Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #1 Skrevet 16. januar 2014 Har termin i februar, er det da sånn at jeg vil ha krav på bhg plass fra august 2015? Permisjonen min er ferdig i januar, blir alenemor, hva skal jeg da leve på disse mnd jeg ikke er i permisjon? Kan man få forlenget overgangsstønad da? Anonymous poster hash: 47360...55c
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #2 Skrevet 16. januar 2014 Jeg lurer på det samme.. Tenkte å søke plass fra januar 2015.. Håper bare jeg får plass.. Anonymous poster hash: 22244...937
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #3 Skrevet 16. januar 2014 Du må velge 80% dekningsgrad, forlenge med fem ukers ferie og skaffe dagmamma for resten. Anonymous poster hash: f5960...5f5
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #4 Skrevet 16. januar 2014 Man kan slippe kravet om arbeid så lenge du kan dokumentere at du har søkt barnepass (barnehage OG dagmamma) og fått avslag. Endel barnehager har opptak 2 ganger i året. Hovedopptak i august og suppleringsopptak i januar. Kan godt være at du får plass og får du ikke plass så bør du søke aktivt etter dagmamma. Anonymous poster hash: 1c11f...926
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #5 Skrevet 16. januar 2014 Du må velge 80% dekningsgrad, forlenge med fem ukers ferie og skaffe dagmamma for resten. Anonymous poster hash: f5960...5f5 Må velge 80% ? I min situasjon er det uaktuelt å ha 80% lønn. #2 Anonymous poster hash: 22244...937
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #6 Skrevet 16. januar 2014 Krever de at man søker dagmamma og? Liker ikke tanken på at en ukjent skal passe barnet mitt.. har tenkt til å søke skole fra august 2015 så hadde egentlig håpet på å slippe å gå tilbake til ekstrahjelp stillingen min i mellomtiden, hvis ikke jeg finner ny jobb da Anonymous poster hash: 47360...55c
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #7 Skrevet 16. januar 2014 Krever de at man søker dagmamma og? Liker ikke tanken på at en ukjent skal passe barnet mitt.. har tenkt til å søke skole fra august 2015 så hadde egentlig håpet på å slippe å gå tilbake til ekstrahjelp stillingen min i mellomtiden, hvis ikke jeg finner ny jobb da Anonymous poster hash: 47360...55c Dagmamma også. "Aktivitetskravet kan falle bort midlertidig hvis du eller barnet er sykt, eller hvis du ikke har noen som kan passe barnet (barnehageplass, SFO-plass eller lignende)" "Eller lignende" = dagmamma, naboer, familie, barnets far etc. som kan passe barnet mens du er på jobb eller på skole. Og du må dokumentere søknadene og avslagene dine. I flere tilfeller hjelper NAV til med å finne egnet barnepass når du ikke finner noe selv. Anonymous poster hash: 1c11f...926
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #8 Skrevet 16. januar 2014 Er ikke de som jobber i en barnehage ukjente da? Anonymous poster hash: d3dd9...466
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #9 Skrevet 16. januar 2014 Krever de at man søker dagmamma og? Liker ikke tanken på at en ukjent skal passe barnet mitt.. har tenkt til å søke skole fra august 2015 så hadde egentlig håpet på å slippe å gå tilbake til ekstrahjelp stillingen min i mellomtiden, hvis ikke jeg finner ny jobb da Anonymous poster hash: 47360...55c Dagmamma også. "Aktivitetskravet kan falle bort midlertidig hvis du eller barnet er sykt, eller hvis du ikke har noen som kan passe barnet (barnehageplass, SFO-plass eller lignende)" "Eller lignende" = dagmamma, naboer, familie, barnets far etc. som kan passe barnet mens du er på jobb eller på skole. Og du må dokumentere søknadene og avslagene dine. I flere tilfeller hjelper NAV til med å finne egnet barnepass når du ikke finner noe selv. Anonymous poster hash: 1c11f...926 Var ikke klar over det med dagmamma. Aldri hørt om noen som har fått dagmamma gjennom nav heller, er ikke helt komfortabel med det :/ Anonymous poster hash: 47360...55c
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #10 Skrevet 16. januar 2014 Er ikke de som jobber i en barnehage ukjente da? Anonymous poster hash: d3dd9...466 Jo men blir ikke på samme måte som en dagmamma syns jeg. Har hørt mye rart om dagmammaer rundt omkring. Gjelder såklart ikke alle Anonymous poster hash: 47360...55c
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #11 Skrevet 16. januar 2014 Krever de at man søker dagmamma og? Liker ikke tanken på at en ukjent skal passe barnet mitt.. har tenkt til å søke skole fra august 2015 så hadde egentlig håpet på å slippe å gå tilbake til ekstrahjelp stillingen min i mellomtiden, hvis ikke jeg finner ny jobb da Anonymous poster hash: 47360...55c Dagmamma også. "Aktivitetskravet kan falle bort midlertidig hvis du eller barnet er sykt, eller hvis du ikke har noen som kan passe barnet (barnehageplass, SFO-plass eller lignende)" "Eller lignende" = dagmamma, naboer, familie, barnets far etc. som kan passe barnet mens du er på jobb eller på skole. Og du må dokumentere søknadene og avslagene dine. I flere tilfeller hjelper NAV til med å finne egnet barnepass når du ikke finner noe selv. Anonymous poster hash: 1c11f...926 Var ikke klar over det med dagmamma. Aldri hørt om noen som har fått dagmamma gjennom nav heller, er ikke helt komfortabel med det :/ Anonymous poster hash: 47360...55c Det er engang slik at stønader kommer med noen pikter og dersom du ikke vil ha dagmamma og ikke får barnehageplass så kan du få avslag på overgangsstønad. Det må du nesten bare forholde deg til. Anonymous poster hash: 1c11f...926
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #12 Skrevet 16. januar 2014 Var ikke klar over det med dagmamma. Aldri hørt om noen som har fått dagmamma gjennom nav heller, er ikke helt komfortabel med det :/ Anonymous poster hash: 47360...55c Det er engang slik at stønader kommer med noen pikter og dersom du ikke vil ha dagmamma og ikke får barnehageplass så kan du få avslag på overgangsstønad. Det må du nesten bare forholde deg til. Anonymous poster hash: 1c11f...926 ps. du har 1 år på deg og iløpet av 1 år klarer du sikkert å finne en god dagmamma, bli kjent med henne (eller ham, om det er dagpappa) og la barnet bli kjent Anonymous poster hash: 1c11f...926
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #13 Skrevet 16. januar 2014 Var ikke klar over det med dagmamma. Aldri hørt om noen som har fått dagmamma gjennom nav heller, er ikke helt komfortabel med det :/ Anonymous poster hash: 47360...55c Det er engang slik at stønader kommer med noen pikter og dersom du ikke vil ha dagmamma og ikke får barnehageplass så kan du få avslag på overgangsstønad. Det må du nesten bare forholde deg til. Anonymous poster hash: 1c11f...926 ps. du har 1 år på deg og iløpet av 1 år klarer du sikkert å finne en god dagmamma, bli kjent med henne (eller ham, om det er dagpappa) og la barnet bli kjent Anonymous poster hash: 1c11f...926 Sant det Anonymous poster hash: 47360...55c
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #14 Skrevet 16. januar 2014 Ja de gjør det så lenge de er født før 1 september,så er det ingen problem Anonymous poster hash: 66a56...7a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå