Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #1 Skrevet 17. januar 2014 Skulle sjekke nettbanken min isted , og der stod det plutselig null kr på ene høyrente kontoen min, og beløpet som var innpå er blitt sperret! Hvorfor? Anonymous poster hash: bd4fd...e21
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #2 Skrevet 17. januar 2014 Har du kort knyttet til kontoen din? I så fall kan det være at du har trukket for mye av kontoen din, og rett og slett ikke har mer penger igjen der. Penger som er brukt på kort, men ikke trukket fra konto enda, blir sperret. Anonymous poster hash: 302f7...7b4
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #3 Skrevet 17. januar 2014 Har du kort knyttet til kontoen din? I så fall kan det være at du har trukket for mye av kontoen din, og rett og slett ikke har mer penger igjen der. Penger som er brukt på kort, men ikke trukket fra konto enda, blir sperret. Anonymous poster hash: 302f7...7b4 Nei jeg har ikke kort til den. Og har aldri tatt ut penger av den, siden det ikke går via nettbanken Anonymous poster hash: bd4fd...e21
aanonym Skrevet 17. januar 2014 #4 Skrevet 17. januar 2014 Det tar litt tid før beløper registreres, i mellomtiden sperres/reserveres beløpet. Så det er nok tomt, desverre!
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #5 Skrevet 17. januar 2014 Det tar litt tid før beløper registreres, i mellomtiden sperres/reserveres beløpet. Så det er nok tomt, desverre!Kan jo ikke være tomt når jeg aldri har brukt den kontoen og ikke har kort til den. Har kun satt inn penger , aldri tatt ut ! Anonymous poster hash: bd4fd...e21
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #6 Skrevet 17. januar 2014 Det tar litt tid før beløper registreres, i mellomtiden sperres/reserveres beløpet. Så det er nok tomt, desverre!Kan jo ikke være tomt når jeg aldri har brukt den kontoen og ikke har kort til den. Har kun satt inn penger , aldri tatt ut ! Anonymous poster hash: bd4fd...e21 Da må du nesten kontakte banken for å spørre hva som skjer. Anonymous poster hash: 302f7...7b4
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #7 Skrevet 17. januar 2014 Det tar litt tid før beløper registreres, i mellomtiden sperres/reserveres beløpet. Så det er nok tomt, desverre!Kan jo ikke være tomt når jeg aldri har brukt den kontoen og ikke har kort til den. Har kun satt inn penger , aldri tatt ut ! Anonymous poster hash: bd4fd...e21 Da må du nesten kontakte banken for å spørre hva som skjer. Anonymous poster hash: 302f7...7b4 Ja må nesten gjøre det. Dumt de kun har åpent til 16 om fredagen, så jeg må vente til mandag . Har ikke helt kontroll på sånn høyrente konto greier, så må høre med de. Anonymous poster hash: bd4fd...e21
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #8 Skrevet 17. januar 2014 Det tar litt tid før beløper registreres, i mellomtiden sperres/reserveres beløpet. Så det er nok tomt, desverre!Kan jo ikke være tomt når jeg aldri har brukt den kontoen og ikke har kort til den. Har kun satt inn penger , aldri tatt ut ! Anonymous poster hash: bd4fd...e21 Da må du nesten kontakte banken for å spørre hva som skjer. Anonymous poster hash: 302f7...7b4 Ja må nesten gjøre det. Dumt de kun har åpent til 16 om fredagen, så jeg må vente til mandag . Har ikke helt kontroll på sånn høyrente konto greier, så må høre med de. Anonymous poster hash: bd4fd...e21 Ja, det er jo typisk at man finner sånt ut etter stengetid på en fredag. Får håpe det ordner seg på mandag. =) Anonymous poster hash: 302f7...7b4
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #9 Skrevet 17. januar 2014 Det tar litt tid før beløper registreres, i mellomtiden sperres/reserveres beløpet. Så det er nok tomt, desverre!Kan jo ikke være tomt når jeg aldri har brukt den kontoen og ikke har kort til den. Har kun satt inn penger , aldri tatt ut ! Anonymous poster hash: bd4fd...e21 Da må du nesten kontakte banken for å spørre hva som skjer. Anonymous poster hash: 302f7...7b4 Ja må nesten gjøre det. Dumt de kun har åpent til 16 om fredagen, så jeg må vente til mandag . Har ikke helt kontroll på sånn høyrente konto greier, så må høre med de. Anonymous poster hash: bd4fd...e21 Ja, det er jo typisk at man finner sånt ut etter stengetid på en fredag. Får håpe det ordner seg på mandag. =) Anonymous poster hash: 302f7...7b4 ikke sant :-P resten av dagene er de åpen til 21, men neida ikke på fredager. Det ordner seg nok, men irriterende at sånt bare plutselig skjer. Anonymous poster hash: bd4fd...e21
mamma_til_gutt Skrevet 17. januar 2014 #10 Skrevet 17. januar 2014 Er det bsu? Eller noe tilsvarende?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #11 Skrevet 17. januar 2014 Nei det er ikke bsu. Det er en høyrente konto, som jeg aldri har hatt uttak av :-/ Anonymous poster hash: bd4fd...e21
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #12 Skrevet 17. januar 2014 Skulle sjekke nettbanken min isted , og der stod det plutselig null kr på ene høyrente kontoen min, og beløpet som var innpå er blitt sperret! Hvorfor? Anonymous poster hash: bd4fd...e21 Har du inkassosak? Kan være at den er sendt til namsmann og at det et tatt pant i kontoen? Da er banken forpliktet til å sperre den og ikke utbetale noe til deg. Anonymous poster hash: d1a3b...911
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #13 Skrevet 17. januar 2014 Jeg tror det betyr at beløpet som står der er sperret for uttak, og at du derfor har null i disponibelt beløp. Hvis du skjønner? Hva slags bank har du? Anonymous poster hash: 151c4...a3d
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #14 Skrevet 17. januar 2014 Skulle sjekke nettbanken min isted , og der stod det plutselig null kr på ene høyrente kontoen min, og beløpet som var innpå er blitt sperret! Hvorfor? Anonymous poster hash: bd4fd...e21 Har du inkassosak? Kan være at den er sendt til namsmann og at det et tatt pant i kontoen? Da er banken forpliktet til å sperre den og ikke utbetale noe til deg. Anonymous poster hash: d1a3b...911 Har heller ingen inkassosaker, betaler alltid regningene mine, og har jo penger på andre kontoer, men når plutselig 19000 kr blir gjort om til 0. Så forstår jeg ingenting. Anonymous poster hash: bd4fd...e21
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #15 Skrevet 17. januar 2014 Jeg tror det betyr at beløpet som står der er sperret for uttak, og at du derfor har null i disponibelt beløp. Hvis du skjønner? Hva slags bank har du? Anonymous poster hash: 151c4...a3d Ja jeg skjønner hva du mener. For beløpet som står er sperret stemmer jo, mens på mobilbanken står det 0. Har Sparebanken Sogn og fjordane Anonymous poster hash: bd4fd...e21
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #16 Skrevet 17. januar 2014 Jeg tror det betyr at beløpet som står der er sperret for uttak, og at du derfor har null i disponibelt beløp. Hvis du skjønner? Hva slags bank har du? Anonymous poster hash: 151c4...a3d Ja jeg skjønner hva du mener. For beløpet som står er sperret stemmer jo, mens på mobilbanken står det 0. Har Sparebanken Sogn og fjordane Anonymous poster hash: bd4fd...e21 Da er jeg nesten 100% sikker på at det er derfor. De er jo ikke disponible i mobilbanken :-P men sjekk det på mandag, for sikkerhets skyld Anonymous poster hash: 151c4...a3d
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #17 Skrevet 17. januar 2014 Jeg tror det betyr at beløpet som står der er sperret for uttak, og at du derfor har null i disponibelt beløp. Hvis du skjønner? Hva slags bank har du? Anonymous poster hash: 151c4...a3d Ja jeg skjønner hva du mener. For beløpet som står er sperret stemmer jo, mens på mobilbanken står det 0. Har Sparebanken Sogn og fjordane Anonymous poster hash: bd4fd...e21 Da er jeg nesten 100% sikker på at det er derfor. De er jo ikke disponible i mobilbanken :-P men sjekk det på mandag, for sikkerhets skyld Anonymous poster hash: 151c4...a3d Hva mener du? Det er først idag de har forsvunnet ? De har vært der alltid ellers. De er vekke fra disponibel i nettbanken og. Men ja ringer de på mandag Anonymous poster hash: bd4fd...e21
