Gudrun, Jason & Lillebror Skrevet 16. januar 2014 #1 Skrevet 16. januar 2014 OK. Lenge siden jeg har følt meg så blond. MEN vi planlegger oppussing. Kjøpte oss hus for 1 år siden, helt ok innvendig, men jeg vil ha litt mer særpreg. Hele stua er hvit (sånn panelplater eller hva det heter), og jeg synes det blir litt traust. En eller to vegger med tapet hadde livet opp stua litt. Ønsker meg noe skikkelig retro, men prøver å være fornuftig og leter derfor etter noe "tidløst" Hvor stor del av stua er det vanlig å tapetsere? 1 vegg? 2 vegger? Alt? Er det noen uskrevne regler jeg ikke har fått med meg? Hilsen fersking på huseierfronten
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #2 Skrevet 16. januar 2014 OK. Lenge siden jeg har følt meg så blond. MEN vi planlegger oppussing. Kjøpte oss hus for 1 år siden, helt ok innvendig, men jeg vil ha litt mer særpreg. Hele stua er hvit (sånn panelplater eller hva det heter), og jeg synes det blir litt traust. En eller to vegger med tapet hadde livet opp stua litt. Ønsker meg noe skikkelig retro, men prøver å være fornuftig og leter derfor etter noe "tidløst" Hvor stor del av stua er det vanlig å tapetsere? 1 vegg? 2 vegger? Alt? Er det noen uskrevne regler jeg ikke har fått med meg? Hilsen fersking på huseierfronten Du kan tapetsere så mye du egentlig vil:) Jeg holder på med det nå, skal ha tapet i hele stua. Før så har jeg bare malt, men ble lei av det, det blir så upersonlig. Sist hadde jeg en vegg med betongmaling fra Pure&Original og alle skrøt av det, men jeg ble lei av det å, hehe... Mitt tips er slå deg løs og skap din egen stil Anonymous poster hash: 56780...b2a
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #3 Skrevet 16. januar 2014 Jeg tenker at en nøytral tapet kan brukes i hele stuen. Jo mer "stæsj" og farger, des færre vegger bør du tapetsere. Pass på så det ikke ser for rotete ut. I rom man oppholder seg i mye, bør man gjøre det så nøytralt som mulig slik at man får slappet godt av. Mens i en gang, hvor man bare er i korte øyeblikk, kan man eksperimentere litt mer. Anonymous poster hash: b2526...2be
Gudrun, Jason & Lillebror Skrevet 16. januar 2014 Forfatter #4 Skrevet 16. januar 2014 Joda, tenker vel at det er jeg som bestemmer, men da kan det fort hende at jeg overdriver litt. Kanskje kan jeg ha en kortvegg i retrostil? Og resten av stua hvit? Eller to vegger (i "spisekroken") i en mer nøytral farge? Da kan jeg alternativt ha litt mer farge på gardiner og stoltrekk - kanskje ikke så dumt det heller? Yttergangen tenker jeg å gjøre litt mer sprelsk, er på utkikk etter en rolig, varm farge med grønntoner. Kanskje litt 70-talls, men det blir i alle fall særpreg Som sagt, jeg er litt blank på dette, men jeg bør kanskje høre på meg selv fremfor å saumfare interiørblogger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå