Gå til innhold

Hjeelp! Nå er jeg redd! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når rektor ringer nå på ettermiddagen og ber om et møte i morgen hva vil hun egentlig da???? Jeg har dårlig erfaring med møte med styrere, og kjenner jeg blir helt uvel og kvalm. Da jeg spurte hva det gjelder og om det har skjedd noe sa hun bare at hun ville snakke litt med meg om skolegangen til barnet mitt og om at situasjonen er slik den er. Barnet mitt sliter endel på skolen med adferd og sosiale problemer og det er allerede et tett apparat av forskjellige instanser som følger han opp, men jeg sitter å er livredd for et nytt ryggspark. Det føles så urettferdig at det skal være så forbanna mye styr rundt oss hele tiden. :(

Anonymous poster hash: 7a8b6...ff7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det nok det hun vil snakke mer om. Hvordan dere skal gjøre det slik at det ikke går ut over andres unger kanskje?

Anonymous poster hash: 95e8a...cf0
Skrevet (endret)

Møt opp med hevet hode, vær imøtekommende og så går det bra skal du se :) En må være sterk for å være svak og takle det som er "styr" rundt en :)

Klem

Endret av Gjest
Skrevet

Møt opp med hevet hode, vær imøtekommende og skal det går bra :) En må være sterk for å være svak og takle det som er "styr" rundt en :)

Klem

Takk, jeg skal prøve. :)

Skrevet

Trenger ikke være verre enn at de ønsker å endre litt av opplegget rundt barnet ditt, og det kan de ikke gjøre uten at du er informert og innforstått. Kan gjelde omfordeling av ressurser som påvirker skolehverdagen til barnet ditt. Ikke ta sorgene på forskudd.

Anonymous poster hash: 2e8c0...75f
Skrevet

Hvordan gikk det i dag, HI?

Anonymous poster hash: c64a9...cdf

Skrevet

.

Anonymous poster hash: c0393...d55

Skrevet

Kan jo også være hvordan gjøre det til det beste for barnet ditt også...?

Sliter han kan det hende han merker noe fra de andre elevene også.

Lykke til! Ikke greit å være mamma til en som sliter, blir fortvilet innimellom. Men mye handler om tilrettelegging og finne ut av hva som passer han...

Skrevet

Hmmmm, møtet ble faktisk avlyst det. Læreren ringte meg en halv time før møtet og sa hun hadde pratet med rektor og hørt at vi skulle ha et møte, men det måtte avlyses??? Synes det er så merkelig hele greia. Snakket med far til barnet på telefonen nå nettopp, og han også syntes det var skikkelig rart. 

Jeg får ny innkallelse senere, og vil oppdatere her så snart jeg vet noe mer. 

Skrevet

Ring til rektor å si det som sant er. Du blir redd og bekymra og vil vite hva det er.

Skrevet

Ring til rektor å si det som sant er. Du blir redd og bekymra og vil vite hva det er.

Jeg tør ikke :(

Skrevet

tenker de kanskje avlyser for at de vil ha med de andre instansene /innvolverte på møtet jeg... sikkert ikke noe farlig. men skjønner jo at dere lurer fælt.. det var en litt rar tilnærming til foreldresamarbeid synes jeg...

Skrevet

få mannen din til å ringe :)

Skrevet

Kanskje de melder bekymring til bv istedet. Er ikke alle bekymringer som skal tas opp med foreldrene først.

Anonymous poster hash: 3a003...5db

Skrevet

tenker de kanskje avlyser for at de vil ha med de andre instansene /innvolverte på møtet jeg... sikkert ikke noe farlig. men skjønner jo at dere lurer fælt.. det var en litt rar tilnærming til foreldresamarbeid synes jeg...

Ja, det kan hende de vil det. Men jeg synes det var litt uryddig og uprofft av de dette. Uff, ikke noe gøy å gruble så mye på hva rektor vil.

Skrevet

Kanskje de melder bekymring til bv istedet. Er ikke alle bekymringer som skal tas opp med foreldrene først.

Ja, det skulle blitt et realt sirkus du. Jeg har unnlatt advokat tidligere i årenes løp, men om de hadde gjort det da hadde jeg kjørt advokat å anmeldelse med en gang. :)

Skrevet

Det var det første jeg tenkte også. Skjedde oss nesten det samme. Desverre.
Skrevet

Be mannen din ringe da. Eller spør lærer. Hvorfor gidder du å gå rundt å gruble på dette når du bare kan spørre. Si du er bekymret for barnet ditt.
Skrevet

Be mannen din ringe da. Eller spør lærer. Hvorfor gidder du å gå rundt å gruble på dette når du bare kan spørre. Si du er bekymret for barnet ditt.

I og med at jeg spurte om det da jeg fikk innkallelsen, så er jeg redd for hva de skulle tro om vi gnåler og maser noe mer om det. Derfor tør jeg ikke, så redd for å gjøre feil og bli misoppfattet. 

Skrevet

Kanskje de melder bekymring til bv istedet. Er ikke alle bekymringer som skal tas opp med foreldrene først.Anonymous poster hash: 3a003...5db

Ja, det skulle blitt et realt sirkus du. Jeg har unnlatt advokat tidligere i årenes løp, men om de hadde gjort det da hadde jeg kjørt advokat å anmeldelse med en gang. :)

Det er faktisk strenge retningslinjer for at ved enkelte bekymringer som seksuelle overgrep, vold eller andre mistanker om at barnet blir straffet i hjemme , så skal foreldrene IKKE kontaktes før barnet er snakket med av bv eller politi og i sikkerhet før foreldre kontaktes. Kommersielle langt med å kontakte advokat da.

Skrevet

Kanskje de melder bekymring til bv istedet. Er ikke alle bekymringer som skal tas opp med foreldrene først.Anonymous poster hash: 3a003...5db

Det er faktisk strenge retningslinjer for at ved enkelte bekymringer som seksuelle overgrep, vold eller andre mistanker om at barnet blir straffet i hjemme , så skal foreldrene IKKE kontaktes før barnet er snakket med av bv eller politi og i sikkerhet før foreldre kontaktes. Kommersielle langt med å kontakte advokat da.

Det vet jeg, men det skal ikke være noen grunn til at de skal mistenke noe slikt. Så en anmeldelse for falske anklager ville vært på sin plass. 

Skrevet

Det er faktisk strenge retningslinjer for at ved enkelte bekymringer som seksuelle overgrep, vold eller andre mistanker om at barnet blir straffet i hjemme , så skal foreldrene IKKE kontaktes før barnet er snakket med av bv eller politi og i sikkerhet før foreldre kontaktes. Kommersielle langt med å kontakte advokat da.Anonymous poster hash: 3a003...5db

Det vet jeg, men det skal ikke være noen grunn til at de skal mistenke noe slikt. Så en anmeldelse for falske anklager ville vært på sin plass.

Kommer jo helt an på hva barnet ditt har fortalt det og barnets opplevelse av egen situasjon.

Skrevet

Det er faktisk strenge retningslinjer for at ved enkelte bekymringer som seksuelle overgrep, vold eller andre mistanker om at barnet blir straffet i hjemme , så skal foreldrene IKKE kontaktes før barnet er snakket med av bv eller politi og i sikkerhet før foreldre kontaktes. Kommersielle langt med å kontakte advokat da.Anonymous poster hash: 3a003...5db

Kommer jo helt an på hva barnet ditt har fortalt det og barnets opplevelse av egen situasjon.

Jeg spør han jo i blant om hvordan han synes at han har det både hjemme og på skolen. Og om han føler han blir godt nok tatt vare på og f.eks får nok trøst når han trenger det osv. Jeg vil jo at han skal ha det best mulig. Han sier han har det bra til meg iallefall.

Skrevet

Ikke noe god følelse det der.

Selv om det er skummelt, ville jeg tenkt på å ta en telefon til rektor for å høre hva det gjelder, om det har skjedd noe... Si at du er nysgjerrig eller bekymret grunnet fremgangsmåten. For det er rart å først innkalle til møte, for så å avlyse. Uproft...

Anonymous poster hash: c0393...d55

Skrevet

Tipper at rektor har en hørt en side av historien og så har læreren korrigert denne. Derfor ble møtet avlyst.

Anonymous poster hash: f46f6...86f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...