Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #1 Skrevet 17. januar 2014 Dere med hund, ville dere tillatt deres hund å hoppe opp på biler sånn at de står med forlabbene på bildøren? Dete med bil, hadde dere reagert dersom en hund fremmed/eller kjendt hoppet opp på deres bil? Grunnen til at jeg spør er at en jeg kjenner veldig godt nå har lagt ut sitt andre bilde på kort tid på Facebook hvor hunden står med forlabbene på fremmede biler for å titte inn. Hunden går i snellebånd. Har selv hund og hadde aldri i verden tillatt det og hadde vel mest sannsynlig klikket i vinkel om noen lot hundene sine gjøre det på bilen min. Hunder har klør som kan skrape opp bilen. Anonymous poster hash: 12b47...a11
klishe89 Skrevet 17. januar 2014 #2 Skrevet 17. januar 2014 Nei. Ikke greit. Har hund som ikke hadde fått lov og bil hvor jeg ikke hadde likt at andre gjorde det
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #3 Skrevet 17. januar 2014 NEI. Det er ikke lov hverken på egen eller fremmed bil. Min hund gjør ikke sånn. Hadde ny bil og en fremmed hund gjorde dette på min NYE bil. Sa i fra til eier og de forsto ikke problemet. Noen hundeeiere er dumme. Forøvrig har jeg også lært min hund at han IKKE skal tisse på ting. Gjerder, husvegger, sandkasser etc. Eller tisse inne på fellesarealet der jeg bor, det er definert som inne. En hund kan lære hva som helst. Og jeg synes man som eier kan ta litt hensyn. Anonymous poster hash: a945e...97e
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. januar 2014 #5 Skrevet 17. januar 2014 Overhodet ikke greit! Hadde dog en geit stående sånn en gang.... Heldigvis ble det ikke merker
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. januar 2014 #6 Skrevet 17. januar 2014 Selvsagt er det ikke greit, hunden kan jo forårsake skade på bilen. Jeg er som hun over her, tillater heller ikke hunden å tisse på biler, hushjørner, gjerder osv, og gjør det jeg kan for å unngå at hunden gjør nr 2 i andres oppkjørsel også- selv om jeg selvsagt plukker opp uansett. Det er forøvrig heller ikke greit å hoppe oppetter andre mennesker.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #7 Skrevet 17. januar 2014 Har hund, men den får ikke lov å hoppe opp på biler, vogner, mennesker, you name it. Har man hund er man ansvarlig for å ha kontroll på den:) Anonymous poster hash: 08db0...5ca
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #8 Skrevet 17. januar 2014 Takk,det var det jeg tenkte. Da er det ikke meg som er helt på vidda. Anonymous poster hash: 12b47...a11
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #9 Skrevet 17. januar 2014 Jeg har ikke hund nå, men hadde det før. Hun fikk ikke hoppe opp på biler. Om en hund hadde gjort det på min bil hadde jeg likevell ikke brydd meg så mye. Det er en bil og den tåler litt. Anonymous poster hash: d1bf4...6c3
oppilia Skrevet 17. januar 2014 #10 Skrevet 17. januar 2014 Ikke lov her heller. Han gjorde det da han var valp, ble noen flotte riper i lakken. Heldigvis vår egen bil, så da er det ikke farlig. Andres biler er det noe annet med, vår egen er bruksbil som vi ikke hyler høyt om får litt skraper :-)
Superdolly Skrevet 17. januar 2014 #11 Skrevet 17. januar 2014 Det er selvsagt ikke greit. Det finnes alfor mange sløve hundeeiere med flexibånd som lar bikkja gjøre hva den vil.
Linda1986 Skrevet 17. januar 2014 #12 Skrevet 17. januar 2014 Jeg har to hunder. Riktignok er dette to hunder av liten størrelse, men uansett hadde jeg ikke latt de hoppe opp på bildør, det kan jo lages riper av klørne dems.. :S om noen derimot lokker de bort med bilvinduet åpent får de ta ansvar for dette selv. Jeg hadde reagert dersom en hund hoppet på min bil.. hadde ikke likt det,men så tilkaller jeg heller ikke hunder for at de skal gjøre det. skal man hilse på noen går man ut av bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå