Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #1 Skrevet 16. januar 2014 Jenta mi på snart 3 år er ei tynn frøken. Det har hun vært siden hun var baby. Småspist og kresen. Vekta varierer. Hun kan stå stille lenge også kan hun plutselig legge på seg litt. Men, hun vokser mye i høyden. Vi gjør det vi kan gjøre hjemme for å få i henne kalorier, men hun forblir tynn som en strek. Har prøvd forskjellige næringsdrikker for barn og hun liker de ikke. Så leser jeg innlegg her inne om barn og vekt, og ser bekymrede mammaer med barn som er like tynne som min blir rådet til å oppsøke lege/helsestasjon for råd og oppfølging. Nå har ikke vi vært på kontroll siden 2 år og trengte ikke komme på ekstra kontroll. Men, så begynner jeg å lure da, burde hun fått mer oppfølging ang vekta? Jeg har jobbet mye med meg srlv for å akseptere hennes småspisthet og tynne kropp, så har egentlig lagt det litt på hylla. Men, så blir jeg i tvil da, når jeg leser her inne. Hun er 99 cm og 13 kg. Er ellers i god form og masse energi. Anonymous poster hash: 33090...a0e
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #2 Skrevet 16. januar 2014 Høres ut som min jente. Jeg var selv ganske spinkel som lita, så jeg ser overhodet ikke problemet. Kunne ikke falle meg inn å lage et problem ut av dette. Anonymous poster hash: 713ca...927
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #3 Skrevet 16. januar 2014 Hei. Nutricia produserer gode fulltids måltids-shaker til barn. Fåes på en del apotek. De kan du med fordel-bruke som SUPPLEMENT til mat i en periode hun er er svært småspist. Anonymous poster hash: aac1c...a1a
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #4 Skrevet 16. januar 2014 Om barnet ditt hadde endret vektmønster så ville jeg rådet deg til oppsøke fastlegen eller helsesøster, men slik du beskriver at barnet ditt alltid har vært tynn og småspist, men i god form så tenker jeg at hun er som hun er og ikke noe galt i det. Dersom du er bekymret så bør dere uansett oppsøke fagpersonell. Du skal ikke gå å bekymre deg alene om dette Anonymous poster hash: cd3e1...4df
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #5 Skrevet 16. januar 2014 Er du bekymret spør du lege o.l. Vi fikk ekstra vekst og vekt kontroller pga matallergi og stagnasjon i vekst. Anonymous poster hash: 80257...924
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #6 Skrevet 16. januar 2014 Vi har hatt ekstra vektkontroller da hun var mindre. Men, har ikke hatt det nå. Jeg ser liksom ikke helt hvordan det skal hjelpe. Hun er tynn og hun er lang. Vi gjør det som kan gjøres for å få i henne kalorier hjemme. Derfor så har jeg liksom tenkt at det hjelper jo ikke oss noe at hun blir veid og målt titt og ofte. Men, så leser jeg her da, og blir i tvil om jeg gjør det riktige og bare ikke fokusere så mye på det. Anonymous poster hash: 33090...a0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå