Gå til innhold

Noen som har kuttet sukker og sett forbedring på huden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å slite sånn med kviser og andre urenheter de siste årene. Mye skyldes nok stress. Det kan jeg ikke gjøre noe med, men hører mange si de ser virkning på huden av å kutte sukker og hvitt mel. Nå spiser vi kun veldig grovt brød og lite kaker, så på hvetemel fronten blir det ikke gjort så mye. Men har i meg ganske mye sukker ila. en uke og har lyst å kutte.

Det jeg lurer på, hvor fort så dere endring? Var det andre positive utslag?

Hvor mye kuttet dere? Tenker i første omgang å kutte sukkerholdig drikke og godteri/ andre søtsaker man ikke har behov for.

Anonymous poster hash: c9a61...0db
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja har kuttet sukker i noen år, men det er et par år siden.

Problemet med sukker er at man er veldig avhengig av det.

Kutter du helt vil du få skikkelig abstinenser....

er du sikker på at du ikke er intolerant mot en eller annen matvare? Det gir veldig typisk utslett.......

Ville justert ned sukkeret, men ikke tatt alt - det er beinhardt!!!!

Men ville også sjekket for intoleranser mtp dårlig hud.

Prøv å kutte en matvare i en måneds tid - da må du være helt konsekvent, ellers så er det helt uten mening. Altså må du lese på alt av ingredienser.

Ville prøvd å sjekke om det var hvetemel - da det gjerne gir utslett i ansiktet uten nødvendigvis andre plager man skjønner er nettopp dette, kanskje litt fast mage innimellom, lite energi og irritabilitet.

Skrevet

Tro meg jeg vet. Har prøvd før.. Jeg er "oppvokst" på mye sukker, så vet det blir tøft. Men nå er jeg så lei av disse plagene. Det er mest på halsen jeg får utbrudd, og har lest at det kommer av stress. Så det kan passe bra. men huden min ser ikke frisk ut, så jeg må gjøre noe. 

Startet nettopp med trantabletter igjen og skal kjøre på med fet fisk og ekstra mye grønnsaker. Så får jeg bed til høyere makter om styrke til å kjøre unna sukkeret ;)

Merket du forbedring når du kuttet det?

Skrevet

Det som har hjulpet for huden min er magnesiumtilskudd.

Anonymous poster hash: 947d0...a30

Skrevet

JA, absolutt. Sukker og hvitt mel er helt forferdelig mot huden min. to uker uten = fin hud :D

Anonymous poster hash: 8eebf...25c
Skrevet

JA, absolutt. Sukker og hvitt mel er helt forferdelig mot huden min. to uker uten = fin hud :D

Anonymous poster hash: 8eebf...25c

Ikke lengre? For en motivasjon! Takk :)

Skrevet

Ja, det funker :D fikk porselnshud etter et par uker!

Skrevet

kuttet sukker i fire år.. merket ingen forskjell på huden.. nå gomler jeg sjokolade som aldri før. hverken mer eller mindre kviser (generelt moderat plaget, spes i forbindelse med mens...) 

Anonymous poster hash: f15c0...efe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...