Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #1 Skrevet 17. januar 2014 Og fortalte henne det før jul, går ut i permisjon i slutten av Mars. Jobber som vikar på 2 forskjellige plasser. Har de 3 siste mnd hatt fulle jobbmnd nærmest, selv som vikar. Hun ene sjefen tok det helt fint og gir meg enda vakter, trenger jo bare litt ekstra tilrettelegging. Hun andre ga meg en del vakter frem til hun fant ut av sv.skapet og færre nå synes jeg! Og i forrige uke hadde jeg stått i vaktboken/permen at jeg skulle på jobb igår + blitt tildelt vakta på mail og sms men da jeg kom på jobb igår var jeg strøket vekk fra permen og vakta som lå inne i min kalender på nettet var sletta og gått ut i intet. Da var vi plutselig en ekstra på jobb. Synes det er veldig rart! Er i fin form enda og greier fint å jobbe. Anonymous poster hash: 11637...a3b
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. januar 2014 #2 Skrevet 17. januar 2014 Det er jo faktisk ikke lov! Spør hva som skjedde med vakta, hvem som har fått den og hvorfor!
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #3 Skrevet 17. januar 2014 Det er jo faktisk ikke lov! Spør hva som skjedde med vakta, hvem som har fått den og hvorfor! Skulle spørre henne igår, men da var hun ikke der. Diskriminering eller? Men jeg kjørte hele den lange veien for å jobbe igår, hadde ikke fått beskjed om IKKE å komme, så da dro jeg! Vi var to stykker som hadde samme vakt, så vet jo hvem som skulle ha vakta. I tillegg har jeg blitt tilbudt noen få vakter via sms, som jeg da videresender og når jeg da takker ja noen sekunder senere og logger meg inn på nettsiden er jeg enten ikke tildelt vakta, eller så er den plutselig trukket tilbake. Anonymous poster hash: 11637...a3b
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. januar 2014 #4 Skrevet 17. januar 2014 Det er jo faktisk ikke lov! Spør hva som skjedde med vakta, hvem som har fått den og hvorfor! Skulle spørre henne igår, men da var hun ikke der. Diskriminering eller? Men jeg kjørte hele den lange veien for å jobbe igår, hadde ikke fått beskjed om IKKE å komme, så da dro jeg! Vi var to stykker som hadde samme vakt, så vet jo hvem som skulle ha vakta. I tillegg har jeg blitt tilbudt noen få vakter via sms, som jeg da videresender og når jeg da takker ja noen sekunder senere og logger meg inn på nettsiden er jeg enten ikke tildelt vakta, eller så er den plutselig trukket tilbake. Anonymous poster hash: 11637...a3b Hva slags system bruker dere? Det skal ligge en logg over alle godkjente vakter der, og du skal og ha mulighet til å gå inn å se hvile sms som er sendt til deg, mener jeg.. Det der er dårlig personalpolitikk
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #5 Skrevet 17. januar 2014 Det er jo faktisk ikke lov! Spør hva som skjedde med vakta, hvem som har fått den og hvorfor! Skulle spørre henne igår, men da var hun ikke der. Diskriminering eller? Men jeg kjørte hele den lange veien for å jobbe igår, hadde ikke fått beskjed om IKKE å komme, så da dro jeg! Vi var to stykker som hadde samme vakt, så vet jo hvem som skulle ha vakta. I tillegg har jeg blitt tilbudt noen få vakter via sms, som jeg da videresender og når jeg da takker ja noen sekunder senere og logger meg inn på nettsiden er jeg enten ikke tildelt vakta, eller så er den plutselig trukket tilbake. Anonymous poster hash: 11637...a3b Hva slags system bruker dere? Det skal ligge en logg over alle godkjente vakter der, og du skal og ha mulighet til å gå inn å se hvile sms som er sendt til deg, mener jeg.. Det der er dårlig personalpolitikk Minvakt, jobber på sykehjem.. Anonymous poster hash: 11637...a3b
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #6 Skrevet 17. januar 2014 Det sies at det ikke er lov å behandle gravide slik. Men, MEN! Da jeg ble gravid (jeg er leder i en bedrift) , gikk jeg fra å være superflink, til å være dritt under skoen til sjefen min. Jeg trengte tilrettelagt arbeid, pga kvalme og bekkenløsning. DDet fikk jeg ikke, jeg gikk til slutt over på svangerskaps penger, da jjeg slet meg totalt ut på jobb, i håp om at sjefen skulle like mmeg igjen! Det resulterte i kraftige kynnere, og utmattelse. Kjennet det bruser i meg når jeg leset innlegget ditt ts. Snakk med sjefen, og gå videre med det om det fortsetter. Angrer på at jeg var for feig . Vi bor i Norge og her er det regler Anonymous poster hash: 6a0cb...353
th123 Skrevet 17. januar 2014 #7 Skrevet 17. januar 2014 Det er faktisk ikke lov! Søk opp på google så finner du masse akkurat ang det. Også finn regler på det!! Er ikke lov å gjøre slikt selv om du er gravid.. "Sleng det i fjeset på hun" og si at du skal ha alle vaktene du har blitt tilbudt om på sms og som står i kontrakten at du skal ha! Hvor langt vikariat har du? Og er det en % på vikariatet eller er du type ekstrahjelp? Et godt tips er hvertfall: finn ut av reglene, finn ut akkurat hva som står i DIN kontrakt (uavhening av vikariatet, så har du rett på ditt til vikariatet går ut) og så gå til sjefen med det!! Grunnen til at det er viktig å finne alle fakta først er at det finnes så sleipe sjefer i dag at de går litt rundt grøten å finne en annen unnskyldning for å gi deg mindre jobb!! Og hvis du evt skal gå videre til arbeidstilsynet er det viktig at hun ikke får sjangsen til det Er selv gravid og gikk på den smellen! Utrolig kjedelig, for hadde da ingenting på sjefen!!
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. januar 2014 #8 Skrevet 17. januar 2014 Det er jo faktisk ikke lov! Spør hva som skjedde med vakta, hvem som har fått den og hvorfor! Skulle spørre henne igår, men da var hun ikke der. Diskriminering eller? Men jeg kjørte hele den lange veien for å jobbe igår, hadde ikke fått beskjed om IKKE å komme, så da dro jeg! Vi var to stykker som hadde samme vakt, så vet jo hvem som skulle ha vakta. I tillegg har jeg blitt tilbudt noen få vakter via sms, som jeg da videresender og når jeg da takker ja noen sekunder senere og logger meg inn på nettsiden er jeg enten ikke tildelt vakta, eller så er den plutselig trukket tilbake. Anonymous poster hash: 11637...a3b Hva slags system bruker dere? Det skal ligge en logg over alle godkjente vakter der, og du skal og ha mulighet til å gå inn å se hvile sms som er sendt til deg, mener jeg.. Det der er dårlig personalpolitikk Minvakt, jobber på sykehjem.. Anonymous poster hash: 11637...a3b Ok,det har jeg ikke noe kjennskap til desverre. Men logg inn å se om du kan finne de meldingene. Evt vis henne de du har på mobilen
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #9 Skrevet 17. januar 2014 Det er faktisk ikke lov! Søk opp på google så finner du masse akkurat ang det. Også finn regler på det!! Er ikke lov å gjøre slikt selv om du er gravid.. "Sleng det i fjeset på hun" og si at du skal ha alle vaktene du har blitt tilbudt om på sms og som står i kontrakten at du skal ha! Hvor langt vikariat har du? Og er det en % på vikariatet eller er du type ekstrahjelp? Et godt tips er hvertfall: finn ut av reglene, finn ut akkurat hva som står i DIN kontrakt (uavhening av vikariatet, så har du rett på ditt til vikariatet går ut) og så gå til sjefen med det!! Grunnen til at det er viktig å finne alle fakta først er at det finnes så sleipe sjefer i dag at de går litt rundt grøten å finne en annen unnskyldning for å gi deg mindre jobb!! Og hvis du evt skal gå videre til arbeidstilsynet er det viktig at hun ikke får sjangsen til det Er selv gravid og gikk på den smellen! Utrolig kjedelig, for hadde da ingenting på sjefen!! Jeg er kun på tilkalling, det som er dritt. Jeg ble uplanlagt gravid på et dårlig tidspunkt, men vi valgte å gjøre det beste ut av det. Jeg har som sagt greid å koke i hop fulle arbeidsmåneder selv som gravid siden jeg kombinerer to plasser, enkelte mnd overtid også. Ingen av sjefene er pålagt å gi meg vakter, det er jo det som er dumt Om dette fortsetter sånn her vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, prøve å få en sykemelding mens jeg enda har et greit økonomisk utgangspunkt, altså tjent greit over en periode, frem til jeg skal ut i perm om ti uker? Vet jeg ikke er syk nok, men snart er jeg desperat! HI Anonymous poster hash: 11637...a3b
Gjest Fru Banderas Skrevet 17. januar 2014 #10 Skrevet 17. januar 2014 Hvis du er satt opp på vakt, også blir du fjernet fra vakten med mindre enn 14 dagers varsel, skal du ha betalt for vakten.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #11 Skrevet 17. januar 2014 Det har ikke noe å si om sjefen liker deg eller ikke. Du er tilkallingsvikar og får faktisk vakter. En gang har du opplevd noe rart med listene slik at dere endte opp med å være en ekstra på vakt. Hva er problemet? Anonymous poster hash: 1d6c2...007
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #12 Skrevet 17. januar 2014 Det har ikke noe å si om sjefen liker deg eller ikke. Du er tilkallingsvikar og får faktisk vakter. En gang har du opplevd noe rart med listene slik at dere endte opp med å være en ekstra på vakt. Hva er problemet? Anonymous poster hash: 1d6c2...007 Det er rart, og burde absolutt snakkes om. Ta en prat med sjefen din HI, mens du ovenfor bruk hodet of les det HI skrev "Og i forrige uke hadde jeg stått i vaktboken/permen at jeg skulle på jobb igår + blitt tildelt vakta på mail og sms men da jeg kom på jobb igår var jeg strøket vekk fra permen og vakta som lå inne i min kalender på nettet var sletta og gått ut i intet." < det er ikke normalt og ikke god folkeskikk det jeg ser der. Anonymous poster hash: 43bc1...290
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #13 Skrevet 17. januar 2014 Det har ikke noe å si om sjefen liker deg eller ikke. Du er tilkallingsvikar og får faktisk vakter. En gang har du opplevd noe rart med listene slik at dere endte opp med å være en ekstra på vakt. Hva er problemet? Anonymous poster hash: 1d6c2...007 Det er rart, og burde absolutt snakkes om. Ta en prat med sjefen din HI, mens du ovenfor bruk hodet of les det HI skrev "Og i forrige uke hadde jeg stått i vaktboken/permen at jeg skulle på jobb igår + blitt tildelt vakta på mail og sms men da jeg kom på jobb igår var jeg strøket vekk fra permen og vakta som lå inne i min kalender på nettet var sletta og gått ut i intet." < det er ikke normalt og ikke god folkeskikk det jeg ser der. Anonymous poster hash: 43bc1...290 Snakk gjerne med sjefen om det. Det har skjedd noe rart en gang, men hun fikk jo fortsatt gå vakten. Av og til skjer det feil. Man trenger ikke nødvendigvis tro at sjefen er ute etter å fryse deg ut eller hva HI nå er redd for av den grunn. Anonymous poster hash: 1d6c2...007
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #14 Skrevet 17. januar 2014 Det ahr tydeligvis skjedd en feil i systemeet deres og vakten din ahr av en eller annen grunn "falt ut". Det lureste da er selvfølgelig å spørre leder hva som har skjedd før man eventuelt begynner å spekulere i utfrysning eller diskriminering. Anonymous poster hash: 4078d...89b
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #15 Skrevet 12. april 2017 Vet det er gammelt spørsmål men dette er veldig vanlig. Jeg også gikk fra å jobbe overtid hver uke, til å ikke få halvparten av hva jeg fikk før på min avdeling. Sjefen er en ugrei type som ikke burde hatt jobben sin. Så jeg kjente på stresset ved å ikke tjene nok i forhold til hva jeg gjorde før jeg ble gravid, i tillegg jobber jeg nå på 4 avdelingene for å få nok vakter. Helt utslitt av å stresse med økonomi og hele tiden innstille meg mtp hvilken avdeling jeg jobber på den og den dagen. Anonymkode: da444...205
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #16 Skrevet 12. april 2017 Jeg greide ikke helt å se sammenhengen her. Anonymkode: 7f5e5...394
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #17 Skrevet 12. april 2017 Beklager å si det, men vikar ersom trenger tilrettelegging står virkelig ikke først i køen for å få vakter, og jeg skjønner det veldig godt. Anonymkode: c3db2...626
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå