Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #1 Skrevet 15. januar 2014 Vi bor i en liten by, i et byggefelt. Har bodd her nå i to år, jeg reagerer litt på at jeg har ALDRI sett en brøytebil her. Vi bor i en sving der andre naboer som bor i en liten bakke nedenfor oss parkerer der vi har søppla vår da det er snø? Hvem har ansvaret for å brøyte fellesveien i byggefeltet? Selv er jeg oppvokst på bygda og da er det utdelt til bønder osv men her aner jeg ikke. Anonymous poster hash: 4e0df...abf
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 15. januar 2014 #2 Skrevet 15. januar 2014 Det blir stort sett satt ut på anbud.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #3 Skrevet 16. januar 2014 I byggefelt er det mindre traktorer og sånn. Brøytebilene er sikkert på veiene. Også bryter man på natten Anonymous poster hash: 391c6...d70
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #4 Skrevet 16. januar 2014 Den som eier veien har ansvaret for brøytingen. De fleste setter det bort til et brøytefirma. Anonymous poster hash: b22f4...3e0
Førstemann Skrevet 16. januar 2014 #5 Skrevet 16. januar 2014 Det kommer jo an på om veien er privat eller offentlig. Her vi bor (midt i Oslo) er kommunen ansvarlig for hovedveiene i boligfeltet. Men vi har inngang fra en privat blindvei der alle huseierne selv eier den delen av veien som er utenfor sitt eget hus. Istedetfor at vi måker hver del av veien selv, går vi sammen om å leie inn et firma som kommer hit og måker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå