Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #1 Skrevet 17. januar 2014 Er det overhode mulig for en hund å klare seg uten å gå på do fra kl 23 til 9-10 om morgenen? Eller er det helt håpløst å få til? Anonymous poster hash: b6ef0...2e8
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #2 Skrevet 17. januar 2014 Bare til å plugge igjen hullet om kvelden. Slipp den ut på hagen til naboen om morgenen så drar en ut pluggen. Men pass deg så du unngår spruten i det du drar ut proppen! Anonymous poster hash: aa2b4...8fc
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #3 Skrevet 17. januar 2014 Ja. Jeg går ut med min hund ca 23.00 og ikke før neste dag kl.09.00. Han er flink å holde seg lenge. Anonymous poster hash: 1841c...7f1
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #4 Skrevet 17. januar 2014 Det går greit det, men kan jo ikke forvente det av en valp eller ung hund.... Og så er det nok litt individuelt fra hund til hund.... Anonymous poster hash: 79a06...114
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #5 Skrevet 17. januar 2014 Ja, det bør gå med litt trening i å holde seg. Pleier å slippe hunden ut for å tisse tidlig på morgenen før vi går tur litt senere. På den måten blir verken jeg eller hunden så stresset. Har da baby bare på armen og står i døren mens hunden tisser. Anonymous poster hash: a179e...88a
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #6 Skrevet 17. januar 2014 Ja, det bør gå med litt trening i å holde seg. Pleier å slippe hunden ut for å tisse tidlig på morgenen før vi går tur litt senere. På den måten blir verken jeg eller hunden så stresset. Har da baby bare på armen og står i døren mens hunden tisser.Anonymous poster hash: a179e...88a Enig i det med trening. Det har mye å si. Anonymous poster hash: 1841c...7f1
B-real Skrevet 17. januar 2014 #7 Skrevet 17. januar 2014 Går helt fin fint Men kanskje de aller minste rasene med sine bittesmå blærer kan bli litt drøyt?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #8 Skrevet 17. januar 2014 Går helt fin fint Men kanskje de aller minste rasene med sine bittesmå blærer kan bli litt drøyt? Tull. Jeg har en pomeranian. Når det regner ute F.eks så vil han ikke ut, da kan han holde seg lenge. Anonymous poster hash: 1841c...7f1
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #9 Skrevet 17. januar 2014 Går helt fin fint Men kanskje de aller minste rasene med sine bittesmå blærer kan bli litt drøyt? Tull. Jeg har en pomeranian. Når det regner ute F.eks så vil han ikke ut, da kan han holde seg lenge.Anonymous poster hash: 1841c...7f1 Og jeg har en boston terrier, holder seg lenge, minst en hel natt. Anonymous poster hash: 72a12...fac
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #10 Skrevet 17. januar 2014 Går helt fin fint Men kanskje de aller minste rasene med sine bittesmå blærer kan bli litt drøyt? Tull. Jeg har en pomeranian. Når det regner ute F.eks så vil han ikke ut, da kan han holde seg lenge.Anonymous poster hash: 1841c...7f1 Og jeg har en boston terrier, holder seg lenge, minst en hel natt.Anonymous poster hash: 72a12...fac Min holdt seg en hel dag og en hel natt. Anonymous poster hash: 1841c...7f1
B-real Skrevet 17. januar 2014 #11 Skrevet 17. januar 2014 Det var kun et spørsmål, siden jeg var usikker men regnet med at det gikk fint for små raser også
Sint naken biltyv Skrevet 17. januar 2014 #12 Skrevet 17. januar 2014 Går helt fin fint Men kanskje de aller minste rasene med sine bittesmå blærer kan bli litt drøyt?Hahaha, tror du en liten hund drikker like mye som en stor hund da eller? Hahaha :-p
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #13 Skrevet 17. januar 2014 Så bra da da er det kanskje håp om å få sovet ut en gang i fremtiden hun er veldig flink nå også da. Siste luftetur er ca kl 23 , og mellom halv syv og halv åtte en gang begynner hun å pipe. Som oftest overhører jeg hun frem til halv åtte- kvart på åtte. Og frem til da har hun ikke hatt noen uhell ennå. Hun er 11 uker og liten rase. Anonymous poster hash: b6ef0...2e8
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #14 Skrevet 17. januar 2014 Så bra da da er det kanskje håp om å få sovet ut en gang i fremtiden hun er veldig flink nå også da. Siste luftetur er ca kl 23 , og mellom halv syv og halv åtte en gang begynner hun å pipe. Som oftest overhører jeg hun frem til halv åtte- kvart på åtte. Og frem til da har hun ikke hatt noen uhell ennå. Hun er 11 uker og liten rase. Anonymous poster hash: b6ef0...2e8 Hehe, det blir bedre! :-) Da jeg var 14 hadde vi en stor blandingshund. Hun var 12 uker midt på sommeren, så det var ingen problem å få henbe husren. MEN hveeeeer natt kl 02:30 måtte hun på do. Etterhvert som tiden gikk sluttet hun med dette. Nå har jeg en liiiten blandingshund, og hun holder seg fint fra 22:00-10:00. Men hun har rundet året da :-) Lykke til! Anonymous poster hash: 0f8ee...83c
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #15 Skrevet 17. januar 2014 Så bra da da er det kanskje håp om å få sovet ut en gang i fremtiden hun er veldig flink nå også da. Siste luftetur er ca kl 23 , og mellom halv syv og halv åtte en gang begynner hun å pipe. Som oftest overhører jeg hun frem til halv åtte- kvart på åtte. Og frem til da har hun ikke hatt noen uhell ennå. Hun er 11 uker og liten rase. Anonymous poster hash: b6ef0...2e8 Da er hun veldig flink for alderen! Min 7 mnd gmle valp (også liten rase) må fortsatt av og til ut og tisse midt på natten. Heldigvis sjeldnere og sjeldnere, men hun må likevel fortsatt ut tidlig om morgenen, mellom 6 og 8 :-( Med da rekker det med en liten tissings i hagen, eller vi går ned og henter avisen i postkassa. Planen var egentlig uansett å jogge med henne hver morgen på hverdager, mellom halv syv og syv, men hun er så treig (særlig hvis det er stygt vær, da vil hun helst bare være inne) og skal stoppe snuse så mye og sjekke og undersøke alt, så foreløpig er det prosjektet helt håpløst. Men du verden så koselig det er med valp _ det er verd hver eneste nattetur! Anonymous poster hash: d4c83...4c6
Frk B. Skrevet 17. januar 2014 #16 Skrevet 17. januar 2014 Jeg fikk min når hun var 5 mnd, da gikk vi tur i 22 tiden, så var det ut i hagen ca kl 06, og en tur før jobb, nærmere 7. Hun måtte ut å tisse med en gang øya slo opp. Men nå kan vi fint ta kveldsturen kl 21 og morgenturen kl 10, når det er helg. I uken nå så er det ut å tisse mellom 0645 og 0715, for så å være hjemme alene i bur til kl 16. Så det blir bedre. Jeg har en liten mellomstor hund.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #17 Skrevet 17. januar 2014 Ja det er mulig. Min hund elsker å kose seg på morgenen han sier i fra noen ganger og da MÅ han. Ellers kan han fint holde seg 12 timer. Er det grisevær ute så vil han ikke gå tur. Da tisser han på første busk og går inn igjen. Anonymous poster hash: ef4db...9ec
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #18 Skrevet 17. januar 2014 Vår hund kan godt gå på do på kvelden i 22 tiden, for så å holde seg til 12-13tiden dagen etter.. Hun sover veldig mye, kan ligge på soverommet leenge om hun ikke blir vekket Er gammel da, men fortsatt sprek Kan også være hjemme fra morgen til kveld uten å luftes.. Anonymous poster hash: 66ed7...120
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #19 Skrevet 17. januar 2014 Ja, har to hunder, og de sover hele natta og er veeeldig glad i å ligge lenge på morran. Men i 11-12 tia må vi ut på tur, da begynner maset Anonymous poster hash: 562e6...ab0
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #20 Skrevet 17. januar 2014 Fantastisk å lese svarene deres ! I uke dagene står vi jo opp tidlig, så da er det jo greit , men i helgene ville jeg gjerne sovet til hvertfall kl 9 noen ganger Hun er også hjemme alene nå fortiden, når jeg er på jobb, men stikker hjem å lufter hun og mater hun etter 3 timer, så tilbake til hun 3 timer etter det igjen . Anonymous poster hash: b6ef0...2e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå