Gå til innhold

Kan jeg tilgi mannen min, eller er han bare en stor dritt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært prøvere i 2 år, har en på 4 år fra før. Det hele startet med at han var utro for lenge siden, hadde et one night stand med en kollega. Tilgav dette og prøvde å komme oss videre, selvom veien dit var vanskelig.Så blir jeg gravid, men mister i uke 11. okey. Så ble jeg gravid igjen. Denne gangen mistet jeg i uke 19. Kjente murringer i magen, rielignende smerter, begynte å blø. ringte han så fort jeg fikk sjangsen, men han kunne ikke komme for han satt i et viktig møte på jobb. Så jeg lå der alene på sykehuset.Jeg har jobbet og jobbet med dette forholdet, jeg har gitt og gitt, gråt mange tårer og kjempet og kjempet. Men nå vet jeg ikke om han egentlig bare er en stor drittsekk eller hva som er galt med han. Vi har vært sammen i 7 år. Har et felles barn, hus, biler. Han er så ego. men noenganger føler jeg at han er glad i meg. Han kan være oppmerksom, gi kompelimenter, være kjælig, men så er han plutselig kald. Han kan reise bort og da er han borte i 1-2-3 dager uten at jeg hører fra han. Han lyver om en del småting, skal ofte ut å feste med kompiser 

Anonymous poster hash: f59fe...ac7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fælt å si det, men ville nok løpt....

Anonymous poster hash: 74bc7...e74
Skrevet

uff, vet ikke helt hva slags råd eller sånt jeg kan gi deg, men. tenk på deg selv og barnet, jeg vet du vil bli lykkelig med en som "bryr"seg om deg. dette har du det ikke godt i.. kjærlighet er mer enn bare ting og penger. stoooor klem til deg :klemmer:

Anonymous poster hash: b1cdb...3a5
Skrevet

Blir han bare borte i flere dager uten at du vet hvor han er? Regner han med at du tar deg av barnet, da? Løp, kvinne! Du fortjener bedre enn dette!

Anonymous poster hash: 7d805...745

Skrevet

Løp for livet.

Anonymous poster hash: c3c22...9d6
Skrevet (endret)

Huff, dette høres veldig ugreit ut. Sender deg en god klem :)

Den eneste som kan svare på om du bør gå eller bli er deg selv.

For å få hjelp til å ta denne avgjørelsen kan det kanskje være lurt å få inn en tredje, nøytral part som f.eks. familievernkontoret? Du kan gå alene eller sammen med mannen din - de er flinke og kan bidra med gode strategier for å få ting på plass.

Ut i fra det du skriver opplever jeg din mann noe umoden og egoistisk, men han har sikkert mange gode sider også - du har tross alt vært sammen med ham i mange år. Vi har alle gode og mindre gode kvaliteter. Hvilke kvaliteter hos mannen din er det som gjør at du ønsker å leve sammen med akkurat ham og få enda et barn? Du nevner noen, men for meg virker det hele litt uforutsigbart. Det er vanskelig å forholde seg til en person som det ene øyeblikket er tilstedeværende og omsorgsfull for å i det neste være kald og distansert. Løgn er heller ikke akseptabelt i et forhold og skapet mye utrygghet.

Er du helt sikker på at du vil ha enda et barn med denne mannen? Føler du deg elsket? Opplever du at han elsker deg nok? Hvordan er dine følelser for ham? En ting er sidespranget hans som i seg selv er en svært krenkende handling, men jeg reagerer også veldig på hans reaksjon da du mistet. Det er ikke greit!

Tror du atferden hans vil endre seg om dere skulle få et barn til eller vil han fortsette i samme mønster?

I et ekteskap går man gjennom gode og dårlige perioder, men selvom lidenskapen ikke er på topp og man kanskje krangler litt skal man alltid føle seg elsket og trygg.

Håper at du finner ut av det! Masse lykke til og nok en klem til deg :)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Vi har vært prøvere i 2 år, har en på 4 år fra før. Det hele startet med at han var utro for lenge siden, hadde et one night stand med en kollega. Tilgav dette og prøvde å komme oss videre, selvom veien dit var vanskelig.Så blir jeg gravid, men mister i uke 11. okey. Så ble jeg gravid igjen. Denne gangen mistet jeg i uke 19. Kjente murringer i magen, rielignende smerter, begynte å blø. ringte han så fort jeg fikk sjangsen, men han kunne ikke komme for han satt i et viktig møte på jobb. Så jeg lå der alene på sykehuset.Jeg har jobbet og jobbet med dette forholdet, jeg har gitt og gitt, gråt mange tårer og kjempet og kjempet. Men nå vet jeg ikke om han egentlig bare er en stor drittsekk eller hva som er galt med han. Vi har vært sammen i 7 år. Har et felles barn, hus, biler. Han er så ego. men noenganger føler jeg at han er glad i meg. Han kan være oppmerksom, gi kompelimenter, være kjælig, men så er han plutselig kald. Han kan reise bort og da er han borte i 1-2-3 dager uten at jeg hører fra han. Han lyver om en del småting, skal ofte ut å feste med kompiser 

Dette reagerte jeg sterkest på og er indikasjoner om at han kanskje er utro? Du kan ikke akseptere at han ikke gir beskjed til deg når dere er en familie!

Anonymous poster hash: da68b...708

Skrevet

Hva slags type reise er det du skriver om? Slik du beskriver det virker det nesten som at han stikker av, eller er det bare det at han ikke tar kontakt mens han er på tur? Jobbreise?.

Anonymous poster hash: 65f1b...3e1
Skrevet

Han kan finne på å ta seg en helgetur med kompiser, jobbreise whatever. Han sier ofte ifra 1 time før han drar og jeg hører ikke noe fra han før han er hjemme igjen

Skrevet

Han kan finne på å ta seg en helgetur med kompiser, jobbreise whatever. Han sier ofte ifra 1 time før han drar og jeg hører ikke noe fra han før han er hjemme igjen

Hvordan tror du han hadde reagert om du gjorde det samme? Ville han ha akseptert det?
Skrevet

Det høres jo helt vanvittig ut! Hvis du ser noen fremtid med denne mannen så ville jeg vurdert parterapi. Han trenger å lære seg hvordan man oppfører seg mot en kjæreste, og du trenger å lære deg å sette grenser!

Skrevet

Jeg vet ikke om han hadde akseptert det. Jeg vet bare at jeg har det fryktelig vondt inni meg og det er så leit at han ikke klarer å forstå. Jeg vet ikke hva mer jeg skal gjøre. Jeg bare gråter, tror jeg begynner å bli deprimert

Skrevet

For meg virker det som at dere har et kommunikasjonsproblem Ta dere en tur til familivernkontoret og lær hverandre bedre å kjenne, og lær å snakke sammen. Tipper dere kan få mye hjelp av det!

Anonymous poster hash: 88fe1...391
Skrevet

Jeg vet ikke om han hadde akseptert det. Jeg vet bare at jeg har det fryktelig vondt inni meg og det er så leit at han ikke klarer å forstå. Jeg vet ikke hva mer jeg skal gjøre. Jeg bare gråter, tror jeg begynner å bli deprimert

Da virker det egentlig som at du har fått nok og er veldig ferdig med denne mannen. Håper du kommer deg ut av dette på en best mulig måte for deg og barnet. Stor klem.

Skrevet

Troll! Dette er samme HI som har en tråd om at mannen klager over at hun er for vid etter fødsel og bare vil ha analsex.

Anonymous poster hash: 6f41e...0a7

Skrevet

Nei, dette er ikke er trolleinnlegg desverre :-(

Skrevet

Troll! Dette er samme HI som har en tråd om at mannen klager over at hun er for vid etter fødsel og bare vil ha analsex.

Anonymous poster hash: 6f41e...0a7

Hvordan vet du liksom det??

Det finnes faktisk slike idioter som mannen til HI. Jeg vet ikke hva slags råd jeg vil gi deg, men jeg vet at jeg selv hadde ikke orket å leve sånn som du. Enkelt for meg å si kanskje, siden jeg iikk er i den situasjonen selv. Men du fortjener noe bedre! Klem.

Anonymous poster hash: 2eac6...694

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...