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #18 Skrevet 17. januar 2014 Hvis det er en type sparekonto du har som heter trippelkonto vet jeg at i min sparebank er denne blitt slettet og erstatte av en ny type konto. Kanskje det som har skjedd? Anonymous poster hash: df3e0...408
NormaJean Skrevet 18. januar 2014 #19 Skrevet 18. januar 2014 Jeg tror det betyr at beløpet som står der er sperret for uttak, og at du derfor har null i disponibelt beløp. Hvis du skjønner? Hva slags bank har du? Anonymous poster hash: 151c4...a3d Ja jeg skjønner hva du mener. For beløpet som står er sperret stemmer jo, mens på mobilbanken står det 0. Har Sparebanken Sogn og fjordane Anonymous poster hash: bd4fd...e21 Da er jeg nesten 100% sikker på at det er derfor. De er jo ikke disponible i mobilbanken :-P men sjekk det på mandag, for sikkerhets skyld Anonymous poster hash: 151c4...a3d Enig, jeg får opp kr 0 på bsu når jeg sjekker disponible kontoer, men når jeg sjekker saldoen så står summen der
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #20 Skrevet 18. januar 2014 Kan det være en konto der du bare kan spare inntil en fast sum i året? F.eks sånn som med BSU der man bare kan spare 20 000 i året og hvis man makser får man mest ut av skattefordelene. Jeg har nå spart 1600 i mnd dette året og da har disponibelt beløp økt og økt helt til nå i januar da det stod på null. Det samlede beløpet ligger på saldo, men disp begynner å telle på nytt nå ved årsskifte for at jeg skal kunne følge med når jeg kommer opp i 20 000 nå i 2014. Det kan være en sånn type ordning, at det er noen fordeler/ beregninger knyttet til det du sparer på ett år. Det betyr ikke nødvendigvis at du ikke kan ta ut pengene. Ved bsu er det jo ikke riktig å kalle noe disponibelt beløp i det hele tatt for man får jo ikke ta ut noe uten å avslutte kontoen.. Anonymous poster hash: c54ee...ae5
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #21 Skrevet 18. januar 2014 Kan det være en konto der du bare kan spare inntil en fast sum i året? F.eks sånn som med BSU der man bare kan spare 20 000 i året og hvis man makser får man mest ut av skattefordelene. Jeg har nå spart 1600 i mnd dette året og da har disponibelt beløp økt og økt helt til nå i januar da det stod på null. Det samlede beløpet ligger på saldo, men disp begynner å telle på nytt nå ved årsskifte for at jeg skal kunne følge med når jeg kommer opp i 20 000 nå i 2014. Det kan være en sånn type ordning, at det er noen fordeler/ beregninger knyttet til det du sparer på ett år. Det betyr ikke nødvendigvis at du ikke kan ta ut pengene. Ved bsu er det jo ikke riktig å kalle noe disponibelt beløp i det hele tatt for man får jo ikke ta ut noe uten å avslutte kontoen.. Anonymous poster hash: c54ee...ae5 Ja det kan jo være. Eneste jeg vet er at det er en høyrentekonto. Og syntes det er rart at pengene plutselig forsvant nå 17 januar og ikke 1 hvis du skjønner? Jeg skal høre med de på mandag, og endre kontoen hvis det er sånn det er. Vil ha pengene disponibel hvis jeg plutselig skal bruke de en gang . Anonymous poster hash: bd4fd...e21
Gjest Skrevet 18. januar 2014 #22 Skrevet 18. januar 2014 Minste min her har en BSU konto, og den står i 0, selv om det er nok av kr på konto. Står både i O på nettbanken og på mobil. Kanskje det har vært en feiltagelse av banken din å vise beløpet? Hmmm mystisk er det iallefall!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #23 Skrevet 18. januar 2014 Men når jeg fikk kontoen, var det jo ingen som sa til meg at beløpet kom til å bli sperret liksom. Hadde regnet med det var slik som andre banker, at en kan ha mellom 4 og 6 uttak i året . Men jeg har jo aldri hatt noen uttak. Anonymous poster hash: bd4fd...e21
emy82 Skrevet 16. mars 2014 #24 Skrevet 16. mars 2014 dette skjer når du har glemt å betale fks skatt, moms eller andre ting. når det går lang nok tid så tar de bare pengene rett fra kontoen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå