Gå til innhold

Jeg som var redd for å gå til psykolog...har vært.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skrevet her noen ganger..jeg ble henvist til psykolog av legen grunnet overgrep i barndommen. Jeg grudde meg fryktelig og det ble verre enn jeg trodde. Nå fatter jeg ikke hvordan jeg skal klare gå tilbake. Jeg vet jeg må, men jeg fungerer ikke i hverdagen på grunn av dette. Sover mens barna er på skolen og klarer ikke gjøre noe. Etter timen hadde jeg lyst å bare rømme fra dette livet. Jeg vet jeg må gå, men fader så tøft dette er!!!!!

Går det lettere etterhvert?

Anonymous poster hash: 4da25...0eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir lettere å gå til timene etter hvert som man blir mer trygg på psykologen.

Hvis du ikke føler deg trygg på vedkommende, bør du be om å få bytte psykolog. Ellers vil du ikke ha effekt av å gå til timene.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 1f6a9...c20

Skrevet

Det går lettere etter hvert.

Tenk deg at du frem til du fikk time har vært som en brusflaske som har vært ristet på. Masse trykk inni som bare må få utløp ett eller annet sted. Når du åpner flasken så blir det det samme som å begynne å åpne seg til psykologen. Med det samme du åpner flasken så føles det ubehagelig fordi det spruter ut, eller du prøver desperat å hindre at det spruter, du har ikke lyst å forholde deg til alt som kommer ut.

Men når det verste trykket er over så roer det seg.

Litt slik å gå til psykolog også, synes jeg ;)

At du blir veldig trøtt og sliten er en normalreaksjon. Du har brukt enormt med krefter på å holde deg oppe i alle år, og når du begynner å løsne litt på det så slapper kroppen bedre av (selv om det kanskje ikke føle slik nå) og da blir man ofte veldig trørr og sliten. Det blir også bedre etter hvert.

Gi det en sjanse en del ganger. Hvis du ikke føler kjemi med psykologen så kan du bytte.

Lykke til videre :)

Anonymous poster hash: b93be...14e
Skrevet

Takk for svar :-). Jeg håpet det blir lettere for jeg vet jeg bør gå...og så tøft som det var etterpå har jeg ikke lyst å gjøre det igjen. Men med et håp om at det blir lettere går det kanskje bedre :-)

HI

Skrevet

Takk for svar :-). Jeg håpet det blir lettere for jeg vet jeg bør gå...og så tøft som det var etterpå har jeg ikke lyst å gjøre det igjen. Men med et håp om at det blir lettere går det kanskje bedre :-)

HI

Du kan forresten også snakke med psykologen hvor tøft det var etter første gang.

Det er jo mulig å ta litt om gangen, du må ikke gå så mye inn på alt at du blir helt utslitt.

Det viktigste er at du gir tilbakemelding til psykologen på hvordan du opplever det, for da kan han hjelpe deg med å "dosere" behandlingen.

Anonymous poster hash: b93be...14e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...