Gå til innhold

Trenger solskinnshistorier! Mulig SA på gang...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 9+4, og har i dag blødd når jeg har vært på do. Først bare litt rosa på papiret, men nå, noen timer etterpå, friskt blod på papiret sammen med en bitteliten klump med slim. Foreløpig er det ikke så mye at jeg har sett noen spor i trusa.

Jeg har hatt murringer og litt press både nederst i magen og litt i ryggen i hele dag.

I mitt forrige svangerskap spottet jeg mye, både rosa, brunt og rødt, fra uke 6-18, men jeg kan ikke huske å ha hatt en blødning som denne.

Jeg er fullstendig klar over at en eventuell abort er helt uunngåelig, men jeg har bare så lyst til å høre noen positive historier frem til jeg kan ringe legen min i morgen tidlig, og kanskje komme meg på en tidlig ul. Så slipper jeg kanskje å ligge våken hele natta ihvertfall.

Og ikke noen skrekkhistorier, vær så snill..

Anonymous poster hash: beab6...401

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blødde masse en dag da jeg var 9 uker. Trodde alt var over. Nå er han tre år:)

Anonymous poster hash: e2e10...38c

Skrevet

Jeg blødde masse en dag da jeg var 9 uker. Trodde alt var over. Nå er han tre år:)

Anonymous poster hash: e2e10...38c

Skrevet

Tusen takk for svar! Fler?

Har forresten vært på en ul 8+1 og sett et bankende hjerte, men han sa at det var en myte at dét var noen som helst garanti for at alt skulle gå bra..

😳

Skrevet

Jeg blødde masse mellom uke 8 og 10. Gikk helt fint:)

Skrevet

Hadde blødning i uke 9. Leste at det er veldig vanlig, for er da livmoren utvider seg såpass mye at det er vanlig med blødning pga sprukne blodkar osv. Håper det går bra! :)

Anonymous poster hash: 90b8e...4d3
Skrevet

Venninnen min fikk beskjed om at hun hadde mistet på UL. Barnet hennes er nå fem år :)

Anonymous poster hash: a5528...136

Skrevet

Tusen takk for svar.

Var på toalettet igjen nå, og det er ganske mye slim iblandet blodet. Vet ikke om det er er godt eller dårlig tegn..

(Beklager så MYE ekle detaljer...)

Skrevet

Det er jo ikke noen garanti når man ser bankende hjerte, men sjansen for at det går galt er utrolig mye mindre da :)

Jeg har mistet mange ganger, men også hatt blødninger uten å miste. Synes ikke det er noen regel på hvordan det arter seg verken for SA, MA eller friskt svangerskap.

Kan du ta en ultralyd privat i morgen? Da kan de kanskje se hvor blødningen kommer fra.

Jeg hadde en vanishing twin i forrige svangerskap. Altså en tvilling som ikke klarer seg. Man kan blø ganske mye da. Dette er ikke så uvanlig, man ser det visst mye oftere enn man trodde nå som man tar ultralyd så tidlig.

Lykke til, håper det går bra med spiren!

Anonymous poster hash: 095a7...7f8

Skrevet

Det har gått bra og det har gått dårlig.

Ønsker deg masse lykke til.

Og om det går dårlig. Løft hodet og se fremover.

Anonymous poster hash: c42cf...3aa

Skrevet

Det er jo ikke noen garanti når man ser bankende hjerte, men sjansen for at det går galt er utrolig mye mindre da :)

Jeg har mistet mange ganger, men også hatt blødninger uten å miste. Synes ikke det er noen regel på hvordan det arter seg verken for SA, MA eller friskt svangerskap.

Kan du ta en ultralyd privat i morgen? Da kan de kanskje se hvor blødningen kommer fra.

Jeg hadde en vanishing twin i forrige svangerskap. Altså en tvilling som ikke klarer seg. Man kan blø ganske mye da. Dette er ikke så uvanlig, man ser det visst mye oftere enn man trodde nå som man tar ultralyd så tidlig.

Lykke til, håper det går bra med spiren!

Anonymous poster hash: 095a7...7f8

Takk for svar. :) Jeg bor ikke så veldig sentralt til, men skal ihvertfall høre med fastlegen hva han tenker.

All min sympati til deg som har mistet mange ganger, det høres veldig vondt ut. :(

Skrevet

Det har gått bra og det har gått dårlig.

Ønsker deg masse lykke til.

Og om det går dårlig. Løft hodet og se fremover.

Anonymous poster hash: c42cf...3aa

Ja, det er jo ikke noe annet å gjøre enn det, men jeg håper i det lengste at det er en av de ufarlige blødningene..

Takk for svar.

Skrevet

Dytter litt for å få noen flere gode historier, jeg. :)

Skrevet

Ofte er det slik at blør man friskt blod, er sjansene gode for at det går bra, er det brunt, er sjansene litt dårligere. Dette bli ofte sagt, + det har vært mine erfaringer, men selvfølgelig er ikke dette noe fasit.

