Gå til innhold

Noen som har latt mannen velge navnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min bestemte navnet. Jeg hadde ingen protester da jeg elsket det navnet jeg også..

Ofte er det kvinnene som tar styringen ang navnet..synes mennene også har like mye å si, men de blir fort "glemt"

Hvor har du det fra at det er kvinnene som bestemmer navn?

I min verden er det noe man blir enige om. Men jeg har inntrykk av at når barn blir kalt opp etter noen, så er det noen i fars familie. Og de fleste får fars etternavn.

Anonymous poster hash: dafc9...e39

Fordi her inne har jeg sett flere innlegg hvor kvinnene mer eller mindre sutrer fordi mannen har et navneforslag til barnet noe som for dem ikke er med i dems planer i å med de for lengst har bestemt navnet.. mao, de var overrasket over at det var andre enn de som skulle bestemme navn..

Men er ikke bare her inne, vet om flere hvor det er kvinnen som tar styringen hvor dems ønsker og drømmer om navnet til poden komemr langt foran mannens meninger og ønsker.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Før vi i det hele tatt ble et par fortalte han meg at om han noengang fikk en sønn ville han ha navnet til sin bestefar. Flaks at jeg likte det og at vi fikk en sønn. :-) faren til eldste bestemte hennes navn, og jeg har bestemt til yngste

Skrevet

Vi hadde 5 navn som vi begge likte veldig godt. Mannen bestemte hvilket av de navnene datteren vår skulle få. 

Når (om) nestemann kommer så velger vi igjen de 5 navnene vi liker best og da er det min tur til å bestemme hvilket av de barnet skal ha. 

Skrevet

Da jeg ble gravid sa han at han veldig gjerne ville bestemme jentenavnet, og da ble vi enige om at jeg kunne bestemme guttenavnet. På oul så vi at det var en gutt og dermed bestemte jeg, men han var selvsagt enig i navnet og jeg ville aldri tatt et navn han ikke likte.

Skrevet

Mannen min bestemte navnet. Jeg hadde ingen protester da jeg elsket det navnet jeg også..

Ofte er det kvinnene som tar styringen ang navnet..synes mennene også har like mye å si, men de blir fort "glemt"

Hvor har du det fra at det er kvinnene som bestemmer navn?

I min verden er det noe man blir enige om. Men jeg har inntrykk av at når barn blir kalt opp etter noen, så er det noen i fars familie. Og de fleste får fars etternavn.

Fordi her inne har jeg sett flere innlegg hvor kvinnene mer eller mindre sutrer fordi mannen har et navneforslag til barnet noe som for dem ikke er med i dems planer i å med de for lengst har bestemt navnet.. mao, de var overrasket over at det var andre enn de som skulle bestemme navn..

Men er ikke bare her inne, vet om flere hvor det er kvinnen som tar styringen hvor dems ønsker og drømmer om navnet til poden komemr langt foran mannens meninger og ønsker.

Ok, da har vi ulike erfaringer. Har møtt på damer som måtte kalle opp etter fars familie fordi det var en "viktig tradisjon". Synes imidlertid det er mest vanlig at foreldrene blir enige om navn. Hvilket jo er fornuftig, da begge bør like navnene som barna får.

Skrevet

Nr 1 var det mannen som vant.. Jeg synes også det er fint, men var ikke det navnet jeg igrunnen ville ha. Men jeg angrer ikke. Hun passer navnet sitt veldig godt :)

Nr.2 var vi veldig enige. Det var begges favoritt.

Nr.3 ble litt sånn: Ja da tar vi bare det navnet da! :) Hehe, høres jo helt forferdelig ut egentlig. Men jeg er veldig glad at vi "bare" tok det navnet ;) Liker navnet hennes kjempegodt!

Nr. 4 var det absolutt jeg som vant. Jeg gråt meg til det..Hehe. Huff det hørtes også forferdelig ut :P Mye hormoner ute å gikk under navnediskusjonen der ;) Men mannen er fornøyd med navnet hennes, heldigvis da. Han ville ha ett navn jeg absolutt ikke ville ha!

Nr 5 er på vei, men kan se ut som om vi blir enige der om mitt favorittnavn. Det var på lista til nr 3 og 4 også, men turde ikke velge det da. Vi liker det godt begge to og det passer i våre øyne utrolig godt sammen med navnene til de 4 andre ungene :)

Anonymous poster hash: 35de9...b5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...