Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #1 Skrevet 15. januar 2014 Jenta mi har et gammelt norrønt navn. Nå har jeg fått en gutt og jeg og mannen blir ikke helt enige om navn. Et navn liker vi begge, og det passer på veslegutten vår. Men det er helt annerledes enn storesøsters. Dette er nemlig et bibelsk navn. Det blir som om ungene heter Frøya og Salomon... Hva syns dere? Jeg klarer ikke å bestemme meg. Anonymous poster hash: d7611...5b6
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #2 Skrevet 15. januar 2014 Går helt fint. Vi har ett moderne, et bibelsk og et gammelengelsk. Anonymous poster hash: 81d53...f09
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #3 Skrevet 15. januar 2014 Det går vel greit, så lenge det ikke er Torbjørn og Jessica liksom. Altså noe heilnorskt og noe som er amerikansk-aktig. Anonymous poster hash: 6b80a...ab5
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #4 Skrevet 15. januar 2014 For meg er det eneste som betyr noe, om det passer barnet. Har en bekjent med to barn. Ett har ett veldig spessielt navn og annet ett veldig vanlig navn. Det var veldig rart å høre i starten, men navna passer veldig godt til ungene så nå er det helt normalt. Anonymous poster hash: d2ed6...b65
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #5 Skrevet 15. januar 2014 Viktigste er vel at det blir litt enkelt å uttale de sammen, at de "rimer" litt... Men syns det også er litt rart at navn er fra forskjellige "sjanger". Kjenner til en som har en datter som har litt spesielt navn (moderne navn vil jeg si, ikke så mange som heter det i Norge) også skal de kalle en eventuell gutt for et 50-talls navn, ala Kåre/Knut/Kjetil... Blir ikke helt riktig i mine ører. Anonymous poster hash: f4283...ebd
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #7 Skrevet 15. januar 2014 Det er da helt greit med navn av forskjellig sjanger! Teit at søskena navn på død og lov må matche.. Kjenner noen fra en veldig kristen familie, og barna der heter Esther, Noah, Haakon og Ingrid! To veldig bibelske navn og to norske. Anonymous poster hash: ea6ff...96f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå