Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #1 Skrevet 16. januar 2014 Tre uker gammel, aldri vært utrøstelig, men nå...Hyler, det er så hjerteskjærende... (mannen bysser nå). I dag har jeg spist/drukket: Grovbrød med paprika, agurk og majones. En sjokomelk. Havregryn med melk. Rød saft. Fløtekarameller. Bixit-bar med blåbær. Hva kan det være som gjør at han gråter?? Anonymous poster hash: 80c83...726
Vicky Pollard Skrevet 16. januar 2014 #2 Skrevet 16. januar 2014 (endret) For lite næring i melka? Se til å få i deg skikkelig med mat når du ammer. .. Endret 16. januar 2014 av Vicky Pollard
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #3 Skrevet 16. januar 2014 Ideer da? Tar gjerne i mot tips! Han legger forøvrig godt på seg... Anonymous poster hash: 80c83...726
Vicky Pollard Skrevet 16. januar 2014 #4 Skrevet 16. januar 2014 Og det kan jo være mange grunner til at babyen gråter. Håper det går over.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #5 Skrevet 16. januar 2014 Babyen er ferdig med nyfødtdvalen og er i ferd med å vise sitt `sanne jeg`? Mine barn begynte ikke med kveldshylingen før de var nærmere 4 uker. Anonymous poster hash: 4f843...c5e
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #6 Skrevet 16. januar 2014 noen babyer tåler ikke at mamma drikker melk. Ville kutta ut melka om jeg var deg! Paprika kan også være litt sterkt for babymager.. Kan jo også være kolikk, da vil baby skrike nesten uansett.. Lykke til! Anonymous poster hash: 0374e...70c
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #7 Skrevet 16. januar 2014 Det var ca da vi begynte med smokk... enormt sugebehov... Lykke til, er fryktelig vondt og slitsomt når de små hylgråter... Anonymous poster hash: 86d43...ae6
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #8 Skrevet 16. januar 2014 Smokk er noe herk når de er så små! De ramler ut hele tiden,å når du først har fått barnet til å sove så kan du garantere at han våkner av at den helvetes smokken ramlet ut å skrikingen begynner på nytt. Anonymous poster hash: b3371...8f7
MammantilNurket Skrevet 16. januar 2014 #9 Skrevet 16. januar 2014 Har du prøvd å gi sukkervann? 1 ts.sukker røres ut i 1dl. kokt vann. Avkjøl og gi 2 ml.i "sprøyte" - det kan roe den lille.
Gjest ________ Skrevet 16. januar 2014 #10 Skrevet 16. januar 2014 Du kan prøve å ikke spise melkeprodukter imorgen å se om det blir roligere, trenger ikke være grunnen, verdt et forsøk
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #11 Skrevet 16. januar 2014 Kolikk? Anonymous poster hash: 856b1...cd4
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #12 Skrevet 16. januar 2014 Jeg får super mye luft i magen av bixitbar. Ville kuttet ut den Anonymous poster hash: eb768...447
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 16. januar 2014 #13 Skrevet 16. januar 2014 Har du prøvd å gi sukkervann? 1 ts.sukker røres ut i 1dl. kokt vann. Avkjøl og gi 2 ml.i "sprøyte" - det kan roe den lille. Unnskyld at jeg blander meg.. Men jeg ville tatt 1 ss pr dl vann
MammantilNurket Skrevet 17. januar 2014 #14 Skrevet 17. januar 2014 Har du prøvd å gi sukkervann? 1 ts.sukker røres ut i 1dl. kokt vann. Avkjøl og gi 2 ml.i "sprøyte" - det kan roe den lille. Unnskyld at jeg blander meg.. Men jeg ville tatt 1 ss pr dl vann Du har helt rett. Det står 1 strøken ss. i oppskriften på bl.a.hjemmesidene til Apotek1. Jeg synes det er litt voldsomt, diskuterte det med helsesøster og brukte 1 toppet ts. Det var tilstrekkelig for Lillemann her, men han var nok langt mindre plaget enn babyen til HI
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #15 Skrevet 17. januar 2014 Hi her. Han roet seg til slutt. Tror kanskje det var melk jeg drakk som gjorde det. Skal teste ut i dag med å ikke drikke el spise melkeprodukter. Han gråt ca to timer. Roet seg når han fikk sukkervann, og da kom det luft ut begge veier. Men gråt igjen etter en stund. Fikk litt ammete, sovnet i fanget, men våknet etter en liten stund i sengen. Tok han opp i vår seng, ammet ham igjen, og da sov han fem timer. Takk for tips og råd alle sammen! Håper dette var første og siste kveld med voldsomme smerter for kjære gutten vår. Jeg kutter medglede ut ting som gjør ham vondt. Anonymous poster hash: 80c83...726
little old lady hoo Skrevet 17. januar 2014 #16 Skrevet 17. januar 2014 Paprika kan være sterkt, og jeg vet ikke hva bixit baren inneholder. Den kan kanskje ha noe som er smertefullt for babyen. Det er noen år siden nå, men syns jeg husker at det eg spiste til lunsj resulterte gjerne i gråting på kvelden, og middag på natta. Men ingen absolutt regel.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #17 Skrevet 17. januar 2014 Ved 4 uker begynte min baby å kvikne litt til. Det varte til hun var ca 8 uker, og etter det var hun generelt mer våken, og mer bevisst ting rundt seg. Kanskje det er det som er på gang? Ellers så er det flere ting i kosten din som baby kan ha reagert på: Grovbrød med paprika, agurk og majones. En sjokomelk. Havregryn med melk.Rød saft. (hvis det er sukker i den)Fløtekarameller.Bixit-bar med blåbær Anonymous poster hash: 571ab...5c2
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #18 Skrevet 17. januar 2014 Ga du babyen ammete? Håper det var du selv som drakk den Anonymous poster hash: 332d1...dc5 Anonymous poster hash: 332d1...dc5
☆☆☆ Skrevet 17. januar 2014 #19 Skrevet 17. januar 2014 (endret) Med første analyserte eg kosten min når slikt skjedde, og prøvde å finne ut kva gale eg hadde gjort. Men eg kom aldri fram til noko, og slike gråtetokter kom til saman 3-4 gongar. Denne gongen tek eg det med ro. Ho er snart 9 veker og har hatt to slike episodar. Eg et kva det skulle vere, og trur gråten er tilfeldig. Viss ikkje hadde det skjedd oftare. Eg ville ikkje gjort endringar før det skjedde nokre gongar til. Endret 17. januar 2014 av ★
Siamese Hellhound Skrevet 17. januar 2014 #20 Skrevet 17. januar 2014 Vet du hva, min forrige baby hadde magetrøbbel, og jeg prøvde ALT! Torde til slutt ikke å spise noenting. Og ingenting hjalp, jeg tror han bare trengte tid på å få i gang systemet sitt. Denne gangen har jeg droppa løk, kål, melk og yoghurt (ikke ost og sånt), men ellers spist som vanlig. Det var en del skriking i begynnelsen, på kveldene, men det tror jeg nesten bare man må akseptere. Det er selvsagt fælt når de har vondt, så gi sukkervann, bær og byss, men ikke overanalyser alt du har spist. Har du spist noe med egg i og googler det etterpå, så kan du banne på at noen har en baby som har fått vondt i magen av egg. Og det samme med karameller. Eller fisk. osv. Melk er derimot en gjenganger, så det ville jeg vært forsiktig med. Hvis skrikingen vedvarer over tid, kan du prøve minifom, som fås på apoteket. Det bryter visstnok ned luftboblene i magen og gjør at babyen får mindre problemer med luft, men tar et par dager før det virker.
Siamese Hellhound Skrevet 17. januar 2014 #21 Skrevet 17. januar 2014 Ga du babyen ammete? Håper det var du selv som drakk den Anonymous poster hash: 332d1...dc5 Anonymous poster hash: 332d1...dc5 Neida, det er en eller annen ammete som kan gis på teskje til babyen. Inneholder noe urter (fennikkel) og greier.
Peggy Sue Skrevet 17. januar 2014 #22 Skrevet 17. januar 2014 Ga du babyen ammete? Håper det var du selv som drakk den Anonymous poster hash: 332d1...dc5 Anonymous poster hash: 332d1...dc5 Man kan faktisk gi babyen små mengder, temperert ammete:-)
Peggy Sue Skrevet 17. januar 2014 #23 Skrevet 17. januar 2014 Alle mine har vært veldig sensitive og har skreket som besatt når jeg har spist: erter, alt av løk, kål, meieriprodukter og mais. Helt rolige når jeg ikke spiste dette så jeg ville prøvd å kutte ut melka, ja.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #24 Skrevet 17. januar 2014 Har hatt 3 kolikk babyer, 2 med reflux i tillegg. Startet rundt 3 uker. Panisk hylskriking ut av en annen verden- helt grusomt! Kutt alt med melkeprotein over minimum 2 uker, da vil du se om det er dette. Men husk at melkeprotein finnes i mye mat så du må være nøye! Ellers ville jeg tatt en tur til Manuellterapaut etterhvert, sjekke for låsninger osv. Og lær deg fotsone massasje, det hjelper godt på systemet! Ellers er det bare å trøste og gi nærhet! Prøv sukkervann evt fennikel te, 2 ml per gang, du kan også prøve minifom før måltid. Lykke til! Anonymous poster hash: 6cd94...c53
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #25 Skrevet 17. januar 2014 Tre uker gammel, aldri vært utrøstelig, men nå...Hyler, det er så hjerteskjærende... (mannen bysser nå). I dag har jeg spist/drukket: Grovbrød med paprika, agurk og majones. En sjokomelk. Havregryn med melk. Rød saft. Fløtekarameller. Bixit-bar med blåbær. Hva kan det være som gjør at han gråter?? Anonymous poster hash: 80c83...726 Min reagerte på sjokolade selv i bittesmå mengder, så tenker kanskje sjokomelka.. Anonymous poster hash: 01440...d43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå