Gå til innhold

Hvem er "økonomisjef" hjemme hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hos oss er det meg, vi har felles konto som alle pengene kommer inn på og fordeles videre. Vi setter opp budsjett sammen en gang i året og justerer et par ganger underveis. Ellers er det jeg som tar meg av at som har med regninger, sparing osv å gjøre. Hvordan er det hos dere?

Anonymous poster hash: 765b7...332
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det jeg som er finansminister :)

Anonymous poster hash: f2e7e...d0f
Skrevet

Det er jeg som betaler regninger, holder budsjett osv. Men vi tar alle avgjørelser sammen da. Vi har felles konto.

Skrevet

Begge tar ansvar, men jeg har (som i alle andre saker) siste ordet.

Anonymous poster hash: 6bef7...188

Skrevet

Her er det jeg :) Avgjørelser ang store utgifter tar vi sammen, men er jeg som betaler regninger og holder oversikt over økonomien.

Anonymous poster hash: aec9e...6b5

Skrevet

Mannen. Det er han som har den store oversikten, men det er jeg som legger inn regninger etterhvert som de kommer. Jeg arkiverer og leverer regnskap osv. også (har gård + privat firma).

Skrevet

Jeg :) eller min konto og min lønn går til regninger og div uforutsette ting. Mannen sin har vi hvert vårt kort til og bruker den til handling, bensin, bursdager osv :)

Skrevet

jeg er den som har best styr på økonomien ja!

Anonymous poster hash: e02fa...3f3

Skrevet

Må nok innrømme at det er mannen. Vi har hatt noen år der han hatt mye bedre inntekt enn meg (jeg har studert noen år) så da ble det naturlig at han tok seg av regninger et.c.

Nå tjener vi ganske likt, men det er han som har den store oversikten over økonomien.

Anonymous poster hash: 5e6b0...e94

Skrevet

Det er jeg som betaler regninger, holder budsjett osv. Men vi tar alle avgjørelser sammen da. Vi har felles konto.

Samme her :)

Skrevet

mannen gjør det praktiske betaler regninger osv... vi har felles økonimi. Alt vi kjøper blir diskutert i sammen. ofte ser jeg på når han er "inne" i nettbanken. Ikke fordi jeg ikke stoler på han, men fordi vi er sammen om dette husholdet :D

Anonymous poster hash: 7226c...474
Skrevet

Ingen, vi bruker penger som fulle sjømenn.

Vi tjener godt og har hus og bil og ingen gjeld utenom hus. Vet vi burde spare men i stede er vi å åndssvake begge to.

Anonymous poster hash: 1047c...b7f

Skrevet

Vi er hver vår finansminister, og så har vi møter i ministeriet når en eller annen sak dukker opp og blir enig i håndtering av akkurat den saken.

To småkonger som sitter på hver vår haug haha.

Men skal sies at vi har ekstremt lite diskusjoner ang økonomi med vår delte økonomi - så det fungerer helt utmerket.

Skrevet

Jeg!

Anonymous poster hash: 39808...a83
Skrevet

Han. Er student og høygravid, så pengene kommer først og fremst fra han, jeg får vel ikke mer enn 7.000kr i mnd av Lånekassen. Er veldig heldig, har ikke betalt en regning på 2 år :D

Skrevet

Det er jeg som tar av meg det økonomiske. Samboer tjener tre ganger så mte men liker at jeg har den fulle oversikten og det liker jeg også :) betaler alle regninger, flytter og bytter penger rundt der de skal være og har et klart budsjett. Jeg er veldig glad i tall og trives med dette mens samboer er glad han slipper :)

Anonymous poster hash: 0832d...6a5

Skrevet

Det er meg.

Anonymous poster hash: ab651...1d6
Skrevet

Vi tar hver våre ting. Har laget et budsjett og etter at vi ble sammen igjen og gift har vi bare ikke hatt felles brukskonto. Før hadde vi bare en brukskonto med 2 kort.

Jeg synes det funker kjempe godt. Vi har hver våre poster som vi har ansvar for. Jeg svir alltid opp resten så heldigvis sparer jeg som regel når jeg får aap'en og ikke rett før neste utbetaling..

Vi tar store avgjørelser sammen og blir enige til slutt med det meste :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...