Krysser fingrene for deg, masse lykke til!

Skrevet

Jeg våknet med masse blod i senga da jeg var ca 9 uker på vei. Jeg var sikker på det var over, men googlet og fant ut at det var ca 50% sjanse for at det gikk bra generelt, og sannsynligvis mer siden jeg ikke hadde smerter. Så jeg klamret meg til håpet og var livredd for å få smerter, egentlig overraskende at jeg ikke fikk det pga anspentheten. :P

Men det gikk bra. Gutten min er 1 år nå. :)

Anonymous poster hash: 8f6f0...ee2
Skrevet

Opplevde det med min nr 2. Jeg fikk sterke mensliknende smerter/sammentrekninger i nedre del av magen og fikk både noe rødt blod akutt og de to neste dagene noe brunt blod + slim på toalettpapiret ved dobesøk. Dette i ca uke 6+0, få dager etter positiv test. Kansellerte alle avtaler, dro på jobb som heldigvis var relativt stillesittende disse dagene, og lå ellers kun på sofaen og var livredd for å miste. Nå har jeg en blid og herlig babyjente på 9 måneder - mistet altså ikke, på tross av både blødning og smerter :-)

Anonymous poster hash: 3bccb...2b8

Skrevet

Takk for veldig gode historier. Har ringt legekontoret nå, og venter på telefon tilbake fra fastlegen. Blør i dag også, men litt tynnere og lysere blod.

Skrevet

Jeg har kun mistet én gang. Men har to friske barn :-D og i begge svangerskapene blødde jeg. Med nummer en hadde jeg en blødning i uke 10.

Mens med nummer to hadde jeg blødning i uke 8, 11 og 15. Det var skummelt. Men sitter her med to fine jenter på 2 og 4 år :-D

Lykke til, ønsker deg alt godt :-) <3

Anonymous poster hash: 9c3a5...fa3

Skrevet

Jeg blødde mye og ofte hele svangerskapet. Første blødning var i uke 9. Blodet randt nedover beina mine. Vi ringte rett til nærmeste sykehus og fikk beskjed om at en gynekolog kunne møte oss om 2 timer. Når vi kom til sykehuset ble vi møtt i døra, fulgt rett inn til ultralyd og han viste oss en baby på skjermen med en gang. Han tok seg god tid og viste oss hjerteslag og bevegelse og vi fikk høre gjennomstrømning. Etter det begynte han å lete etter årsaken til blødningen. Han fant at morkaken blødde. Jeg hadde høyrisiko svangerskap og morkaken revnet helt under fødsel, (katastrofesnitt) men nå er han snart 8 mnd gammel og helt frisk og fin :-)

Skrevet

Jeg har kun mistet én gang. Men har to friske barn :-D og i begge svangerskapene blødde jeg. Med nummer en hadde jeg en blødning i uke 10.

Mens med nummer to hadde jeg blødning i uke 8, 11 og 15. Det var skummelt. Men sitter her med to fine jenter på 2 og 4 år :-D

Lykke til, ønsker deg alt godt :-) <3

Anonymous poster hash: 9c3a5...fa3

Tusen takk, det varmer. :) <3

Skrevet

Jeg blødde mye og ofte hele svangerskapet. Første blødning var i uke 9. Blodet randt nedover beina mine. Vi ringte rett til nærmeste sykehus og fikk beskjed om at en gynekolog kunne møte oss om 2 timer. Når vi kom til sykehuset ble vi møtt i døra, fulgt rett inn til ultralyd og han viste oss en baby på skjermen med en gang. Han tok seg god tid og viste oss hjerteslag og bevegelse og vi fikk høre gjennomstrømning. Etter det begynte han å lete etter årsaken til blødningen. Han fant at morkaken blødde. Jeg hadde høyrisiko svangerskap og morkaken revnet helt under fødsel, (katastrofesnitt) men nå er han snart 8 mnd gammel og helt frisk og fin :-)

Oi, det hørtes dramatisk ut.. 😳

Godt å høre at det gikk bra, og ikke minst at du ble så godt ivaretatt. :)

Skrevet

Oi, det hørtes dramatisk ut.. 😳

Godt å høre at det gikk bra, og ikke minst at du ble så godt ivaretatt. :)

jeg ble veldig godt ivaretatt, både av leger, jordmødre og akutt personell. Hele svangerskapet gjennom og selv om jeg ikke husker så mye av fødselen, tok de utrolig godt vare på oss alle tre etterpå.

helsepersonell er utrolige mennesker. De vil andre vel, de gjør alt de kan for å hjelpe og de har kompetanse og erfaring. Jeg var ikke den første som kom gaulende til akuttmottaket, så de visste alle hva jeg trengte. Ingen sa ett ord, alt fokuset var på å vise meg ett bilde på skjermen av babyen i magen min.

Skrevet

Blir nesten rørt, jeg...

Skrevet

Da har jeg fått time til ul på sykehuset i morgen. Kjenner at jeg gruer meg skikkelig, har ikke noen god følelse.. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...