Gå til innhold

4-åringen gjør meg GAL til tider...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen komme med noen gode råd?

Har en som nettopp ble 4 år som er fryktelig ekkel til tider med storebroren sin på 7 år. Han kliper ,slår, sparker men er ikke gjort hardt,det er terging når han går forbi. han MÅ borti og være ekkel.

Han terger han også ved å si bæsje xxx, du er en bæsj, stikke fingeren i brorn sin te,slippe noe oppi brusglasset hans,stjele fra lørdagsgodteriet sitt og TUSEN andre eksempler hver eneste dag.

jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre mer. jeg er pedagogisk,ikke pedagogisk, blir sint,prøver å forklare,snakker med rolig stemme,roper til han,truer han....jeg er helt oppgitt...

han har vært hos besteforeldre i ei uke nå og kosa seg,og når han kommer tilbake er det AKKURAT det samme, ikke en cm bedre..

Hva faen gjør jeg egentlig ?hva gjør jeg galt? han sier "ok ok" når jeg snakker med han,men det går jo for svarte ikke inn i hodet hans!!

jeg blir gal og lei meg...

Anonymous poster hash: 2186b...f2d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi konsekvenser, ordne en krakk eller lignende der han må sitte i ro 4 minutter hver gang han gjør sånt, gi på forhånd advarsel. Han må også be broren om unnskyldning etter å ha sonet sine 4 minutter. Hver gang han går fra plassen starter tida på nytt, beinhardt til å begynne med, men har erfart at dette er effektivt.

Man bør også ha et belønningssystem, feks hvis han er flink og grei så så lenge så kan dere feks gjøre en knakk aktivitet.

Et annet tips som virker er å gjøre noe sammen med barna, parker nettbrett og pc, finn fram brettspill for hele familien og hygg dere sammen.

Anonymous poster hash: acd52...ac9

Skrevet

Hvis han er ekstra glad i en leke, så tar du bort den leke i feks 4 timer hvis han oppfører seg sånn. Hører han fortsatt ikke, blir det 1 dag. Fortsetter han, så blir det flere leker. OG vær konsekvent! 

Anonymous poster hash: 87b6e...892

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...