Gå til innhold

Overreagerer jeg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min kranglet litt tidligere, han dro og er ikke kommet tilbake.Vi eier hus sammen og har to barn.

Mannen min har en tendes til å planlegge turer, besøk og annet uten å fortelle meg det. Jeg har ikke tall på hor mange ganger jeg har snakket med noen i byen (eller uannsett) der vedkommende sier: Ja, jeg hører mannen din og mannen min skal på tur til helgen..? Og ser på meg med ett spørrende blikk. Og der står jeg som en idiot. "Jooo, ja, hehe, det er sant. Det blir vell gøy det. Ehe.. " Aner ikke noe om det, har ikke hørt ett ord. Det føles sååå grusomt. Som om forholdet vårt er dårlig, som om han ikke stoler på meg, osv, osv. Det dummeste er jo at når han forteller meg at hn skal bort en halvtime før han skal dra (eller jeg hører det hos andre) så blir jeg jo sååå sur. Ikke for at han skal dra - men for at han ikke kan si det til meg!

Også i dag da... HAn jobber annenhver helg og har fri til helgen. Jeg foreslo at vi skulle invitere ett vennepar på middag. Svaret var "Nei, der et JO til helgen vi tenker å dra på isfisketur". Javell svarte jeg og gikk - litt iriitert. Men så slo det meg at isfiske kunne de jo gjøre hele formiddagen også kunne vi få besøk til kvelden. Foreslo dette og svaret var: "Neeei, vi skal JO overnatte til søndag" "Dette har vi snakket om siden lørdag". 

Hvem disse "VI" er aner jeg ikke forøvrig. Jeg ble irritert og spurte hvem jeg skulle få vite det av denne gangen? Kanskje kusinen til sønnen til en kompis av han? Han ble kjempesint og brølte at han skulle si det! DEt jo en uke til! (Ikke vet jeg hvor lange uker han har men) 

Jeg sitter her og kjenner at jeg vil be han om å finne en annan seng å ligge i til han kan si unnskyld til meg på en ordentlig måte! Eventuelt kan "DE" bare flytte på den fordømte isen. 

Det går da ikke ann å oppføre seg slik når man bor sammen med to barn??? 

Råd og hjelp tas imot med takk! 

Anonymous poster hash: 8b188...176
Videoannonse
Annonse
Skrevet

La han få smake sin egen medisin. Kanskje han får opp øynene da. Gi beskjed at du skal på jentetur et par timer i forveien og at han får ta ungene.

Anonymous poster hash: b6a9e...dcf

Skrevet

Hadde aldri godtatt slik oppførsel! Du overreagerer overhodet ikke.

Om det ikke hjelper å prate med han så hadde jeg tatt igjen med samme mynt. Gjerne en helg du "snuser" opp at han skal noe. Hadde insistert på å dra og at han fikk endre sine planer. Bare slik forstår slike egoister hvordan de behandler andre!

Anonymous poster hash: 06171...c61

Skrevet

Du overreagerer ikke. Mannen din tar deg for gitt og oppfører seg som en bortskjemt tenåring. I min vetden avklarer man slike ting med partneren om det passer med hans/hennes planer.

Skrevet

Hvis man bor sammen og har barn sammen så er det vel naturlig å avtale med den man bor sammen med før man lager andre planer?

Jeg hadde krevd at han tok opp med deg når slikt skjer, at han ikke sier hundre prosent sikkert før han har sjekket at dere ikke har andre planer.

Så tror jeg at jeg ville fortalt ham at han ikke kan reise bort i helga, for da skal du nemlig bort til en venninne på overnatting... og det har dere avtalt siden forrige fredag :P

Hadde ikke gjort det, men hadde hatt lyst til det.

Mannen din planlegger ting som om han var singel og han tar for gitt at det alltid er greit for deg å være alene med barna. Hans interesser går tydeligvis foran både dine og barnas.

Jeg ville spurt ham om han ønsker å være en del av en familie i fremtiden, eller om han ønsker å bli singel deltidspappa...

Anonymous poster hash: d94e6...8cb
Skrevet

Ja, gi ham hans egen medisin. Det høres jo bare så absurd ut, at noen kan oppføre seg slik!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...