Gå til innhold

AAARRRG!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer ble enige om at etter nyttår skal vi ha NY livstil. Jeg skal slankeopereres om to uker, har ventet på dette i snart to år. Og etter operasjonen er det ekstra viktig med sunt kosthold og et aktivt liv.

Samboeren min er 178cm høy og veier 123kg. Altså veldig overvektig. Han har det meste på magen, så dette er veldig farlig. Vi meldte oss begge inn på det lokale treningstudioet rett før jul. Jeg har vært der en del, men han har ikke vært en ENESTE gang enda! Og dette betaler vi for. Jeg er så utrolig sinna på han for dette! Ikke nok med at vi ikke har økonomi til å betale for noe vi ikke bruker, men fordi jeg er så lei av latskapen hans! 

Vi har et dårlig sexliv (altså, han er så sliiiten, orker ikke osv) Og sier at dette kommer til å bedre seg etter han begynner å trene. JA SÅ BEGYNN DA FOR POKKER!

Idag sa han at han SKULLE på trening. Supert sier jeg da. Også ringer jeg han nå, og da sier han at han skal på kino med en kompis ikveld, så det blir ikke trening. Vettu, jeg ble så irritert at jeg kjeftet på han. Arrg!!!! 

Anonymous poster hash: d74da...473
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Turn off med en sånn gubbe as.

Anonymous poster hash: 0c292...dd6
Skrevet

Men ble dere egentlig enige, eller følte han at han måtte si ja fordi du gjerne vil. Han virker rett og slett ikke motivert, og det blir neppe bedre av at du maser altså!

Anonymous poster hash: 3422b...68a
Skrevet

Du kan jo fortelle ham at fettvev lagrer østrogen, noe han som mann ikke skal ha for mye av siden det står i motsetning til testosteronen som gjør ham til mann.

Som så overvektig så har han MASSE østrogen i kroppen. Går han ned i vekt forsvinner det.

En mann med for mye østrogen vil miste sexlysten. Forsvinner østrogenet så finner han nok tilbake til sexlysten også.

Men helt ærlig - hvis du har gjort det du må ha gjort foran en slik operasjon og du skal fortsette med en sunn livsstil etterpå.... er du sikker på at forholdet ditt er liv laga med en mann som aboslutt ikke gidder å ta tak i sin egen situasjon?

Man kan godt si at man skal elske andre uavhengig av vekt, men du risikerer å bli påvirket av hans dårlige valg ift helse i fremtiden, og det har du ikke råd til.

Om han ikke ønsker å gjøre noe med sin overvekt så er det hans valg, det må du respektere. Men da må han også respektere de valgene du gjør - til og med om det innebærer at han blir singel.

Hvis han ikke har motivasjon til å gå i gang med livsstilsendring selv så kommer du til å slite deg ut på å mase på ham - og det er det ikke verdt så lenge han ikke selv velger å gjøre noe med sin farlige overvekt.

Lykke til med operasjonen og livsendringen din :)

Anonymous poster hash: f2c5a...944

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...