Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #1 Skrevet 16. januar 2014 Er det sånn at de legger barnet til for å få i gang melkeproduksjon/Ammingen? har de tilgang på pumpe på føden? Jeg skal ikke amme, men tror jeg ønsker å pumpe i en periode. Anonymous poster hash: c21e9...42e
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #2 Skrevet 16. januar 2014 Babyen blir lagt til brystet for å få i gang melkeproduksjon. De har pumpe på barsel ja. Jeg måtte pumpe meg for å få i gang produksjonen da babyen ikke var så interessert i å suge de første dagene. Anonymous poster hash: f998b...dc8
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #3 Skrevet 16. januar 2014 Vent til barnet er født du, for de aller fleste endrer mening når barnet legges til brystet etter fødselen. Anonymous poster hash: 194c8...b2f
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #4 Skrevet 16. januar 2014 Du kan si i fra om at du ikke vil at de skal legge barnet til. Amming er ditt valg, ikke deres. De har pumper, og det er veldig fint om du klarer å pumpe i starten slik at babyen i hvert fall får den første råmelken som er full i viktige stoffer. Lykke til Anonymous poster hash: a37a2...bf7
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #5 Skrevet 16. januar 2014 Hvorfor i all verden skal du ikke amme? Jeg hadde selv et innbilt bilde av at amming var noe "ekkelt" som overtråkket mine intimitetsgrenser og jeg slet med tanken på å skulle amme, men var likevel fast bestemt på å klare det, og jaggu viser det seg at amming er superkoselig og ikke noe problem for meg i det hele tatt. :-) Tvert imot er det bare kos, det er jo en helt spesiell ting mellom meg og babyen. Babyen trenger jo melken din, morsmelkserstatning kan ikke måle seg med morsmelk uansett hvor hardt enkelte påstår det motsatte, og babyens beste bør jo komme i første rekke! Anonymous poster hash: bd5d2...5a8
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #6 Skrevet 16. januar 2014 Hvorfor i all verden skal du ikke amme? Jeg hadde selv et innbilt bilde av at amming var noe "ekkelt" som overtråkket mine intimitetsgrenser og jeg slet med tanken på å skulle amme, men var likevel fast bestemt på å klare det, og jaggu viser det seg at amming er superkoselig og ikke noe problem for meg i det hele tatt. :-) Tvert imot er det bare kos, det er jo en helt spesiell ting mellom meg og babyen. Babyen trenger jo melken din, morsmelkserstatning kan ikke måle seg med morsmelk uansett hvor hardt enkelte påstår det motsatte, og babyens beste bør jo komme i første rekke! Anonymous poster hash: bd5d2...5a8 Jeg vil ikke amme fordi jeg er sær. jeg anser det å pumpe som en fin løsning, for da får fortsatt barnet morsmelk. Anonymous poster hash: c21e9...42e
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #7 Skrevet 16. januar 2014 Hvorfor i all verden skal du ikke amme? Jeg hadde selv et innbilt bilde av at amming var noe "ekkelt" som overtråkket mine intimitetsgrenser og jeg slet med tanken på å skulle amme, men var likevel fast bestemt på å klare det, og jaggu viser det seg at amming er superkoselig og ikke noe problem for meg i det hele tatt. :-) Tvert imot er det bare kos, det er jo en helt spesiell ting mellom meg og babyen. Babyen trenger jo melken din, morsmelkserstatning kan ikke måle seg med morsmelk uansett hvor hardt enkelte påstår det motsatte, og babyens beste bør jo komme i første rekke! Anonymous poster hash: bd5d2...5a8 Jeg vil ikke amme fordi jeg er sær. jeg anser det å pumpe som en fin løsning, for da får fortsatt barnet morsmelk. Anonymous poster hash: c21e9...42e Hvis du er så sær at du setter dine egne fikse ideer foran barnets behov, så burde du kanskje bare droppe å få barn. Du og barnet ditt går glipp av noe veldig fint, lykke til med å opprettholde melkeproduksjonen med en pumpe... Anonymous poster hash: bd5d2...5a8
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #8 Skrevet 16. januar 2014 Fordi du faktisk er sær.. Det er den mest naturlige tingen i verden, håper du legger særheten din bort når den tid kommer. En ting er fysiske eller psykiske årsaker for ikke å amme, at en er sær mener jeg er en veldig egoistisk tanke, er du kanskje ikke helt klar for mammarollen? Å pumpe innebærer mye jobb, planlegging og ekstra tid som du kan unngå. All ære til dere som gjør det fordi dere ikke fikk til ammingen, men du HI vil ikke engang prøve?? Anonymous poster hash: 9af75...8a3
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #9 Skrevet 16. januar 2014 Jeg pumpet i 6 mnd, fordi jeg måtte, og jeg kan garantere deg at det ikke er noen enkel løsning. Det er pyton og tar tredobbelt så lang tid. Mating, flaskevask, pumping, oppvarming. Fytti, for noe dritt det var. Og som jeg er glad for at ammingen fungerte med de andre ungene! Anonymous poster hash: b51a7...a4a
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #10 Skrevet 16. januar 2014 Som det ble sagt over her, så er det mitt valg om jeg ammer eller ikke. Anonymous poster hash: c21e9...42e
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #11 Skrevet 16. januar 2014 Som det ble sagt over her, så er det mitt valg om jeg ammer eller ikke. Anonymous poster hash: c21e9...42e Kan vi få høre med deg 3 uker etter fødselen hva det ble til? Anonymous poster hash: 703f1...15d
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #12 Skrevet 16. januar 2014 Som det ble sagt over her, så er det mitt valg om jeg ammer eller ikke. Anonymous poster hash: c21e9...42e Og der slo 23 årstrassen inn for fullt? Spørsmålet mitt var ang tilgang på pumpe. Ikke meninger ang mitt valg rundt amming. Synd det er vanskelig å respektere at ikke alle ønsker å amme. Anonymous poster hash: c21e9...42e
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #13 Skrevet 16. januar 2014 Som det ble sagt over her, så er det mitt valg om jeg ammer eller ikke.Anonymous poster hash: c21e9...42e Enkelte ganger gjennom et barns oppvekst må en gjøre ting for dem som en egentlig ikke har så veldig lyst til. Å gi amming en sjanse er en av disse tingene. Anonymous poster hash: 6d505...c73
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #14 Skrevet 16. januar 2014 Skjerp dere, hurper. En dame spør om de har tilgang på pumpe på føden. Deres svar? At de som ikke ammer er mindreverdige, egoistiske barnemishandlere som gir babyen sin drittmorsmelkerstatning som omtrent vil gi dem underernæring og mangelsykdommer før fyllte fem år. Bare skjerp dere før dere går alt for langt og ikke kan rette opp i det dere har skrevet av uforskammeligheter. Husk på at enkelte ikke kan amme pga sykdom, og de drar dere med dere når dere dytter folk som gir mme ned i søla. Anonymous poster hash: 2ed6b...831
camillla Skrevet 16. januar 2014 #15 Skrevet 16. januar 2014 Jeg var 19 år og plagdes kjempemye med amming i starten!! Tilogmed de på barsel prøvde å overtale meg til å gi opp!!! Sykt! Men sleit meg gjennom 3mnd før jeg fikk det helt til, og det er ubeskrivelig å amme! Noe så koselig!!! Vil absolutt anbefale og prøve, man får det til hvis man vil :-) men over til spm ditt; ja de hadde pumpe på barsel. Brukte det ikke selv men så andre som gjorde det.. All ære til deg hvis du gidder alt det styret!! Vet det er mange som bare dropper det og går over på mme... Menmen du finner vel ut
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #16 Skrevet 16. januar 2014 Ja, det er pumpe på barsel. Og du kan fint klare å holde produksjonen oppe bare ved å pumpe. Kjempebra at du vil gi barnet ditt morsmelk den første tiden! Lykke til med siste innspurt og fødsel Anonymous poster hash: 9903e...20b
Von Hertelhofen Skrevet 16. januar 2014 #17 Skrevet 16. januar 2014 Ja det er pumpe der. Så bra at du vil gi ungen din morsmelk
MillaCamilla Skrevet 16. januar 2014 #18 Skrevet 16. januar 2014 Hvorfor i all verden skal du ikke amme? Jeg hadde selv et innbilt bilde av at amming var noe "ekkelt" som overtråkket mine intimitetsgrenser og jeg slet med tanken på å skulle amme, men var likevel fast bestemt på å klare det, og jaggu viser det seg at amming er superkoselig og ikke noe problem for meg i det hele tatt. :-) Tvert imot er det bare kos, det er jo en helt spesiell ting mellom meg og babyen. Babyen trenger jo melken din, morsmelkserstatning kan ikke måle seg med morsmelk uansett hvor hardt enkelte påstår det motsatte, og babyens beste bør jo komme i første rekke! Anonymous poster hash: bd5d2...5a8 Jeg vil ikke amme fordi jeg er sær. jeg anser det å pumpe som en fin løsning, for da får fortsatt barnet morsmelk. Anonymous poster hash: c21e9...42e Hvis du er så sær at du setter dine egne fikse ideer foran barnets behov, så burde du kanskje bare droppe å få barn. Du og barnet ditt går glipp av noe veldig fint, lykke til med å opprettholde melkeproduksjonen med en pumpe... Anonymous poster hash: bd5d2...5a8 Gi deg da, ingen grunn til å være så spydig. Hun har jo også tenkt å pumpe seg i begynnelsen og det er veldig fint for babyen.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #19 Skrevet 16. januar 2014 Jeg fikk låne pumpe på barsel, det var veldig greit å pumpe der, for de tok seg jo av alt unntatt selve pumpinga. Var mer styr da vi kom hjem. Anonymous poster hash: c31c6...2fc
studVest Skrevet 16. januar 2014 #20 Skrevet 16. januar 2014 Jeg dro ut minstemann selv, og la ham derfor akkurat der det passet meg (tett inntil brystet mitt). Førstemann ble bare lagt opp på magen min, la henne selv ved brystet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå