Gå til innhold

Symptomer som forsvinner i uke 8/9


Sine

Anbefalte innlegg

Jeg er på papiret 9+1 i dag, men trolig litt kortere pga tullete syklus. Jeg har vært kvalm og uvel siden uke 4(!), men de siste to/tre dagene virker alt mye lettere. Mindre kvalm, ikke så ømme pupper osv. Det virker litt tidlig å skulle miste kvalmen, så jeg er selvsagt veldig engstelig nå. Hadde en SA i oktober (i uke 5/6), og nå er jeg redd for MA. Var på tidlig UL 7+8, og da så vi bankende hjerte. Men nå føler jeg at det er dødt. Er det noen som har opplevd å miste symptomene såpass tidlig? Og at det har gått bra - eller ikke gått bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, Sine! Jeg er nå 8+5 (tror jeg) og har de siste dagene begynt å føle meg mye bedre. Ikke så kvalm lengre, hodepinen er ikke så fremtredende, klarer å få i meg fornuftig mengde mat og er igrunn ganske pigg! Var inne til tidlig UL og så et bankende hjerte da. Er selvsagt litt spent nå, men velger å tro at jeg er blant de heldige som bare kommer raskt i form etter en dårlig periode! :-) og vi næææærmer oss jo uke 12!! Krysser fingre for oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg burde jo egentlig være glad for at jeg er i god form etter å ha hatt noen kjipe uker, men det er rart med det;) Jeg har jo allerede brukt 1300 kroner på tidlig UL, og det kan jeg jo ikke gjøre hver uke! Uansett har jeg bestemt meg for å dra på UL i uke 12 igjen bare for å se om det er noe som lever da. Hvis ikke jeg har fått høre hjertelyd hos lege/jordmor innen den tiden, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, kvalmen kommer og går. Ene dagen er den helt borte neste dag er den tilbake.

Har ikke hatt noe spesielt ømme bryster.

Er 10 uker i morgen og jeg også tror at det ikke er noe der, selv om det var en knøtt der i 8.

Skal få se igjen i 12 så får vi se om jeg klarer meg i to uker da.

Med forrige hadde jeg ingen symptomer før hvertfall uke 16

Føler magen er flat hver morgen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Jeg har også vært myyyye mindre kvalm de siste tre-fire dagene, og er 9+5 i dag. Jeg har (litt mild) hyperemesis, og kaster opp mange ganger hver dag, men mindre nå :) I dag spiste jeg tilogmed frokost uten å kaste opp  :danser: Var på UL forrige onsdag og så hjertebank, og har kjøpt doppler så vet at alt er i orden med knøttis, hørte h¨n senest i morges. Så det virker som om symptomene kan lette litt denne uka uten at noe er gærnt  :tommelopp:

Skal til UL igjen på mandag.

PS de fleste leger/jordmødre vil ikke lytte etter hjertet før uke 12 tidligst, da så mange mødre blir fryktelig stresset om de ikke finner hjertelyden. Men kanskje du har flaks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 9+5 i dag, og er i skammelig bra form! Jeg tisser litt ekstra og er litt ekstra trøtt og sulten, men utover det har jeg det virkelig som plommen i egget. Jeg skal ta blodprøver i neste uke, og har neste kontroll i uke 12, så jeg orker ikke å bekymre meg så mye før den tid. Tidlig UL i uke 13. Mange av jentene her inne er på grensen til hysterisk og bekymrer seg over alt, men jeg prøver heller å ha et avslappet forhold til det hele. Det er ikke så mye jeg får gjort uansett, hvis det skulle gå galt :-) Prøv heller å nyte at du er i fin form, mange sliter gjennom hele svangerskapet.

 

(Fare for at enkelte kan ta seg nær av innlegget mitt, men pyttpytt)  :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 9+6. Kun sliten og sulten. Ingen ømme pupper, ingen vanvittig kvalme, ingen ekstrem utflod, og ingen andre "super"tegn. Prøver å nyte det, og gleder meg til ul om 2 uker:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ul sa da at du var i uke 7+8 så er du nok 9+1 nå.

Jeg hadde ikke bekymret meg, selv om jeg skjønner deg. Har du mistet ALT av symptomer?

Absolutt alt?

Jeg leser flere steder hvor det står at symptomer kan blir svakere allerede i uke 9.

Så du er kanskje bare veldig heldig?

 

Når det er sagt og du hadde en SA i høst så kan du kanskje og ringe legen og si du er bekymret og spørre om UL.

 

Jeg har hatt tidlig UL i uke 8 med alle 6, og gynekologen sa en gang at om fosteret er fint og helt og hjerte slo og alt så bra ut i uke 8, så gikk det sjeldent galt.

Det har trøstet meg mange ganger.

Mistet i MA for 9 år siden, så jeg skjønner følelsen din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du skriver du brukte penger på tidlig ul.

Da jeg ble gravid etter MA fikk jeg tilbud om tidlig ul i de neste 3 svangerskapene... Pga engstelse for at det skulle skje igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turtelduen: jeg var på ul for drøy uke siden, da var jeg egentlig 7+6 (ikke 8, som jeg skrev...), men legen mente at jeg var kommet litt kortere. Kanskje 7+1. Jeg både så og hørte hjertet:) Jeg har ikke vært hos fastlegen min fordi jeg tenker det ikke er noe vits, liksom. Men har time på mandag, så kanskje jeg skal snakke med ham om det, kanskje jeg kan få henvisning.... Aner ikke om legen min er grei eller ei. Da jeg mistet sist vsr jeg heller ikke hos legen, men ringte majorstuklinikken og fikk komme inn siden jeg hadde blødd. Ikke noe hjerte og synkende hcg. Betalte 1300 da også... Veldig usikker på symptomene nå, det er nesten så jeg spiser rare ting for å gjøre meg kvalm. Men har ikke blødd hittil i svangerskapet... Takk for svar fra alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8+2. Og ble veldig dårlig fra uke 6+0... Men de siste dagene har jeg følt meg helt topp! Bortsett fra veldig ømme bryst fortsatt.

Synes også drt er skummelt siden sist svangerskap var et helvette! Var veldig dårlig.. Trodde ikke det kunne bli så stor forskjell.. Så håper bare dette går bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig. Fastlegen min ble veldig bekymret og foreslo blodprøver med to dager mellomrom. No way jeg går tre dager med død baby i magen og ringte rett til privat gyn. Der fikk jeg se friskt, bankende hjerte og legen sa at alt så helt fint ut. Det vart verdt pengene. For en lettelse, nå skal jeg slutte med den bekymringen en gang for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...