Optatium Skrevet 15. januar 2014 #26 Skrevet 15. januar 2014 Jeg har to fulle sett, pluss tre tykke gensere, en tynn og pen genser, og x antall sokker. Bruker det mye når jeg går tur med bikkja, Til deg som sier ull lukter, forsøk å lufte det ute noen timer etter bruk. Lukter ikke noe da
Håper<3 Skrevet 15. januar 2014 #27 Skrevet 15. januar 2014 To ullsett med genser og stilongs. Har også en deilig ullsinglet og noen kløende ullstrømpebukser..
Gjest Hercule Poirot Skrevet 15. januar 2014 #28 Skrevet 15. januar 2014 (endret) T-skjorter i ull har jeg ikke tall på, heller ikke langermede trøyer, minst 15 tilsammen, vil jeg tro. 3-4 stillongser, men det blir ikke så ofte brukt som t-skjortene. T-skjorter i ull bruker jeg ofte om vinteren, under genser eller skjorte på jobb. Ullsokker har jeg heller ikke tall på, men bruker ikke annet enn ull-sokker fra september/oktober til godt ut i mai, som regel. Gjemmer heller ikke bort ulla, et par tynne ullsokker og ei tynn sommerull-skjorte er ofte deilig på litt kjølige kvelder, på hytta, på tur osv. Ull er gull! Moderne ulltøy klør ikke heller, er bare mykt og deilig. Endret 15. januar 2014 av Hercule Poirot
Elsker livet Skrevet 15. januar 2014 #29 Skrevet 15. januar 2014 Jeg har ett par sett med ullundertøy. Bruker de aldri. Foretrekker bambus eller superundertøy. Bruker det bare når jeg er ute for leke med barna, går på ski e.l. Klarer meg med en bukse, genser og yttertøy til vanlig selv om det kan bli relativt kaldt her.
Elsker livet Skrevet 15. januar 2014 #30 Skrevet 15. januar 2014 Ull er gull! Moderne ulltøy klør ikke heller, er bare mykt og deilig. Er ikke enig i det. Syns alt som inneholder ull klør, selv om det er til å overleve.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 15. januar 2014 #31 Skrevet 15. januar 2014 Ull er gull! Moderne ulltøy klør ikke heller, er bare mykt og deilig. Er ikke enig i det. Syns alt som inneholder ull klør, selv om det er til å overleve. Er du så "sart" da, damen?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #32 Skrevet 15. januar 2014 Greier ikke å holde meg varm i annet enn ull - har prøvd. Har tre sett med stillongs og langermed ullundertrøye, med og uten høy hals. Så har jeg i hvert fall en slik trøye til. Jeg har to "finere" ulltrøyer til å ha under tynnere klær. Fire tynne ulltrøyer uten arm. Ellers masse annet av ull, tynne og tykke sokker, gensere, ulljakker, skjerf, lue, vester m.m. Har noe superundertøy også, men det blir stort sett bare liggende i skapet. Anonymous poster hash: c3930...05e
det er berre mordi Skrevet 15. januar 2014 #33 Skrevet 15. januar 2014 1 sett - som stort sett kun blir brukt når vi har skøyte- eller skidag på skulen.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #34 Skrevet 15. januar 2014 Hmm - jeg har vel en 7-10 sett tror jeg. En del netting, men også hele. Er ute hver eneste dag i all slags vær og sykler året rundt. Det går unna nå på vinteren og jeg gidder ikke vaske ulltøy hver eneste dag. Anonymous poster hash: 09752...f06
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #36 Skrevet 15. januar 2014 Ull er gull! Moderne ulltøy klør ikke heller, er bare mykt og deilig. Er ikke enig i det. Syns alt som inneholder ull klør, selv om det er til å overleve. Kjøp ull/silke blandinger. De klør ikke. Ullen blir bedre og bedre for vært år, og har du ull som er noen år gammel så kan det hende du får en ny opplevelse nå. Jeg fikk trøye og longs av min mor til jul. 100% merinoull. Ble helt overasket, den klødde ikke LITT engang. Anonymous poster hash: 858fa...0ab
Elsker livet Skrevet 15. januar 2014 #37 Skrevet 15. januar 2014 Ull er gull! Moderne ulltøy klør ikke heller, er bare mykt og deilig. Er ikke enig i det. Syns alt som inneholder ull klør, selv om det er til å overleve. Kjøp ull/silke blandinger. De klør ikke. Ullen blir bedre og bedre for vært år, og har du ull som er noen år gammel så kan det hende du får en ny opplevelse nå. Jeg fikk trøye og longs av min mor til jul. 100% merinoull. Ble helt overasket, den klødde ikke LITT engang. Anonymous poster hash: 858fa...0ab Ueing med deg også. Har prøvd det. Så lenge det inneholder ull syns jeg det klør. Barna har også diverse "kløfri" ull i 100 % merionull. De syns ikke det klør, men jeg hadde ikke brukt det med mindre det var det eneste alternativet jeg hadde.
Elsker livet Skrevet 15. januar 2014 #38 Skrevet 15. januar 2014 Ull er gull! Moderne ulltøy klør ikke heller, er bare mykt og deilig. Er ikke enig i det. Syns alt som inneholder ull klør, selv om det er til å overleve. Er du så "sart" da, damen? Tydeligvis i og med at jeg enda ikke har funnet noe som ikke klør. Syns også diverse merker som har teknisk innside og ull på utsiden klør som noen fra f.eks HH og Devold.
*piami* Skrevet 15. januar 2014 #39 Skrevet 15. januar 2014 1 sett, bruker det som "koseklær" på kveldstid. Bruker det ett par kvelder før det vaskes. Blir jo ikke mange timene tilsammen, så kan fint bruke det flere ganger før det vaskes
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #40 Skrevet 15. januar 2014 3 sett stillongs + langermet trøye + skistrømper til å stå på ski 1 kosedress (joggebukse og genser) 1 ermeløs trøye som jeg aldri bruker En hel haug med svarte tynne ullsokker, bruker stort sett bare det om vinteren Mange cachemire gensere, bruker det mye med vanlige bukser eller skjørt om vinteren Jeg er veldig glad i ull, men er ganske varm av meg så jeg bruker ikke det under vanlige klær. Men det er det beste til å holde seg varm når det er kaldt og fuktig ute. Ullstrømpebukser derimot liker jeg ikke Anonymous poster hash: d3dce...68b
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #41 Skrevet 15. januar 2014 Ingen, har dessverre ikke råd til det heller. Har kun en godt brukt vinterjakke å et par tynne hansker å et pannebånd. Men kunne virkelig tenkt meg ei ski bukse til jakken. Anonymous poster hash: 89a21...e32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå