Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #1 Skrevet 15. januar 2014 Mannen min vil så veldig at jenta i magen skal hete Sara... Jeg ville ikke valgt det navnet om jeg skulle bestemt alene, men synes det er OK. På en skala fra 1-10 hvis 10 er mest ville jeg gitt det 5. Har noen latt mannen bestemme et navn som dere synes var greit nok, og har dere angret i ettertid?? Anonymous poster hash: 94ca7...2eb
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #2 Skrevet 15. januar 2014 Ja, min mann fikk bestemme navnet til vår første. Hun er oppkalt etter hans bestemor som jeg aldri har truffet. Navnet var helt greit, men ikke det jeg ville valgt om jeg var alene om det. Nummer to valgte vi navn til mer i felleskap. Angrer ikke på noen av navnene. Anonymous poster hash: a9b62...f92
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #3 Skrevet 15. januar 2014 Ja mannen bestemte ene. Jeg liker navnet og hadde ingen alternativer selv. Anonymous poster hash: effe3...ad8
Elskerhøsten2014 Skrevet 15. januar 2014 #4 Skrevet 15. januar 2014 Jeg bestemte 1 og samboer 1,er mest rettferdig det ,men skal dere kun ha ett navn,synes jeg dere heller skal bestemme ett begge liker
rytme Skrevet 15. januar 2014 #5 Skrevet 15. januar 2014 Vi fant frem til noen navn vi likte ganske godt begge to. Det navnet som ble valgt var ikke mitt favorittnavn, men det var det han likte best. Jeg liker navnet veldig godt også (ca 8/10), så har ikke angret. Kanskje jeg får brukt mitt favorittnavn til et annet barn. Nå heter jo gutten det han heter, så da er det det navnet som passer best
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #6 Skrevet 15. januar 2014 Har en gutt fra før. Jeg og mannen ble sammen når han var 6 mnd og mannen min er blitt hans pappa (siden han ikke har kontakt med bio far). Han er en super pappa for han men jeg valgte jo navnet hans alene selvfølgelig siden vi ikke var sammen ved fødsel. Derfor er jeg litt frista til å la han få "Sara", da har vi jo liksom valgt et navn hver hvis dere skjønner? Bare redd for om jeg vil angre..... men han har jo SÅ lyst på det navnet, og han gleder seg sånn at jeg smelter helt!! Pokker ta menn! HI Anonymous poster hash: 94ca7...2eb
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #7 Skrevet 15. januar 2014 Mannen bestemte nr 2 men jeg likte det jo selvfølgelig. Nr 1 likte vi begge like godt og valgte sammen. Anonymous poster hash: 73f74...947
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #8 Skrevet 15. januar 2014 Jeg bestemte nr 1 og 2, han bestemte nr 3 og 4! Han synes at nr 1 og 2 var ok navn og jeg det samme med 3 og 4! Angrer ikke på navnene! En venner seg til navnet med tiden og blir barnets identitet! Kunne aldr byttet navn på dem i ettertid! Synes også at navnet er finere på nr 3 og 4 ettersom jeg forbinder det med barna mine! Å de er i mine øyne det fineste som finnes! Anonymous poster hash: 3a1b2...7e2
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #9 Skrevet 15. januar 2014 Så lenge det ikke er et navn du hater så er det vel ikke noe problem å "la han få vilja si" Anonymous poster hash: 9c809...62c
Iiiiik Skrevet 15. januar 2014 #10 Skrevet 15. januar 2014 Med første visste vi ikke kjønnet på forhånd. Da ble det til at hvis det ble jente skulle vi ha mannens favorittnavn, hvis det ble gutt mitt favorittnavn. Begge var selvfølgelig navn begge likte. Med andre lagde vi lister etter lister uten å ha noen fellesnavn i det hele tatt. Endte med noe jeg foreslo og som mannen aksepterte uten å være begeistret. Med tredje var det mannen som foreslo og jeg som aksepterte. Alle tre passer selvfølgelig perfekt til navnene sine nå.
Fertila Skrevet 15. januar 2014 #11 Skrevet 15. januar 2014 (endret) Ja mannen bestemte navnet på nr 2. Navnet var helt ok i mine øyne, og jeg hadde ingen bedre alternativer som vi begge likte.. Endret 15. januar 2014 av Fertila
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #12 Skrevet 15. januar 2014 Mannen bestemte begge navn her. Helt tilfeldig, men han kom opp med de beste forslagene hver gang. Førstemanns navn elsket jeg fra første stund. Men andremann syns jeg navnet var pent, ikke heeelt perfekt, men det beste vi hadde hatt av forslag så langt. Nå elsker jeg det navnet også:-) Sara er et pent og ikke supervanlig navn, og så lenge du ikke misliker det vil det sikkert vokse på deg:-) Anonymous poster hash: 98256...d7e
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #13 Skrevet 15. januar 2014 Da vi skulle ha nr 2 sleit vi veldig med navn og faren kom på et han veldig gjerne ville ha. For meg var det litt fremmed navn men jeg hadde jo ikke noe bedre forslag selv så jeg ga etter. Tok meg en god stund for jeg ble fortrolig med navnet, men nå er jeg fornøyd. Han ble oppkalt etter en engelsk fotballspiller Anonymous poster hash: b52f2...87e
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #14 Skrevet 15. januar 2014 Så lenge det ikke er et navn du hater så er det vel ikke noe problem å "la han få vilja si" Anonymous poster hash: 9c809...62c Det er vel greit å i det minste like navnet til unga sine? Her ble vi enige om navn. Anonymous poster hash: dafc9...e39
Øyne som ser!! Skrevet 15. januar 2014 #15 Skrevet 15. januar 2014 (endret) Ja, mannen bestmte. Vi ble enige om at ble det gutt fikk han bestemme og ble det jente skulle jeg få bestemme. Han kom først med ett eller annet rart og spesielt navn som jeg nektet på. Så kom han med det navnet sønnen vår har, og det er jeg veldig fornøyd med. Endret 15. januar 2014 av Øyne som ser!!
O`Neill Skrevet 15. januar 2014 #16 Skrevet 15. januar 2014 Mannen min bestemte navnet. Jeg hadde ingen protester da jeg elsket det navnet jeg også.. Ofte er det kvinnene som tar styringen ang navnet..synes mennene også har like mye å si, men de blir fort "glemt"
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #17 Skrevet 15. januar 2014 Vi valgte til en hver, greit når det er tvillinger. Anonymous poster hash: 7e316...5c9
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #18 Skrevet 15. januar 2014 Mannen har valgt (nesten) navn på alle våre barn. Jeg hadde litt andre alternativer, men likte hans mer og mer etterhvert som tden gikk. (ikke noe krangling) Iallefall så er nr 1 oppkalt etter hans farfar, nr 3 har samme navn som broren til farfar. nr 2 forslo han ett navn som er nesten likt min mors, to første bokstaver.... jeg var usikker. navnet har 3 bokstaver Nå føles navnene 100 % korrekte ut Anonymous poster hash: 731ba...1c4
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #19 Skrevet 15. januar 2014 Mannen min bestemte navnet. Jeg hadde ingen protester da jeg elsket det navnet jeg også.. Ofte er det kvinnene som tar styringen ang navnet..synes mennene også har like mye å si, men de blir fort "glemt" Hvor har du det fra at det er kvinnene som bestemmer navn?I min verden er det noe man blir enige om. Men jeg har inntrykk av at når barn blir kalt opp etter noen, så er det noen i fars familie. Og de fleste får fars etternavn. Anonymous poster hash: dafc9...e39
Guttaboys Skrevet 15. januar 2014 #20 Skrevet 15. januar 2014 Han foreslo navn på førstemann. Var ikke helt enig til å begynne med, men etter hvert likte jeg det. Så da ble det sånn. Andre gang hadde vi mange forskjellige forslag hver, men vi ble ikke enig. Til slutt fant vi ett navn vi begge likte, så da måtte vi bare ta det. Vi er begge veldig fornøyd med navnene!
moota m storebror&lillebror Skrevet 15. januar 2014 #21 Skrevet 15. januar 2014 Vi hadde en liste med 5-6 navn vi var enige om var fine. Han foreslo hvilket av de 2 jentenavnene storesøster skulle hete og sa at jeg skulle få mitt første valg når lillebror var født. Vi var sånn sett enige og har aldri angret. De passer veldig godt til navnene sine og det kunne aldri falt meg inn å kalle dem noe annet
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #22 Skrevet 15. januar 2014 Jeg har latt mannen velge, første barn, angrer ikke Anonymous poster hash: 90adb...ce1
Musemorbr / Skrevet 15. januar 2014 #23 Skrevet 15. januar 2014 På en måte fikk han bestemme. Jeg spurte hva det egentlig var bestemora han var så knyttet til het, og om det var noe vi kunne vurdere. Da sa han navnet og at det ville han gjerne bruke hvis jeg var enig. Så var det avgjort. Jeg kommer til å elske barnet, og straks navnet føles som en del av henne kommer jeg til å elske det også. I utgangspunktet er det bare et pent navn, og ikke noe jeg følte hverken det ene eller det andre om.
Superdolly Skrevet 15. januar 2014 #24 Skrevet 15. januar 2014 Med første visste vi ikke kjønnet på forhånd. Da ble det til at hvis det ble jente skulle vi ha mannens favorittnavn, hvis det ble gutt mitt favorittnavn. Begge var selvfølgelig navn begge likte. Sånn gjorde vi det også med nr en . Og med nr to og tre bestemte vi navn på en hver. Vi var da selvsagt enig om at den andre skulle ha vetorett hvis det var et navn en av oss absolutt ikke kunne ha levd med. Ingen av oss har angret på navnevalgene, og navnene passer perfekt til barna nå.
Trultemor85 Skrevet 15. januar 2014 #25 Skrevet 15. januar 2014 Ja han fikk bestemme på min yngste var uansett et fint navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå