Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #1 Skrevet 17. januar 2014 Hun er snart 9 mmd. Frokost: en porsjon grøt og en flaske mme 210 +pulver ca en time etter. lunch en skive brød og frukt. Av og til en flaske til soving middag: et middagsglass el den middagen vi spiser Kvelds: enten en skive brød el en porsjon grøt og en flaske 210 + pulver drikker mye vann innimellom. hender hun får en mariekjeks el to også. Hun veide 9.3 kg og var 67,5 cm sist kontroll for to dager siden hs sa at hun var god og rund. Hun er ikke det syns jeg. Har sett større babyer Men fikk samtidig beskjed om at jeg ikke måtte gi henne mer mat! Heller holde igjen. Anonymous poster hash: 831bc...604
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #2 Skrevet 17. januar 2014 Min på 7 mnd er 70 cm og 8 kg .. Så ja , din er vel litt rund , men det skal babyene være :-) Syntes ikke du skal holde igjen på maten . Anonymous poster hash: de611...a2e
BareMas Skrevet 17. januar 2014 #3 Skrevet 17. januar 2014 Godt med babyer med matvett hadde også en baby som spiste, tja, tilsvarende. 2 år nå, spiser alt, men varierer hvor mye hun spiser til de forskjellige måltidene. Vær glad hun er matglad
BareMas Skrevet 17. januar 2014 #4 Skrevet 17. januar 2014 Forresten enig med hun over, ikke hold igjen maten. Det jevner seg ut.
☆☆☆ Skrevet 17. januar 2014 #5 Skrevet 17. januar 2014 Synes helesøstre med fordel kan vere tydeligare. God og rund er berre ein fordel, då slepp ein å bekymre seg om babyen blir sjuk og et lite nokre dagar. Om ho meinar babyen er overvektig ksn ho seie det direkte. Synes ikkje babyen din høres tyngre ut enn at du bør la ho bestemme sjølv kor tid ho har fått nok. Men eg er ikkje ekspert på dette.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #6 Skrevet 17. januar 2014 Holder ikke igjen altså men syns nå det er rart at Hs sier sånn.. Og da tenker jeg på de som er førstegangs, de må jo bli skikkelig usikre. Nå er dette min tredje, og de andre to har også spist rimelig mye, og vært på rundt samme str. Minste og eldste er premature. Men syns nå ikke hun er rund likeveld hehe hi Anonymous poster hash: 831bc...604
Madolyn Skrevet 17. januar 2014 #7 Skrevet 17. januar 2014 (endret) Førstemann her veide 10 kg på 6 mnd kontrollen. Nå er han 2 1/2 og har vært helt gjennomsnittlig på både høyde og vekt i et års tid. Så lenge babyen din spiser seg mett på sunn og variert kost så er det bare å være glad for at hun har matvett. Førstemann her fikk omgangssyke ved 9 mnd alder og raste halvannen kilo i vekt på en uke. Fastlegen sa da at det eneste som forhindret sykehusinnleggelse var at han hadde så mye å gå på Babyen din ligger jo en del over gjennomsnittet i følge percentilskjemaet, men det gjør jo ingenting. Noen ligger over, noen ligger under. Min første var jo nesten utenfor hele skjemaet vektmessig men det gikk da veldig fint likevel Men greit å ikke gi dem kjeks og søtt. Min store gutt fikk riskaker og grove skorper som snacks i stedenfor kjeks/boller. Endret 17. januar 2014 av Madolyn
BellaSuz Skrevet 17. januar 2014 #8 Skrevet 17. januar 2014 Mi på snart 10 mnd spiser det samme som din baby, og hun er vel sånn ca midt på kurven (sist vi var på kontroll). Nå vet jeg ikke eksakt vekt og lengde, men synes ikke det du gir av mat er så mye...? Mi har matvett og det er greit at de heller har litt for mye enn for lite mtp evt sykdom eller perioder uten matlyst.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #9 Skrevet 17. januar 2014 Min 11 mnd baby spiser det samme, men får kun en flaske MME om dagen, da. Hun er også god og rund, det har alle mine barn vært i den alderen. De går det av seg! :-) Anonymous poster hash: aa1d8...6bc
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #10 Skrevet 18. januar 2014 Sånn spiste alle mine tre også på den alderen. Gode og runde babyer. Nå har jeg en lang og tynn 9-åring, en pipestilk av en 5-åring (som i går spiste 2 cashewnøtter til middag...) og en fortsatt matglad nesten-3åring. Anonymous poster hash: 9a69f...30c
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #11 Skrevet 18. januar 2014 Min er 6 mnd, veier nesten 10 kilo og er 73 lang.... Han spiser det samme som din, men ikke fullt så mye melk i tillegg. Helsesøster her mente han spiste for lite! Anonymous poster hash: 0638c...5f1
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #12 Skrevet 18. januar 2014 Mi jente er 8 måneder og er over 10 kg. Men er lang også. god å rund spiser omtrent det samme som din baby HI, bortsett fra kjeks da Anonymous poster hash: e030b...5e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå