Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #1 Skrevet 16. januar 2014 Og det er første gang det skjer, så trenger ingen skjennepreken. Men pga mange uforutsette ting så blir jeg en uke forsinka med barnehageregningen. Får barnehagen beskjed om at regningen ikke er betalt? Den forfaller i dag, og blir ikke betalt før neste fredag. Kjenner jeg dør litt innvendig.. Anonymous poster hash: 3f8f1...34f
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #2 Skrevet 16. januar 2014 ja,barnehagen får beskjed om at den ikke er betalt.Kan du ikke ringer styrer i morgen da? Anonymous poster hash: 68973...79e
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #3 Skrevet 16. januar 2014 En uke er ingenting, tviler på de bryr seg noe om det. I allefall hvis det er første gangen. Anonymous poster hash: 123f2...148
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #4 Skrevet 16. januar 2014 Håpte egentlig bare det kom ei purring, og at jeg kunne betale den uten at barnehagen fikk høre om det.. Men de får beskjed altså? Anonymous poster hash: 3f8f1...34f
Gjest Skrevet 16. januar 2014 #5 Skrevet 16. januar 2014 Tar vel noen dager føre penger er registrert på motpartens konto, så regner med at det er litt slingringsmonn? Glemte selv hele b.hageregningen for januar pga jula, om kom på dette den 7.januar - men hørte ikke noe. (Puh)
PrinsesseHengepupp Skrevet 16. januar 2014 #6 Skrevet 16. januar 2014 Det sendes ut purring 14 dager etter forfall, de færreste gidder å sjekke om noe er betalt før den tid. Så slapp av.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #7 Skrevet 16. januar 2014 1) Du må gi beskjed om at du blir forsinket med betalingen. Da kan du kanskje få utsettelse. 2) Barnehagen får beskjed rimelig fort ved for sen betaling. Det er for at de skal forberede seg på å gi neste barn på lista plass så fort som mulig. Det er bare en måned med sen/ingen betaling som skal til, hvis du ikke har gitt beskjed da. Anonymous poster hash: 21295...daa
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #8 Skrevet 16. januar 2014 Puh! Puster lettet ut her jeg sitter å skammer meg Anonymous poster hash: 3f8f1...34f
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #9 Skrevet 16. januar 2014 1) Du må gi beskjed om at du blir forsinket med betalingen. Da kan du kanskje få utsettelse. 2) Barnehagen får beskjed rimelig fort ved for sen betaling. Det er for at de skal forberede seg på å gi neste barn på lista plass så fort som mulig. Det er bare en måned med sen/ingen betaling som skal til, hvis du ikke har gitt beskjed da. Anonymous poster hash: 21295...daa Og der ble jeg stresset igjen.. Anonymous poster hash: 3f8f1...34f
☆☆☆ Skrevet 16. januar 2014 #10 Skrevet 16. januar 2014 Ei veke er ingen ting. Det er jo berre ein forglømmelse..
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #11 Skrevet 16. januar 2014 Ingen ting å stresse med, er ofte et par dager for sen med betalingen vi... Skjer ingen verdens ting! Anonymous poster hash: 04355...e06
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #12 Skrevet 16. januar 2014 1) Du må gi beskjed om at du blir forsinket med betalingen. Da kan du kanskje få utsettelse. 2) Barnehagen får beskjed rimelig fort ved for sen betaling. Det er for at de skal forberede seg på å gi neste barn på lista plass så fort som mulig. Det er bare en måned med sen/ingen betaling som skal til, hvis du ikke har gitt beskjed da. Anonymous poster hash: 21295...daa Host...bulls...host. Anonymous poster hash: f76d6...1bd
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #13 Skrevet 16. januar 2014 Ei veke er ingen ting. Det er jo berre ein forglømmelse.. Det er ingenting som heter forglemmelse når det gjelder barnehageregningen. De har nulltoleranse for forsinkelser. Anonymous poster hash: 21295...daa
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #14 Skrevet 16. januar 2014 Dette stemmer ikke, du får inkassovarsel så får du oppsigelsesvarsel. Dette kan ta opptil 2mnd! Slapp av du:) Anonymous poster hash: 0a86b...30e
☆☆☆ Skrevet 16. januar 2014 #15 Skrevet 16. januar 2014 Ei veke er ingen ting. Det er jo berre ein forglømmelse..Det er ingenting som heter forglemmelse når det gjelder barnehageregningen. De har nulltoleranse for forsinkelser. Anonymous poster hash: 21295...daa Tøys!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #16 Skrevet 16. januar 2014 Kommer vel an på om det er kommunal eller privat barnehage. Er nok strengere privat og da mister man også plassen fortere. Ved kommunal får ikke barnehagen beskjed før man mister plassen. Og dette varierer også fra de forskjellige kommunene. Noen har en mnd mens andre har to mnd før man mister plassen. Så ta det med ro. En uke har ingenting å si. Det sendes jo heller ikke purring før det har gått to uker over. Anonymous poster hash: 494e7...658
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #17 Skrevet 16. januar 2014 Ei veke er ingen ting. Det er jo berre ein forglømmelse.. Det er ingenting som heter forglemmelse når det gjelder barnehageregningen. De har nulltoleranse for forsinkelser. Anonymous poster hash: 21295...daa Tull og tøys. Anonymous poster hash: 494e7...658
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 16. januar 2014 #18 Skrevet 16. januar 2014 Vi trengte hjelp av NAV i 4 mnd med betaling av bhg, de godkjente det, og vi slo oss til ro med det.. Etter 3 mnd kontakter bhg oss, og lurer på hvor pengene er blitt av, de har ikke mottatt betaling for 3 mnd! FLAUT.. Kaster meg på tlf til nav og spør hva som skjer, joda, de skulle betale med det samme.. 4 dager går, null betaling.. En konflikt med nav oppstår.. Etter ytterligere 3 uker, så ordnet vi pengene på privat hold, og betalte for de 3 mnd + den siste mnd med det samme. Med andre ord, der vi hadde ungene, gikk det nesten 4 mnd før regninger ble betalt, fordi NAV rotet det til for oss, men vi fikk da beholde plassene til ungene likevel. Der ei venninne hadde ungen sin: hun klarte ikke betale en regning, ringte inn og ba om 2 ukers utsettelse, fikk da streng beskjed om at de måtte være inne om 16 dager, etter det ble plassen oppsagt og gitt til neste på ventelista. Med andre ord, det varierer stort i bhg rundt om.. Det beste er å ringe bhg og ta det opp med de direkte, høre hvordan det ligger hos de.
DaenerysStorm Skrevet 16. januar 2014 #19 Skrevet 16. januar 2014 1) Du må gi beskjed om at du blir forsinket med betalingen. Da kan du kanskje få utsettelse. 2) Barnehagen får beskjed rimelig fort ved for sen betaling. Det er for at de skal forberede seg på å gi neste barn på lista plass så fort som mulig. Det er bare en måned med sen/ingen betaling som skal til, hvis du ikke har gitt beskjed da. Anonymous poster hash: 21295...daa Hva slags nazi-barnehage er det du snakker om a? Man gir ikke bort en plass fordi noen ikke betaler EN måned
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #20 Skrevet 16. januar 2014 Det blir sendt ut purring først. I barnehagen jeg jobber mistet nettopp tre barn plassen sin nå etter jul, men det var pga. manglende betaling siden sommer.Så slapp av en uke går bra og jeg tviler sterkt på at bhg. får vite noe som hels! Anonymous poster hash: 90c1f...479
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #21 Skrevet 16. januar 2014 Det varierer fra bhg til bhg, og kommune til kommune. Vi har barn i en kommunal bhg. Betaler man ikke får man purring. Betaler man ikke den får man oppsigelse av plassen. Anonymous poster hash: 33743...7b1
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #22 Skrevet 16. januar 2014 Det beste er å være ærlig, si det som det er at du ikke har mulighet til å betale før om en uke. Da får du sikkert en utsettelse, og du slipper å bekymre deg Anonymous poster hash: cf7f7...cdf
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #23 Skrevet 16. januar 2014 Det er lov å sende en purring dagen etter forfall, men de fleste praktiserer ikke dette. En purring kan inneholde oppsigelse, men SKAL ha frist på 14 dager. Så uansett er du innenfor. Du kan bli krevet forsinkelsesrenter for for sen betaling på neste faktura. Anonymous poster hash: e8d32...746
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #24 Skrevet 16. januar 2014 Vil tro at om du sier ifra til styrer så går det bra. Men skal ikke mye til før du får varsel om å miste barnehage plass. I barnehagen jeg jobber, får du varsel om å miste plassen om du ikke har betalt til neste mnd regning og om de ikke blir betalt løpet av noen dager da så mister dem plassen. Anonymous poster hash: f7223...6fa
Honningmelon Skrevet 16. januar 2014 #25 Skrevet 16. januar 2014 Er tydeligvis store forskjeller på dette. Jeg har glemt regningen noen ganger pga at vi ikke får noe giro, men selv er ansvarlig for å betale innen fristen. Har gått opp til to uker før jeg kom på det og har aldri hørt noe fra bhg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå