Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #1 Skrevet 15. januar 2014 Når skal man kunne forvente at gutter kan trekke forhuden tilbake? (fysisk sett, for hygienens del) Jeg synes jeg altid har hørt at fra de begynner på skolen, så skal de innimellom dra forhuden tilbake for å vaske. Men min ni-åring har ikke sjans til å dra forhuden tilbake, den er alt for stram. Hans lillebror klarer dette uten problemer. Anonymous poster hash: 8dc21...037
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #2 Skrevet 15. januar 2014 jeg har også hørt at man ikke skal/trenger å dra forhuden tilbake for vask før skolealder. Nå er mine bare 1, 5 og 3,5 år foreløpig så har ikke tenkt på det enda, men legen på helsestasjonen har undersøkt dem på kontrollene og jeg husker han sa at forhuden til eldste virket litt stram så hvis den ikke hadde gått seg til før skolealder måtte vi vurdere å gjøre noe med det. Men vet ikke om legen på helsestasjonen undersøker dette på de neste kontrollene når barnet blir eldre? Dette var på 2 års kontrollen og neste kontroll blir 4 års kontrollen. Faren til barna hadde også trang forhud da han var liten og ble derfor omskåret rundt den tiden han begynte på skolen. Jeg tror jeg overlater problemstillingen ang forhuden og læring av vask av penis til pappan. Er jo han som kan det best her i huset. Men ville vel i ditt tilfelle tatt en tur til legen for vurdering. Anonymous poster hash: ffdfa...3da
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #3 Skrevet 15. januar 2014 Lurer faktisk på det samme, for min niåring har heller ikke sjans. Anonymous poster hash: 62700...791
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #4 Skrevet 15. januar 2014 Da bør dere ta de med til lege. Dersom de ikke klarer det innen skolealder skal det vurderes av lege. Tok min sønn med til legen pga dette da han var 8 år, og han fikk raskt operasjon. ( et enkelt inngrep der de kun behøvde å snitte bittelitt i "ringen" som går på toppen av forhuden. Ta dette opp med legen nå, for jo lenger dere venter, desto verre er det for guttene. Anonymous poster hash: 38dab...4a7
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #5 Skrevet 15. januar 2014 Vi sjekket vår, for han har ikke tjans han heller. Og legen sa at de ofte ikke gjør noe før puberteten nærmer seg. Fordi det ofte retter seg av seg selv før den tid. Han snakket om at inngrep kan gi arrvev, derfor var de restriktive sånn jeg skjønte det. Men jeg ville helt klart få det sjekket opp igjen hvis min ikke kan det før 8-9 årsalderen. Noen kommer i puberteten så tidlig (ikke normalen, er jo litt avhengig av hvor tidlig foreldre gjorde det og tror jeg. Og masse andre ting selvsagt). Anonymous poster hash: a22f1...bd0
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #6 Skrevet 15. januar 2014 Min klarte det heller ikke helt da han var 10. Fikk beskjed om å kjøpe inn babyolje for å gjøre det lettere å prøve og komme tilbake da han ble 12 hvis det fortsatt ikke gikk. Nå er han 14 og det fungerer visst veldig fint Babyoljen ble visst tom... Anonymous poster hash: 74796...a96
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #7 Skrevet 15. januar 2014 Bare vær forsiktige ved forsøkene, for dersom den er så veldig trang og den plutselig trekkes tilbake og en ikke får den trukket frem igjen, kan det oppstå en farlig situasjon. Anonymous poster hash: 38dab...4a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå