Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #1 Skrevet 16. januar 2014 Har en baby på ca 10 mnd som har en tann. Det har gått greit å pusse den frem til nå.. Plutselig nekter han å åpne munnen, og hyler da jeg prøver å pusse. Legger tungen over og vrir seg unna mens han gråter sint.. Føler meg så slem da jeg må holde ham fast med makt og forsøke å pusse :-( Må jo pusse for å holde tennene friske, men det har nå blitt en kamp.. Jeg synger pussesang, lar ham "pusse selv" tilslutt som belønning og roser ham da jeg får pusset. Hva mer kan jeg gjøre for at dette skal gå litt greiere?? :-) Anonymous poster hash: e7d7b...f69
yogajente Skrevet 16. januar 2014 #2 Skrevet 16. januar 2014 nå har jeg bare en på 5 mnd med to tenner og tannpuss går greit, så vet ikke så mange tips. Men hva med å pusse dine tenner/pappan pusser sine samtidig så viser dere st dere pgså gjør dette hvis han ikke skjønner det ends? Familiehappening på en måte :-) Eller bytte tannkremtype, kanskje han liker en annen bedre? Bytte tannbørste/la han velge tannbørste selv på butikken (da burde han kanskje være litt eldre)?
Turtelduen Skrevet 16. januar 2014 #3 Skrevet 16. januar 2014 En tann klarer du å pass ordentlig ved å holde han noen sekunder En må rett og slett bare holde fast, etter hvert skjønner han at dette må gjøres. Eller så kommer du til å slite når de resterende 19 tennene kommer
Turtelduen Skrevet 16. januar 2014 #4 Skrevet 16. januar 2014 Min på 1 år har forresten alltid en tannbørste i lekene. Syns det er deilig å ha virker det som. Vil ikke at jeg skal pusse da, men får det til likevel.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #5 Skrevet 16. januar 2014 jeg merket at mine to ble vanskelig å pusse tenner på da enda flere tenner var på vei,det gjorde rett og slett vondt! SÅ kanskje er det derfor din ikke vil akkurat nå,det gjør vondt? Vær forsiktig iallefall, han sier ifra for en grunn! Anonymous poster hash: 191e1...70b
Berta_78 Skrevet 16. januar 2014 #6 Skrevet 16. januar 2014 Etter at alle koselige triks i boken var prøvd, og vi fortsatt ikke fikk pusset ordentlig, har jeg tydd til frihetsfrarøvelse. Yngstemann stritter imot med hele kroppen, gråter vannrett og er lilla i fjeset, kniper munnen sammen (han er sterk) og sparker alt han har. Det er noen vonde minutter, men jeg gjennomfører myndig ;-) Det er tross alt er større overgrep å la være!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #7 Skrevet 16. januar 2014 Min skriker til hvis det er flere tenner på vei. Da forsøker vi å være litt forsiktig i nærheten av der han har vondt. Fungerer kjempebra. Vi får pusse tennene som har kommet opp uten krangling og unngår at tannpussen blir en kamp...her er tannpuss en morsom greie (uten at jeg helt forstår hvorfor han jubler:p). Anonymous poster hash: 17078...abe
Siamese Hellhound Skrevet 16. januar 2014 #8 Skrevet 16. januar 2014 Hvis han har en tann, er nok nr 2 rett rundt hjørnet, de kommer ofte i par. Så det gjør sikkert vondt. Når det er sagt, så har vi tvangspussa mange ganger på eldste, jeg holdt fast, og pappaen pussa. Men da var det ikke snakk om vond munn, men sterk vilje. Det er ikke noe koselig, men pusse må man jo. Kanskje fælt å si det, men jo mer de hyler, jo raskere går det i hvertall å pusse, det er vanskelig å hyle med lukket munn... Heldigvis varte ikke den perioden så lenge.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #9 Skrevet 16. januar 2014 Elektrisk tannbørste! Sånn for små barn, helt super, og 1 åringen her eeeelsker den virkelig. Tannpussen gikk som en lek når hun fikk prøve den etter utallige kamper. Anonymous poster hash: c73f2...f6c
Tante Gustava Skrevet 16. januar 2014 #11 Skrevet 16. januar 2014 La barnet pusse dine tenner mens du pusser hans. Det syns mine var moro.
Tordensky Skrevet 16. januar 2014 #12 Skrevet 16. januar 2014 Signerer de som sier det kan være en ny tann på vei. Småen her er sånn. Han er en lek å pusse, men akkurat når han holder på å få en ny tann får han pussevegring. Da holder vi fast og pusser forsiktig. Det blir nok litt mindre grundig i denne perioden, men så pusser vi ordentlig igjen når tannen er ute og han roer seg. Ikke annet å gjøre. (Her er det forresten best å pusse liggende, for da ser vi hva vi gjør). Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2018 #13 Skrevet 21. desember 2018 On 1/16/2014 at 1:05 PM, Tante Gustava said: La barnet pusse dine tenner mens du pusser hans. Det syns mine var moro. det funket veldig bra hos mine og! Har og fått anbefalinger om å prøve The Brushies Anonymkode: 7af7e...20a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå