Gå til innhold

Barnehageproblem! Trenger råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min som nylig er fyllt 2 år har gått i barnehage siden august.

Vi har fått ett litt uvanlig problem å vet ikke helt hva jeg eller barnehagen kan gjøre med det.

Han har knyttet seg veldig til hun ene som jobber der,noe som selvsagt er bra men nå har barnehagen tatt opp med meg at det begynner å bli for ekstremt.

Han hyler i barnehagen ved levering visst hun ikke er der,å går hele tiden å spør i barnehagen hvor hun er.

Når hun går til pause hylskriker han,når hun går på do hyler han,å det samme når hun er ferdig for dagen.

I dag ville han heller ikke gå hjem for han ville sitte på fanget til "Kristin",å hylskriker helt hysterisk når vi drar hjem fra barnehagen likevel.

Så jeg ser helt klart hva de mener om at det begynner å bli ekstremt,men hva kan jeg gjøre?

Eller hva kan de ansatte gjøre?

Anonymous poster hash: c3ce6...3aa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er da ikke uvanlig, jeg ser dette til stadighet i bhg jeg jobber i. De ansatte må gradvis venne ham til de andre ansatte, så enkelt er det. Hva i alle dager mener de du kan gjøre med saken? Det er da ikke din feil at han har knyttet seg mer til en ansatt enn de andre? Tullete av bhg å gjøre et problem ut av dette.

Anonymous poster hash: c2cdd...01e
Skrevet

bra svar av første anonym her. Sønnen min startet også i bhg i august og er nå 22 mnd. Han knyttet seg veldig til kontaktpersonen sin som tok ekstra vare på ham den første tiden (men ikke sånn ekstremt som du beskriver). De "avvente" ham etter to-tre uker - altså gradvis vente ham til de andre to på avd. De har latt det gå for langt, og må ta konsekvensene - og fikse det. 

Anonymous poster hash: 3efa4...fd6
Skrevet

Da budre de andre voksene engasjere seg mer for dette barnet, og helst med hun andre tilstede.

Kanskje få han over på noe spill eller noe han synes er morsomt. Og når han er oppslukt av det, kan hun andre gå litt til og fra rommet han er på.

Tenker at de ikke har så mye pedagogik og erfarene ansatt, siden de ikke vet hva de skal gjøre med det.

Hør med helsesøster om de har en barnepsykolog i kommunen som evt kan komme og evaluere barnet eller om den personen har noen erfaring på det omraådet. Hva som er best i denne situasjone?

Merkelig at de ikke vet hva de skal gjøre.

Anonymous poster hash: 51084...6a6
Skrevet

Dette er da ikke uvanlig, jeg ser dette til stadighet i bhg jeg jobber i. De ansatte må gradvis venne ham til de andre ansatte, så enkelt er det. Hva i alle dager mener de du kan gjøre med saken? Det er da ikke din feil at han har knyttet seg mer til en ansatt enn de andre? Tullete av bhg å gjøre et problem ut av dette.

Anonymous poster hash: c2cdd...01e

Når de kommer med det til meg sånn,så føler jeg at de mener jeg skal gjøre noe med det selv om jeg ikke aner hva.

Jeg er jo ikke der om dagene så usikker på hva jeg kan gjøre.

Men snakker selvsagt posetivt om de andre ansatte i barnehagen.

Skrevet

kanskje de mener at dere må være forberedt på at han gråter og kan være vanskelig å levere/hente, nettopp fordi de skal til med denne avvenningen?

Skrevet

Helt enig med anonym at dette ikke er uvanlig. Vi opplevde selv at vår jente ble veldig knyttet til ei i barnehagen, og da tok denne ansatte tak i situasjonen ved at de andre ansatte fikk beskjed om å bygge bedre relasjoner til vårt barn. Jeg lurer også på hva barnehagen mener du skal gjøre her?

Anonymous poster hash: 53657...70c

Skrevet

kanskje de mener at dere må være forberedt på at han gråter og kan være vanskelig å levere/hente, nettopp fordi de skal til med denne avvenningen?

Ja det kan jo være :)

Bare følte det var ubehagelig når jeg oppfattet det som at dette er noe jeg må finne en løsning på.

Henting går stortsett greit,var bare i dag og ved ett annet tilfelle at han nekter å gå fra hun.

Men ved levering er det skriking hver dag det er "feil" person på jobb.

Håper du har rett at det var nok bare det de mente :)

Skrevet

Tåpelig av barnehagen å ta dette opp med dere. Hva skal dere få gjort med det? Det er jo greit å vite hvordan de små har det i bhg, men å ta det opp med dere som et problem er helt på trynet.

Skrevet

Tåpelig av barnehagen å ta dette opp med dere. Hva skal dere få gjort med det? Det er jo greit å vite hvordan de små har det i bhg, men å ta det opp med dere som et problem er helt på trynet.

Ja hun la det helt tydlig frem som ett problem,å jeg også ser at det kan være ett problem men er ikke så mye jeg kan gjøre med det når det er i barnehagen han er store deler av dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...