Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #1 Skrevet 16. januar 2014 Har 3 venninner og 1 svigerinne som har hatt celleforandringer og måtte fjerne en bit av livmortappen det siste året. Blir litt skremt jeg. Er det så vanlig? Skal på GU på fredag og håper alt står bra til. 3 år siden sist. Anonymous poster hash: f26d0...e6b
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #2 Skrevet 16. januar 2014 Har en vennine og en kollega som har fått dette pga HPV viruset som følge av ubeskytta sex. Dagens unge vaksineres mot dette heldigvis. Skummelt at det er så utbredt! Også har jeg en venninne med ondarta livmorskreft Anonymous poster hash: 63c10...7a3
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #3 Skrevet 16. januar 2014 Er det vanlig å teste om man har dette viruset i seg? Kunne tenkt meg det... Anonymous poster hash: bd82f...8f9
Naturell Skrevet 16. januar 2014 #4 Skrevet 16. januar 2014 Jeg har hatt celleendringer og fjernet litt av livmorhalsen for noen år siden. Er veldig mange sånne inngrep hvert år så det er nok ganske vanlig. Ble veldig skremt når jeg fikk vite at jeg måtte fjerne litt av livmorhalsen, men heldigvis var det veldig udramatisk og slettes ikke vondt. Håper alt er bra med deg :-)
Mamma`n til turbo Skrevet 16. januar 2014 #6 Skrevet 16. januar 2014 Jeg fikk beskjed om at jeg hadde askus celleforandringer i november, som er helt ubetydelige og sannsynligvis resultat av en liten infeksjon. Det finnes mange former for celleforandringer og de fleste er ikle dramatiske og noen ganger fjerner man dem for å være på den sikre siden.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #7 Skrevet 16. januar 2014 Hatt celleforandring. 6 mnd senere var det fint Trenger ikke utvikle seg, men viktig å følge opp med prøver Anonymous poster hash: 55f34...66d
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #8 Skrevet 16. januar 2014 Jeg har hatt det tidligere, og mått fjerne en liten del av livmorhalsen. Og nå ser det ut som det er kommet tilbake igjen, tok celleprøver rett før jul, og fikk brev i går om at det var funnet celleforandringer Det var heldigvis ikke spor etter kreftceller, så da har jeg fått ny time om 4 mnd igjen for å følge opp utviklingen på de... Anonymous poster hash: ce350...283
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #10 Skrevet 16. januar 2014 Jeg har blitt konisert pga store celleforandringer (forstadiet til livmorhalskreft). Vil bare påpeke at nå er det sånn at nesten alle som er seksuelt aktive har dette HPV viruset, det har ingenting å gjøre med at man "har seg rundt". Jeg har vært gift i 10 år og har bare hatt sex med noen få andre enn mannen min, og har dette viruset. Aner ikke hvor lenge jeg har hatt det, men ble operert i fjor. Anonymous poster hash: d04b7...9d3
moa_tobias Skrevet 16. januar 2014 #11 Skrevet 16. januar 2014 Jeg har hatt det og var på forstadie 3, måtte koniseres.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #12 Skrevet 16. januar 2014 Kan man merke selv at man har celleforandringer? Da mener jeg om man kan kjenne noe på livmorhalstappen som indikerer det? Anonymous poster hash: 16b9e...625
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #13 Skrevet 16. januar 2014 Er det vanlig å teste om man har dette viruset i seg? Kunne tenkt meg det... Anonymous poster hash: bd82f...8f9 Det gjøres ved en enkel test, og dette viruset er supervanlig å ha, omtrentlig halve norges befolkning har dette. Men det betyr ikke at man får livmorhalskreft, kun få utvikler celleforandringer med dette. Jeg ble operert i juni for alvorlige celleforandringer - og konisert, og er nå helt frisk Anonymous poster hash: 5b1c6...623
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #14 Skrevet 16. januar 2014 Kan man merke selv at man har celleforandringer? Da mener jeg om man kan kjenne noe på livmorhalstappen som indikerer det? Anonymous poster hash: 16b9e...625 Nei. Anonymous poster hash: 5b1c6...623
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #15 Skrevet 16. januar 2014 Jeg har hatt og er operert. Hadde store forandringer som ble oppdaget under svangerskap. Dette er flere år siden nå, og alle prøvene etter det har vært fine. Anonymous poster hash: fb816...f19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå