Gå til innhold

Noen andre som faster i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sulten, men sulten er min venn. Hoho! Hva har dere spist? Holder dere dere til kun to måltider? Tror jeg legger meg tidlig i kveld. :)

Anonymous poster hash: d9ca8...fdc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor faster du?

Og nei, ikke faen jeg skal la være å spise...jeg har barn å ta vare på og må være oppegående. 

Anonymous poster hash: 80775...ca2
Skrevet

Fordi jeg vil ned i vekt. Les om 5:2 dietten. Og jeg er helt oppegående og passer godt på barna mine likevel. :)

Skrevet

Jeg faster i dag :)

Anonymous poster hash: d814c...400
Skrevet

Jeg føler meg sulten på fastedagene, men er alikevel ikke slapp eller dårlig. Kan til og med føle meg litt pigg 😃

Anonymous poster hash: bb55b...614

Skrevet

Jeg er heller ikke slapp. Har gjort masse husarbeid mens de to mintste sov. Det gjør jeg vanligvis aldri! :)

Hi

Skrevet

Har dere gått ned noe da? ;)

Hi

Skrevet

Kan du forklare litt? Jeg skjønner ikke greia, siden du snakker om hva andre spiser. Skal dere ikke faste da? Synes dette virker spennende, men forstår ikke helt :)

Anonymous poster hash: df119...d90
Skrevet

5:2, nok en "trenddiett", laget av mennesker som vil tjene noen kroner på fete menneskers fortvilethet, og dere dumme kjerringer kaster dere ukritisk på karusellen. Gå sulten to dager i uken, hva hendte med å spise litt mindre og bevege seg litt mer?

Anonymous poster hash: c64e0...88a
Skrevet

5:2, nok en "trenddiett", laget av mennesker som vil tjene noen kroner på fete menneskers fortvilethet, og dere dumme kjerringer kaster dere ukritisk på karusellen. Gå sulten to dager i uken, hva hendte med å spise litt mindre og bevege seg litt mer?

Og kan du forklare hvilken måte de tjener penger?  Har du egentlig lest noe om dette i det hele tatt?! 

Anonymous poster hash: df119...d90

Skrevet

Og kan du forklare hvilken måte de tjener penger?  Har du egentlig lest noe om dette i det hele tatt?! 

Ja, jeg har lest. Og selvsagt tjener mennesker som er "eksperter" penger på å selge bøker, råd, ditt og datt om 5:2.

Jeg skjønner meg virkelig ikke på folk som kaster seg over alt som er nytt av slanketips. Mindre og sunn mat og trening/aktivitet, så enkelt er det. Jeg vil gjerne gå foran som et godt eksempel for mine barn, noe jeg ikke hadde gjort ved å sulte to dager i uken. 

Skrevet

Jeg har fastet siden fredag, men må spise igjen i morgen. Fasting er et helvete - enda det er relativt frivillig. 

Jeg skjønner ikke at noen anbefaler 5:2 til friske mennesker? Kroppen min er vant til å faste over lengre perioder, men hva er vitsen med å faste disse to dagene (betyr det null mat, eller to måltider? Om man spiser to måltider faster man jo ikke!)? Vil tro det er bedre å spise jevnt over syv dager, fremfor å "fråtse" i fem dager, før dere piner dere gjennom to dager i uken? Ser ikke logikken...

Anonymous poster hash: 1b2ac...291
Skrevet

Har ikke kjøpt en eneste bok, jeg. Spiser sunt gjør jeg også. Tror du urmennesket spiste samme mengde hver dag?

Hi

Skrevet

Jeg faster i dag. Spist en banan og en nutrilettshake

Anonymous poster hash: aa214...4aa

Skrevet

Huff... Det er denne typen slankemetode som gjør at man raskt går ned i vekt, pga man ''sulter seg'' tynnere. Når man har nådd sitt mål og begynner å spise normalt igjen (tilogmed normal, sunn kost) så er kroppen i en sult-modus, hvor den lagrer fett istendenfor. Det er kroppen som beskytter seg... Mange ender opp med å bli større enn det de var i utgangspunktet...

+ det at når man går såpass sulten så svekkes musklene/forbrennes musklene. Med mindre muskler får man dårligere forbrenning...

Dere går sikkert ned i vekt, og vil føle stor fremgang og god selvfølelse. Bare pass på... :/

Men man bestemmer over sin egen kropp.

Anonymous poster hash: ccbcd...983
Skrevet

Tror du urmennesket spiste samme mengde hver dag?

Det gjorde de sikkert ikke, men det er ikke alle som henger igjen på neandertalerstadiet, vet du.

Skrevet

Hadde aldri lyktes på en sånn diett. Merker jeg blir sulten bare av tanken :P

Skrevet

Hadde aldri lyktes på en sånn diett. Merker jeg blir sulten bare av tanken :P

Det er ingen som lykkes med slike dietter. Før eller siden blir man lei av å sulte to dager i uken.

Skrevet

Og når man blir lei, så har man kanskje gått ned noen kilo og det er jo bra! :)

Skrevet

Generelt ville jeg trodd det var best med en dag i uka, pga jeg tror at kroppen skal ha sju dager til å restituere seg for hver fastedag.

Altså, dersom man faster to dager, skal man ideelt sett vente 14 dager til neste 2-dagersfaste.

Ut fra denne logikken passer det bra med en fastedag pr uke.

5*2 blir liksom på av, på av karusellen hele tida. Kan vel ikke være bra i lengden?

På samme måten, jo lengre tid du faster, jo flere uker bør du vente til neste faste. Logisk at etter en måneds faste trenger kroppen tid til å restituere seg.

På den annen side, kunne det hende at fattige folk ble utsatt for faste både titt og ofte, før i tida.

Anonymous poster hash: 48ce7...87c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...