgt deg her inne. Jeg synes du gjør helt riktig i å nekte far å treffe barnet. At han reiser sin vei, synes jeg er et mindre problem (men dog et problem likevel), jeg ville mye heller vært bekymret i forhold til rus/alkohol og den tvilsomme omgangskretsen hans. La ham reise, han får jobbe med saken om han vil se dattera si, og gjøre seg fortjent til det. For din datters sikkerhet, og velvære. Anonymous poster hash: 96667...ed2
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #11 Skrevet 17. januar 2014 Jeg syns det er utrolig at du i det hele tatt spør. Blir bare oppgitt og skremt for hver tråd fra deg om dette.. Utrolig at du får ha barn i det hele tatt!! Og jeg blir like sjokkert over hver svar jeg får av deg, og lurer på hvorfor du får lov til å være en del av dette forumet i det hele tatt. Makan til styggere svar fra noen, skal man lete LENGE etter. Du er direkte SLEM. Og det sier jeg ikke om mange. Anonymous poster hash: 5a19b...46b
SophiesMum<3 Skrevet 17. januar 2014 #12 Skrevet 17. januar 2014 I mine øyne gjør du helt rett nå. Her er en mann med rusproblemer og som henger med kriminelle, han har ingenting i nærheten av barnet å gjøre. Synes du skal stole på magefølelsen din og skjerme både datteren din og deg selv fra denne mannen. Lykke til :-)
Sint naken biltyv Skrevet 17. januar 2014 #13 Skrevet 17. januar 2014 Jeg syns det er utrolig at du i det hele tatt spør. Blir bare oppgitt og skremt for hver tråd fra deg om dette.. Utrolig at du får ha barn i det hele tatt!! Og jeg blir like sjokkert over hver svar jeg får av deg, og lurer på hvorfor du får lov til å være en del av dette forumet i det hele tatt. Makan til styggere svar fra noen, skal man lete LENGE etter. Du er direkte SLEM. Og det sier jeg ikke om mange. Anonymous poster hash: 5a19b...46b Jeg er absolutt ikke slem. Håper HI tar seg sammen snart. Og slutter å være så innmari oppmerksomhetssyk i samme slengen.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #14 Skrevet 17. januar 2014 Kjære deg, jeg har lest det meste av saken din, og fulgt deg her inne. Jeg synes du gjør helt riktig i å nekte far å treffe barnet. At han reiser sin vei, synes jeg er et mindre problem (men dog et problem likevel), jeg ville mye heller vært bekymret i forhold til rus/alkohol og den tvilsomme omgangskretsen hans. La ham reise, han får jobbe med saken om han vil se dattera si, og gjøre seg fortjent til det. For din datters sikkerhet, og velvære. Anonymous poster hash: 96667...ed2 At han reiser gjorde bare at jeg smilte fra øre til øre:D Det skal bli godt å kunne sove helt godt om natta igjen, å vite at han er langt langt vekk. Anonymous poster hash: 5a19b...46b
I scream for icecream! Skrevet 17. januar 2014 #15 Skrevet 17. januar 2014 Jeg syns det er utrolig at du i det hele tatt spør. Blir bare oppgitt og skremt for hver tråd fra deg om dette.. Utrolig at du får ha barn i det hele tatt!! Denne var vel litt vel hard, vel? At HI spør, betyr ikke at hun følger svarene uten å tenke selv. Hun sier jo at hun har bestemt seg, men det er alltid greit med en second opinion. Hun har jo allerede gått LANGT i å beskytte datteren, og jeg synes hun virker sterk som har klart det.
Sint naken biltyv Skrevet 17. januar 2014 #16 Skrevet 17. januar 2014 Jeg syns det er utrolig at du i det hele tatt spør. Blir bare oppgitt og skremt for hver tråd fra deg om dette.. Utrolig at du får ha barn i det hele tatt!! Denne var vel litt vel hard, vel? At HI spør, betyr ikke at hun følger svarene uten å tenke selv. Hun sier jo at hun har bestemt seg, men det er alltid greit med en second opinion. Hun har jo allerede gått LANGT i å beskytte datteren, og jeg synes hun virker sterk som har klart det. Mulig den var litt hard men jeg mente det jeg sa. Har fulgt med på saken og blir skremt av dette. Søker om besøksforbud, bruker politiressurser men lurer på å bryte det bare en gang. Osv... Legger ut bilder og mye info om seg selv. Er mange ting som er veldig spesielt og bekymringsfullt.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #17 Skrevet 17. januar 2014 Jeg syns det er utrolig at du i det hele tatt spør. Blir bare oppgitt og skremt for hver tråd fra deg om dette.. Utrolig at du får ha barn i det hele tatt!!Og jeg blir like sjokkert over hver svar jeg får av deg, og lurer på hvorfor du får lov til å være en del av dette forumet i det hele tatt. Makan til styggere svar fra noen, skal man lete LENGE etter. Du er direkte SLEM. Og det sier jeg ikke om mange. Anonymous poster hash: 5a19b...46b Jeg er absolutt ikke slem. Håper HI tar seg sammen snart. Og slutter å være så innmari oppmerksomhetssyk i samme slengen. Oppmerksomhetssyk? Det er nok det siste jeg er du.. Og tar meg sammen? Hvordan mener du jeg skal ta meg sammen? Jeg tar vare på et barn 100% alene.Og kanskje til din store forundring, så gjør jeg en GOD JOBB! Jeg har levd i et helvete i 2 år, men har klart å komme meg vekk, og har fjernet den onden fra livet til datteren min, for hennes og mitt eget beste. Midt oppi alt, så står jeg på for meg selv, søker jobber, melder meg på kurs, og gjør ALT for å skape en trygg og god hverdag for datteren min. Jeg vet ikke hva som er galt med deg, men du har tydelig et stort behov for å være slem mot andre mennesker for å føle deg bedre selv. For jo, du er SLEM. Anonymous poster hash: 5a19b...46b
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #18 Skrevet 17. januar 2014 Jeg syns det er utrolig at du i det hele tatt spør. Blir bare oppgitt og skremt for hver tråd fra deg om dette.. Utrolig at du får ha barn i det hele tatt!! Denne var vel litt vel hard, vel? At HI spør, betyr ikke at hun følger svarene uten å tenke selv. Hun sier jo at hun har bestemt seg, men det er alltid greit med en second opinion. Hun har jo allerede gått LANGT i å beskytte datteren, og jeg synes hun virker sterk som har klart det. Takk! Ja jeg har allerede bestemt meg, og jeg lurer ikke 1 sekund på å la han treffe henne! Jeg ville rett og slett bare høre om det var noen som faktisk mente at jeg gjorde noe feil nå, det var det hele. Anonymous poster hash: 5a19b...46b
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #19 Skrevet 17. januar 2014 Jeg syns det er utrolig at du i det hele tatt spør. Blir bare oppgitt og skremt for hver tråd fra deg om dette.. Utrolig at du får ha barn i det hele tatt!! Denne var vel litt vel hard, vel? At HI spør, betyr ikke at hun følger svarene uten å tenke selv. Hun sier jo at hun har bestemt seg, men det er alltid greit med en second opinion. Hun har jo allerede gått LANGT i å beskytte datteren, og jeg synes hun virker sterk som har klart det. Mulig den var litt hard men jeg mente det jeg sa. Har fulgt med på saken og blir skremt av dette. Søker om besøksforbud, bruker politiressurser men lurer på å bryte det bare en gang. Osv... Legger ut bilder og mye info om seg selv. Er mange ting som er veldig spesielt og bekymringsfullt. HI har blitt mishandlet, skremt, brutt ned og hjernevasket av en psykopat i flere år. Er det så rart at hun blir usikker på sine egne tanker iblant da? Hva feiler det deg, som setter deg til doms over andre på denne måten, som opphøyer deg selv, sitter der på din høye hest og sparker en som ligger nede? Hva er din unnskyldning for å oppføre deg som en empatiløs idiot? Jeg har også fulgt HI lenge, og jeg sitter igjen med et inntrykk av em som har en enorm styrke, som har jobbet seg opp, som har kommet seg ut av en psykopats klør, som kjemper for barnet sitt som best hun kan. Og kan ikke fatte hva du tenker med! Anonymous poster hash: 9d30b...bed
Gråsonen Skrevet 17. januar 2014 #20 Skrevet 17. januar 2014 Jeg tenker at du bør holde deg, og datteren din langt unna denne mannen. Det er ikke noe halvveis med å ha besøksforbud mot sitt eget barn! En ting er at det ikke tar seg spesielt bra ut å takke ja til dette pga besøksforbudet og forhistorien, men det aller viktigste momentet med avgjørelsen er, for hvem? Datteren din vet antagelig ikke hvem mannen er. Du er ikke så keen på å ha han i samme hus som deg selv tydeligvis. Når alt kommer til alt, gjør du evt dette kun for å glede en mann som ikke har gitt annet en bekymringer for deg siden barnet ditt ble født.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #21 Skrevet 17. januar 2014 Jeg tenker at du bør holde deg, og datteren din langt unna denne mannen. Det er ikke noe halvveis med å ha besøksforbud mot sitt eget barn! En ting er at det ikke tar seg spesielt bra ut å takke ja til dette pga besøksforbudet og forhistorien, men det aller viktigste momentet med avgjørelsen er, for hvem? Datteren din vet antagelig ikke hvem mannen er. Du er ikke så keen på å ha han i samme hus som deg selv tydeligvis. Når alt kommer til alt, gjør du evt dette kun for å glede en mann som ikke har gitt annet en bekymringer for deg siden barnet ditt ble født. Jeg har ikke tenkt til å la han treffe hverken meg eller henne jeg... Det står også i hovedinnlegget at jeg ikke ønsker. Jeg skrev kun for høre om det faktisk var noen som mente at jeg burde la han treffe henne. Om det så hadde vært det, ville jeg fortsatt ikke latt han treffe henne! Jeg har bedt om besøksforbud av en grunn, men det besøksforbudet gjelder MEG, ikke datteren. Hadde han holdt seg edru en stund, jobbet og vist at han hadde fått litt orden på ting, så hadde jeg kanskje latt han treffe HENNE i 30 min, da hjemme hos et av hans familiemedlemmer, som jeg har mye kontakt med. (Mer enn han forsåvidt). Jeg selv, ville ikke vært tilstede, for å ikke bryte besøksforbudet. Men dette er noe han virkelig hadde måttet jobbe for å få lov til. Anonymous poster hash: 5a19b...46b
Sint naken biltyv Skrevet 17. januar 2014 #22 Skrevet 17. januar 2014 Jeg syns det er utrolig at du i det hele tatt spør. Blir bare oppgitt og skremt for hver tråd fra deg om dette.. Utrolig at du får ha barn i det hele tatt!!Og jeg blir like sjokkert over hver svar jeg får av deg, og lurer på hvorfor du får lov til å være en del av dette forumet i det hele tatt. Makan til styggere svar fra noen, skal man lete LENGE etter. Du er direkte SLEM. Og det sier jeg ikke om mange. Anonymous poster hash: 5a19b...46b Jeg er absolutt ikke slem. Håper HI tar seg sammen snart. Og slutter å være så innmari oppmerksomhetssyk i samme slengen. Oppmerksomhetssyk? Det er nok det siste jeg er du.. Og tar meg sammen? Hvordan mener du jeg skal ta meg sammen? Jeg tar vare på et barn 100% alene.Og kanskje til din store forundring, så gjør jeg en GOD JOBB! Jeg har levd i et helvete i 2 år, men har klart å komme meg vekk, og har fjernet den onden fra livet til datteren min, for hennes og mitt eget beste. Midt oppi alt, så står jeg på for meg selv, søker jobber, melder meg på kurs, og gjør ALT for å skape en trygg og god hverdag for datteren min. Jeg vet ikke hva som er galt med deg, men du har tydelig et stort behov for å være slem mot andre mennesker for å føle deg bedre selv. For jo, du er SLEM. Anonymous poster hash: 5a19b...46b Siden jeg bor i det kalde nord så må jeg måke snø nå. Men skal svare deg i morgen.
Gråsonen Skrevet 17. januar 2014 #23 Skrevet 17. januar 2014 Jeg tenker at du bør holde deg, og datteren din langt unna denne mannen. Det er ikke noe halvveis med å ha besøksforbud mot sitt eget barn! En ting er at det ikke tar seg spesielt bra ut å takke ja til dette pga besøksforbudet og forhistorien, men det aller viktigste momentet med avgjørelsen er, for hvem? Datteren din vet antagelig ikke hvem mannen er. Du er ikke så keen på å ha han i samme hus som deg selv tydeligvis. Når alt kommer til alt, gjør du evt dette kun for å glede en mann som ikke har gitt annet en bekymringer for deg siden barnet ditt ble født. Jeg har ikke tenkt til å la han treffe hverken meg eller henne jeg... Det står også i hovedinnlegget at jeg ikke ønsker. Jeg skrev kun for høre om det faktisk var noen som mente at jeg burde la han treffe henne. Om det så hadde vært det, ville jeg fortsatt ikke latt han treffe henne! Jeg har bedt om besøksforbud av en grunn, men det besøksforbudet gjelder MEG, ikke datteren. Hadde han holdt seg edru en stund, jobbet og vist at han hadde fått litt orden på ting, så hadde jeg kanskje latt han treffe HENNE i 30 min, da hjemme hos et av hans familiemedlemmer, som jeg har mye kontakt med. (Mer enn han forsåvidt). Jeg selv, ville ikke vært tilstede, for å ikke bryte besøksforbudet. Men dette er noe han virkelig hadde måttet jobbe for å få lov til. Anonymous poster hash: 5a19b...46b Ja, besøksforbud får man for en grunn. Det er helt sikkert. Tenker at du vet svaret allerede der. Kan ikke tenke meg noen "gyldig" grunn til hvorfor din forhåndsavgjørelse skulle motarbeides med tanke på hva du har vært igjennom med denne mannen. Jeg har lest det meste av hva du har lagt ut om denne mannen, og må si jeg er ganske rystet over nivået av moral og samvittighet karen farer med. Jeg svarte deg på et spørsmål du stilte i hovedinnlegget, dvs jeg støtter avgjørelsen din.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #24 Skrevet 17. januar 2014 Jeg syns det er utrolig at du i det hele tatt spør. Blir bare oppgitt og skremt for hver tråd fra deg om dette.. Utrolig at du får ha barn i det hele tatt!! Og jeg blir like sjokkert over hver svar jeg får av deg, og lurer på hvorfor du får lov til å være en del av dette forumet i det hele tatt. Makan til styggere svar fra noen, skal man lete LENGE etter. Du er direkte SLEM. Og det sier jeg ikke om mange. Anonymous poster hash: 5a19b...46b Jeg er absolutt ikke slem. Håper HI tar seg sammen snart. Og slutter å være så innmari oppmerksomhetssyk i samme slengen. Er det ikke du som har hatt en del trøbbel med barnevernet a? Og du snakker om folk som ikke burde ha unger? 😤 Anonymous poster hash: 924f3...723
Iiiiik Skrevet 17. januar 2014 #25 Skrevet 17. januar 2014 Han får ta grep om livet sitt, vise at han kan være rusfri over tid og avstå fra vold og kriminalitet. Da kan han få samvær med tilsyn. Ikke før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå