Gå til innhold

Jeg er desperat etter energi!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så fortvila.. Jeg har så innmari lite energi, jeg er mye vimmel og har mye hodepine. Jeg har vært hos legen, men han finner ingenting, så jeg ble satt på en kur av vitaminer. Jeg spiser sunt og drikker kun vann, masse vann. 

Idag f.eks har jeg vært hjemme da jeg har fri fra jobben. Jeg leverte i bhg og tenkte at idag skal jeg få gjort mye. Men, nei. Har for det meste bare ligget på sofaen fordi jeg rett og slett ikke orker noe annet. Jeg begynner på en ting, men fullfører aldri. Det svimler for meg, eller jeg kjenner at kroppen bare ikke orker å holde meg oppe. 

Dette har resultert i at huset er et kaos. Det er på ingen måte møkkete her, men det er liksom ting overalt og aldri strøkent. Jeg hater å ha det sånn. 

Jeg studerer. Det går veldig dårlig. Jeg har plutselig blitt avhenging av fryktelig mye søvn. Sover jeg i 8 timer og skal stå opp kl 06, så klarer jeg ikke det. Jeg har ikke sjangs. Uanstett hvor mye eller lite jeg sover så er jeg helt ødelagt om morgenen. Ikke bare trøtt, som går over når man har kommet litt igang, men når jeg endelig kommer meg ut av sengen, som er når gutten våkner, så tar det flere timer før jeg orker å gjøre noe som helst utenom stell og det som følger med små barn. 

Hva er det som skjer med meg? Noen dager må jeg bare være hjemme med gutten min fordi vi ikke kommer oss ut av døra for å rekke barnehagen.. Jeg mister masse timer på skolen og får ikke gjort noe hjemme. 

Det eneste jeg klarer er å ta meg av gutten min når vi er hjemme på dagtid. Jeg lar selvsagt ikke dette gå ut over han, men fy søren som jeg må bite tenna sammen for å komme meg gjennom dagen. 

Det er samboer som tar seg av middag, husvask, legging osv. Når kvelden kommer er jeg helt utkjørt.. 

Er det fler som har eller har hatt det sånn som dette?

Anonymous poster hash: 161de...d54
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror du har kjørt deg selv så hardt at du er utmattet... kan hende du har stått på som bare faen.. og nå har du truffet veggen... har vært nære på med meg også..

Skrevet (endret)

Jeg har det sånn, og fastlegen fant ingenting galt etter alle mulige tester tatt i løpet av ett år (neverolog+ mr av hodet+ blodprøver +++). Det værste er svimmelheten og at  jeg er så susete. Dro til slutt til en alternativ behandler som fant ut at jeg hadde lekk tarm med en enkel blodprøve. Har man lekk tarm har man også veldig ofte matintoleranser som gir slike diffuse symptomer over tid,- i tillegg kan en ha candidasopp. På Balderklinikken fant de ut at jeg hadde begge deler, men kan ikke behandle det optimalt før jeg har født. Bor du i nærheten av Oslo ville jeg absolutt bestilt time hos Balderklinikken! Hvis ikke hos en annen alt. behandler som kan teste deg for overnevnte. God bedring!

Endret av Stella&My+2
Skrevet

jeg tror du har kjørt deg selv så hardt at du er utmattet... kan hende du har stått på som bare faen.. og nå har du truffet veggen... har vært nære på med meg også..

Det har gått i ganske høyt tempo de siste åra ja.. Men hva gjør jeg nå da? Åssen kommer jeg meg ut av dette? 

Skrevet

Sjekket legen stoffskiftet ditt? Det høres litt ut som meg før jeg fikk påvist lavt stoffskifte.. de mest fremtredende symptomene mine var enormt søvnbehov, svimmelhet og kvalme, forstoppelse, voldsom tendens til å fryse, utmattelse, vonde ben, og dårlig hukommelse og konsentrasjon. I tillegg stort hårtap; fryktelig tørr hud, irritabilitet .. og en snål ekstra vond svettelukt... kjente virkelig at det var noe galt...

Anonymous poster hash: 1365e...ceb

Skrevet

Kanskje du har bihulebetennelse? Jeg har hatt det akkurat som deg, var sikker på jeg hadde hjernesvulst til slutt. Tok privat MR bare for å finne ut av det. Der viste det seg at hele høyresiden av bihulene var opphovnet, jeg hadde ikke merket noe, annet enn sliten, svimmel og fort syk. Det vises visst ikke nødvendigvis på blodprøver. Er sikker på at jeg har gått sånn nærmere ett år. Har endelig begynt behandling og det er utrolig deilig! Verdt å ta opp m fastlegen.

Hvis ikke kan jeg anbefale akupunktur :-)

Anonymous poster hash: eeede...7ad

Skrevet

jeg kom aldri så langt at jeg traff veggen... men jeg bare tok meg fri.. slappet av og tok vare på meg selv..

Skrevet

Tusen takk for svar. 

Jeg tror ikke han skjekket stoffskiftet nei, så det kan jeg reise tilbake å få skjekket. da skal jeg også nevne de andre tingene dere har nevnt, bare for å få ting utelukket, eller at det viser jeg at jeg har noe av dette. 

Må legge til at jeg er veldig tynn, jeg legger absolutt ikke på meg, tvert i mot, jeg har rast ned i vekt etter fødsel, som nå er 14 mnd siden. Ikke fødselsdeperesjon. Psykisk har jeg det ganske bra, se bort ifra at dette selvfølgelig drar meg ned i grøfta, men hadde jeg bare følt meg bra fysisk igjen så hadde det vært GULL! :) 

Skrevet

Ja, jeg har hatt det slik i graviditeten og nå i 6 mnd eterpå.

Jeg har lagt om kostholdet. Drikker kun vann som tørstedrikk og til mat. Spiser masse fisk, kylling, grønnsakswok, frukt, nøtter, havregrøt, youghurt og oppskjærte grønnsaker. Tvang meg til å trene første uka, begynte med å gå tur osv. Nå gleder jeg meg til å trene hver dag. Og det verste er at når jeg kommer hjem kaster jeg meg ikke i sofaen-.. Nei jeg finner meg selv i å springe rundt å vaske på kjøkken, vaske klær og rydde. Veeeeldig merkelig ;) Men helt tydelig at mat og litt trening funker! Også er det jo så herlig når man først er kommet i gang! Det skal sies at første uka var hodepina verre enn noensinne, men jeg tror faktisk det var en form for sukkerabstinens jeg hadde :o 

Anonymous poster hash: ccb03...50e
Skrevet

Ja, jeg har hatt det slik i graviditeten og nå i 6 mnd eterpå.

Jeg har lagt om kostholdet. Drikker kun vann som tørstedrikk og til mat. Spiser masse fisk, kylling, grønnsakswok, frukt, nøtter, havregrøt, youghurt og oppskjærte grønnsaker. Tvang meg til å trene første uka, begynte med å gå tur osv. Nå gleder jeg meg til å trene hver dag. Og det verste er at når jeg kommer hjem kaster jeg meg ikke i sofaen-.. Nei jeg finner meg selv i å springe rundt å vaske på kjøkken, vaske klær og rydde. Veeeeldig merkelig ;) Men helt tydelig at mat og litt trening funker! Også er det jo så herlig når man først er kommet i gang! Det skal sies at første uka var hodepina verre enn noensinne, men jeg tror faktisk det var en form for sukkerabstinens jeg hadde :o

Anonymous poster hash: ccb03...50e

Takk for svar. Jeg spiser veldig sunt, men jeg trener ikke. Men det er tydelig at det er verdt et forsøk, så det skal jeg ta i betraktning. JA! Det er det jeg lengter etter, å ikke falle ned i sofaen men å ha energi ogoverskudd til å fly rundt i huset og få ting gjort! 

Skrevet

Har det på akkurat samme måte! Er student jeg óg, og har ikke hatt skikkelig ferie på 2 år. Men jeg får energi av å trene, og det er en god start på dagen her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...