Gå til innhold

Jeg har et smykke som er verdt 300 000...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville dere ha solgt det eller beholdt? Det har ingen spesiell emosjonell verdi for meg. Jeg har fått det av mamma som igjen fikk da fra en slektning hun ikke hadde et nært forhold til. Mamma vil ikke bli fornærmet/såret om jeg selger det. Det er ikke et smykke det er naturlig å gå med til daglig akkurat.

Om det har noe å si så har vi normalt god økonomi med et boliglån på ca 2,5 mill og en bolig som er verdt det dobbelte.

Jeg har en datter og en sønn. Dersom hun senere skal arve dette smykket vil vi måtte gi noe av tilsvarende verdi til sønnen vår, og det vil jo da bli noe som er nyttig.

Anonymous poster hash: 0c554...953
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er forresten ikke smykket i seg selv som har verdi, men steinen. Den er mulig å omsette til den prisen (har jeg fått bekreftet).

Skrevet

Det er forresten ikke smykket i seg selv som har verdi, men steinen. Den er mulig å omsette til den prisen (har jeg fått bekreftet).

Jeg hadde solgt eller forsikret det. Helst solgt når mor også synes det er ok.

Anonymous poster hash: 0025a...3f5

Skrevet

Gi det til meg istedet, jeg lover å bruke verdien fornuftig.

;)

Skrevet

Hvis det ikke har noen emosjonell verdi for hverken deg eller moren din så ville jeg solgt det - gitt at jeg hadde fått en god pris.

Da kan du jo heller dele pengene på barna og sette de på konto i barnas navn.

Ville dere ha solgt det eller beholdt? Det har ingen spesiell emosjonell verdi for meg. Jeg har fått det av mamma som igjen fikk da fra en slektning hun ikke hadde et nært forhold til. Mamma vil ikke bli fornærmet/såret om jeg selger det. Det er ikke et smykke det er naturlig å gå med til daglig akkurat.

Om det har noe å si så har vi normalt god økonomi med et boliglån på ca 2,5 mill og en bolig som er verdt det dobbelte.

Jeg har en datter og en sønn. Dersom hun senere skal arve dette smykket vil vi måtte gi noe av tilsvarende verdi til sønnen vår, og det vil jo da bli noe som er nyttig.

Anonymous poster hash: afb64...8f7

Skrevet

Da hadde jeg solgt det.

Skrevet

Ville også solgt det og spart pengene til barna.

Anonymous poster hash: dd339...95b

Skrevet

Du som har smykke fra Titanic????

Anonymous poster hash: 3361b...fd9

Skrevet

Du som har smykke fra Titanic????

Nei :)

Skrevet

Hihihihih :)

Skrevet

Jeg hadde solgt det :-) Hadde vært noe annet dersom det hadde en stor affeksjonsverdi - smykke som gikk i arv etc.

Anonymous poster hash: dc6de...750

Skrevet

Ville solgt, og brukt pengene. Du er ikke pliktig til å må spare de til barna. Dessuten tror jeg neppe du får solgt det til den verdien.

Skrevet

Hvor jeg kommer fra, fineste vestkant, gir ikke foreldre bort smykker til under en halv million. Med mindre de ønsker å fremstå som gjerrige.

Anonymous poster hash: 954a4...d15
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ville solgt det og brukt pengene på noe jeg trengte, gitt at du får solgt det til den prisen da.

Skrevet

Siden det ikke har noen affeksjonsverdi for deg eller andre i familien og du ikke kommer til å bruke det noe særlig, ville jeg solgt det hvis jeg var deg.

Skrevet

Hadde definitivt solgt det, ingen tvil :-)

Skrevet

Den teoretiske verdien av smykket/steinen og hva markedet er villig til å betale er 2 forskjellige ting, det må du være klar over.

Anonymous poster hash: 47d62...764

Skrevet

Om jeg likte smykket, og ville bruke det, ville jeg beholdt det. Ellers ville jeg solgt.

Skrevet

Jeg hadde definitivt beholdt. Og brukt det! Når får du sjansen til å eie et så dyrt og helt sikkert veldig flott smykke? Diamanter stiger i verdi, så ingen fare med å beholde. Nå er jeg over snittet opptatt av smykker, så kanskje litt farget av det. Har ingen så dyre smykker, men noen i 100 000 kr klassen.

Anonymous poster hash: 24acf...bba

Skrevet

Jeg hadde solgt det og kanskje lagt pengene i feriehus :)

Anonymous poster hash: 22bc5...e7a
Skrevet

Jeg hadde solgt og brukt pengene på noe fornuftig eller morsomt heller. Men jeg er av typen som ikke bryr meg om gull og glam heller, hadde heller brukt pengene på huset og kansje på en spennende reise.

Anonymous poster hash: 04747...e01

Skrevet

Hadde solgt det og brukt pengene på noe annet. I min situasjon hadde jeg betalt ned lån.

Anonymous poster hash: 6ce2e...2cf
Skrevet

Jeg tror jeg hadde beholdt det inntilvidere.. Jeg har noen diamanter selv, som jeg har tenkt på og selge, men har funnet ut at for det første så stiger de i verdi og for det andre, så kan det være smart å ha verdier man kan selge om man virkelig trenger de pengene.. 

Såå, med mindre du "trenger" de pengene nå, så hadde jeg ventet med å selge :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...