Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #1 Skrevet 15. januar 2014 Har dere tenkt over hva som skjer med verden og matproduksjonen dersom alle begynner å spise kun fileter? Jeg kan forstå at man avstår fra disse produktene på grunn av tilsetningsstoffer og salt- og fettinnhold, men det er vel ikke slik at alle dere som ikke spiser fiskekaker og pølser kjøper hele dyr og utnytter ressursene på denne måten? Er det sånn at vi har blitt et bortskjemt filet-etende folk fordi vi tar avstand fra halv- og helfabrikata? For det kjøttet/den fisken som brukes i blandingsprodukter er vel ikke usunn i seg selv? Eller? Anonymous poster hash: faaed...cc3
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #2 Skrevet 15. januar 2014 Det har jeg aldri tenkt på. Da kan jeg ha litt bedre samvittighet for at jeg ikke klarer ren fisk og dermed ikke er så "fin på det" som de som absolutt må poengtere at de ikke spiser fiskepinner fordi det ikke er bra nok for dem. Anonymous poster hash: aad5f...a62
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #3 Skrevet 15. januar 2014 Poenget er ikke at kjøttet/fisken som brukes i halv- og helfabrikata er usunn, poenget er at det er forsvinnende lite av det i disse produktene. For øvrig så jeg ingen i den tråden som sa at de kun spiste fileter av fisk. Du vet at det går an å få kjøpt rund fisk, og 'hele' skiver av fisk i fiskebutikker? Og ikke minst: mange tar helt av og fisker fisken sin selv! Utrolig, men sant! Anonymous poster hash: aa0ae...010
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #4 Skrevet 15. januar 2014 Det er kanskje ikke usunt i seg selv, men når man tilsetter mange usunne ingredienser for at det skal bli spiselig så velger jeg å stå over likevel. Vil heller spise vegetarmat en til to ganger i uken enn fiskepinner og andre lignende produkter. Så får jeg heller "redde" miljøet og matproduksjonen på den måten. Anonymous poster hash: aa645...484
L-8 Skrevet 15. januar 2014 #5 Skrevet 15. januar 2014 Jepp, kjøper hele dyr så langt det lar seg gjøre Liker bare å lage maten min selv
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #6 Skrevet 15. januar 2014 Poenget er ikke at kjøttet/fisken som brukes i halv- og helfabrikata er usunn, poenget er at det er forsvinnende lite av det i disse produktene. For øvrig så jeg ingen i den tråden som sa at de kun spiste fileter av fisk. Du vet at det går an å få kjøpt rund fisk, og 'hele' skiver av fisk i fiskebutikker? Og ikke minst: mange tar helt av og fisker fisken sin selv! Utrolig, men sant! Anonymous poster hash: aa0ae...010 Jo, jeg vet at det går an å fiske selv. Jeg jakter også selv. Men jeg tror ikke jeg har majoriteten av landets befolkning med meg. Jeg ser en tendens her, men du gjør tydeligvis ikke det. HI Anonymous poster hash: faaed...cc3
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #7 Skrevet 15. januar 2014 Er ikke mye igjen å spise på fisken etter at jeg har filetert den. Fiskeskinnet blir jo ikke brukt, men hender jeg koker fiskekraft på beina. På fisk mener du kanskje at noen bare bruker ryggstykkene/loinene? Når det kommer til kjøtt så kjøper jeg hele slaktede lam som jeg parterer. Kjøper viltkjøtt fra jegere jeg kjenner, da får vi kjøtt fra alle deler av dyret. Men innvollene er tatt ut på slakteriet, ellers kunne jeg godt ha brukt i hvert fall leveren og hjertet. Jeg bruker lammelever når jeg får tak i dette. Koker kraft på kjøttbein. Kjøper jeg kjøtt i butikken så kjøper jeg renest mulig, prøver å holde meg unna alt av farse og deig. Håper å få til å kjøpe deler av større dyr av storfe sammen med noen også. Anonymous poster hash: 55251...c32
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #8 Skrevet 15. januar 2014 Poenget er ikke at kjøttet/fisken som brukes i halv- og helfabrikata er usunn, poenget er at det er forsvinnende lite av det i disse produktene. For øvrig så jeg ingen i den tråden som sa at de kun spiste fileter av fisk. Du vet at det går an å få kjøpt rund fisk, og 'hele' skiver av fisk i fiskebutikker? Og ikke minst: mange tar helt av og fisker fisken sin selv! Utrolig, men sant! Anonymous poster hash: aa0ae...010 Jo, jeg vet at det går an å fiske selv. Jeg jakter også selv. Men jeg tror ikke jeg har majoriteten av landets befolkning med meg. Jeg ser en tendens her, men du gjør tydeligvis ikke det. HI Anonymous poster hash: faaed...cc3 Det var ikke det jeg sa... Anonymous poster hash: aa0ae...010
yogajente Skrevet 15. januar 2014 #9 Skrevet 15. januar 2014 Det er kanskje ikke usunt i seg selv, men når man tilsetter mange usunne ingredienser for at det skal bli spiselig så velger jeg å stå over likevel. Vil heller spise vegetarmat en til to ganger i uken enn fiskepinner og andre lignende produkter. Så får jeg heller "redde" miljøet og matproduksjonen på den måten. Anonymous poster hash: aa645...484 Signerer denne. Vi har veggismat to dager i uka, fisk to andre, og kjøtt er helgeluksus!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #10 Skrevet 15. januar 2014 Argh dere knuste trøsten min umiddelbart. Jeg får vel bare innse at dere alle er flinkere enn meg...sukk. #2 Anonymous poster hash: aad5f...a62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå